Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 3950 ggr
nyttigajag
0

mat till melodifestivalen.

hej.

vad ska ni äta till melodifestivalen?

här blir det:

gurkstavar,paprikastavar,ostrullar,ölkorv,te med grädde,gräddfilssås att dippa grönsakerna i.

sambon ska äta färsk makrillfile med 4kryddor på(köpte på fiskvagnen utanför coop)

lizaohman
0

Nöt- och chokladtoppad glass/cheesecake med vaniljsmak och smaskiga björnbär à là LCHF

Roobiosté med smak av smultron/vanilj

Chorizobitar

Oststavar

Amerikansk dressing

CF som extra tillbehör

LatMask
0

Räkor med gott mojs till (cf, majo, kryddor). Mums med ett glas vitt!

korseett
0

åh jag har inget hemma! buää! allt råkar vara nerfryst och jag har glömt att ta upp kött. Men skam den som ger sig. Kanske ostflarn med svampstuvning?

bustas
0

Sångsvan med lite fårfiol

nyttigajag
0

#3 ingenting hemma? låter konstigt,vi som äter lchf har väl alltid mat hemma??

youghurt,grönskaker,te,gräde,ost,mjukost…har du INGET du kan komponera ihop??

kaisakavat
0

Trevlig trådidé!! Skrattande

Jag har just uppfunnit en sorts "kycklinglåda", en gratäng med äggstanning (på grädde mjölk och riven ost) och fräs av kyckling, purjo, spenat, paprika, kryddor.

Står o ugnen nu och kommer vara klar om ca 30 min.

Till det - vatten, kaffe med grädde. Kanske några frysta hallon till godis..

nyttigajag
0

#2 ja det är ju riktigt lyxigt och TILLÅTET!!Skrattande

maxiq
0

Jordgubbar med grädde!!!

Skrattande

Greddelin
0

Just nu står kycklinglår i ugnen och jag har redan svängt ihop en ostkaka som ska ätas med grädde och bär.

nyttigajag
0

#låter oxå lyxigt,och det är oxå tillåtet..UNDERBART!!!

vi som äter LCHF vi har det bäst.Cool

våran 14:e dag på LCHF och vi har aldrig mått bättre,har INGET sug efter kolhydrater som chips,pizza,asmågodis och sådant!1*ryser vid tanken hur mycket sådant man ätiti innan*

[mejja]
0

ett glas rödvin, brie, kvibillegräddädel o som efterrätt jordbubbar som är doppade i mörk choklad.

PiteCarina
0

Jag ska äta tärnad gräddost och paranötter framför TV:n.

LatMask
0

#4 Ehm, jag tror att bustas behagar skämta…?

fd-sockerknarkare
0

lakritspannacotta med hallon…före åt jag karre och kyckling med såser…gurka och zuccini med dipp.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

Maja2
0

jag är så himla tråkig så jag äter ingenting framför tvn. Har liksom inte det behovet…

magma
0

Har ätit Pams amerikanska pizza, var hungrig efter att ha ätit för lite under dagen. På den skinka, mozzaerlla+vanlig ost samt champinjoner. Det åt även Mannen och så drack vi ett himla gott rödvin till det! Jag som inte är förtjust i rödvin har hittat ett som faktiskt är gott.

mamski
0

Jag åt några fläsksvålar och provsmakade några bitar choklad.

Vi åt så himla gott till middag (som vanligt sen jag, som lagar maten, började äta kött och sen började med LCHF!) så det fanns inte så stort behov av att äta mer.

(Tycker för övrigt att det var ovanligt spännande att se melodifestivalens omröstning i år! En riktig thriller!)

Listeria
0

En liiiten port kladdkaka med glass och fruktsallad.. efter det nötter tills jag var proppmätt (krävdes inte mycket efter fläskfile+bea till middag dock Tungan ute)

Känns bra att det inte spårade trots att det blev en del socker.. jag tror inte på "förbjudna"/tillåtna livsmedel utan försöker ha en avslappnad relation till mat.. huvudsaken är ju att jag fortfarande äter bättre än de allra flesta Flört synda finns inte på kartan..

nyttigajag
0

#18 tycker inte http://www.kolhydratiker.se/dokument/LCHF.pdf

är att förbjuda.

jag menar pasta,ris,potatis,vitt bröd och allt annat med högt kolhydratinnehåll som inte ger nån näring,det vill inte jag ha.

missaz
0

Jag åt i mig en påse små ölkorvar "älgkorv". Mums! Perfekt snacks till melodifestivalen!

Listeria
0

#19: Nej jag håller med, det är ju upp till var och en om man väljer att äta sådant eller inte.. men jag tycker faktiskt att vissa går till överdrift ibland. Många jagar ju kolhydrater precis som de "fettskrämda" jagar fett. Nej jag tänker inte gå runt med ångest för en bit kaka som inte är giftig i sig så länge jag äter bra i min vardag och ger min kropp vad den behöver Glad

nyttigajag
0

#21 vijagar inte livet ur oss för kolhydrater ,men köper produkter med lågt kolhydratinnehåll ,max 5-10g kolhydrater/100g.

har ännu inte hittat nån mörk choklad med 86% kakao OCH mindre klhydraTer än 19g/100g,men det är mitt enda undantag och choklad äts inte ofta och inte mycket här.

åt 2rutor 86% mörk choklad idag till melodifestivalen,men föredrar te med grädde.

vi räknar inte kolhydrater sådär noga,men gör ungefärliga uppskattningar..ligger väl nånstans 20-50g kolhydrater/dag och person här,ibland mer,men håller oss innanför 150g gränsen/dag för att hålla oss i ketosFlört

Listeria
0

#22: Låter lite som fettskrämt folk som inte köper mjölkprodukter med mer än 0,5% fett faktiskt.. ;)

Känner att jag blir mer och mer frälst på denna kost men jag tror nog mer på att undvika konstigheter (halvfabrikat etc) än att räkna kolhydrater.. En liten tanke såhär på kvällskvisten: Är det ketosen eller glykoslysen som är kroppens överlevnadsmekanism? Hur som helst är vi nog inte i konstant ketos dygnet runt utan det är något levern reglerar efter behov. Vi har ju faktiskt en bra kapacitet att ta hand om kolhydrater uppenbarligen även om det inte är det bästa för oss..