Atkins choklad
Har haft sån sjuk tur dom 2 senaste ggr jag varit på Maxi för att handla! Första gången skulle jag och min tjej på bio och se "Män som hatar kvinnor" och då var det ju ett måste med lite högklassigt lchf snacks.
Efter 5 min letande hittade jag tillslut hälsogodiset inklämmt vid parfymeriavd (såklart logiskt juh) till min glädje låg där en liten stackars atkins chok och tittade på mig.
Några dagar senare kom suget igen efter denna underbara lilla kaka, körde i ilfart till ett annat maxi och denna gång satte jag direkt kurs mot parfymeriet och mycket riktigt fann jag "hälsokosten" där även här!
Men va f-n dom va slut ,,,,,.,,eller nä vad skymtar jag långt, långt in om inte min lilla älskling.
Dessa atkinschoklad verkar väldigt populära eller så går det kanske bara en i veckan i normala fall. Ivfsh så har jag inte vågat fråga då jag som sagt e smått beroende av chokladen men, är dom ok att äta? Jag menar det här med netcarbs och så hur fungerar det?
Mkt tacksam för snabbt svar då jag isf nog måste ha ett i kväll 

Jag har oxå tagit en Atkins någon gång då jag varit väldans sugen, men jag gillar inte sötningsmedlet som är i dom antar att detta inte är så bra i längden!
Annars så är det som så att de nettocarbs som anges är de som kroppen kan ta upp, resten paserar rätt igenom och kommer ut den naturliga vägen!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
har aldrig testat och kommer nog inte göra det heller.
håller mig till 86% mörk choklad om man ska ha nåt nån gång..
men eftersom jag är extremt sockerberoende så försöker jag håla mig borta från sådant.
melodifestivalen i lördags avnjöts med 2rutor mörk choklad86% och en näve cashewnätter och mineralvatten (skogshallon)
Det är svårt att säga om dom är okej att äta.
Dom kanske inte stoppar viktminskning om du inte är väldigt känslig för sådant, men alla kemikalier som finns i atkinsprodukterna är knappast nyttiga.
Det beror helt enkelt på vad du har för attityd till tillsatser osv. Tycker du sötningsmedel och sådant är okej så kan du väl äta dom. Jag hade inte gjort det.
Vill du ha en mer detaljerad kommentarer om innehållet så får du lägga upp en kopia av innehållsförteckningen.
Du märkte ju själv att du fick sug av det, så jag tycker du ska undvika det. Prova hellre riktigt mörk choklad lite längre fram och se om du klarar av det - och då menar jag med VÄLDIGT lite socker i.
Jag tror inte Atkins produkter direkt har lite sötningsmedel i heller, och som sagt var, den söta smaken triggar många.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jo någonstans vet jag ju att denna choklad inte kan vara perfekt för lchf så får väl byta ut dom ibland mot 86% mörk när suget faller på.
Atkins kör väldigt mycket med produkter med stor dos sötningsmedel i (choclate bars, smaksatt sirap, etc), precis som ViktVäktarna, så vi som är känsliga för sockersmaken har inte en chans att unvika sötsuget om man äter sånt.
Jag brukar ha med mig några knaperstekta bitar sidfläsk till bion som jag tuggar på. Det ycker jag numera t.i.m. är mycket godare och saknar inte godis o popcorn alls.
To each her own poison 

#6 Ja det har jag åxå provat, väldigt gott måste under förutsättning att man sköljer baconen först. Annars blir det lite för salt för min smak.
Min nya favorit som jag hade till melodifestivalen i går är hemmagjorda ostchips(brännvinsost) med avokadodipp gjorde på vitlök,citronjuice,peppar och salt, sjukt gott!!