Elize-ls egen tråd.
Nu har jag tålmodigt stått still på runt 114kg sen i oktober. Måste göra något drastiskt nu. Steg 1 blir att dra in grädden i kaffet. Blir 3-4dl om dagen. Bestämt mig för att använda äggmjölken istället. Ja jag vet att jag försökt innan men fallit tillbaka i gamla vanor =(
Kör en vecka till att börja med och se om något händer. återkommer och uppdaterar =)
Hej Elise1!
Trevligt med en egen tråd. Ja, det där med grädden är lurigt. Det kan slinka ner alldeles för mycket. Och det smyger sig på en om man inte ser upp. När det gäller äggmjölk är jag periodare. Det blir perioder när jag helt enkelt inte har lust och då får det bli nån msk grädde i kaffet ett tag. Tills jag börjar längta igen.
Det ska bli trevligt att följa dig!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Glömde skriva att jag faktiskt har gått ner 16 kg sen feb 2008. Men som jag skrev tidigare, nu har det stått still lite väl länge =). Nåja hade jag ätit kolhydratkost hade jag ju troligen gått upp så man ska väl vara lite possitiv iaf =)
Lycka till! Jag märker själv att jag är väldigt känslig för grädden, en lagom nivå för mig är de ca 15 gram som jag har i morgonomeletten. När jag festar på grädde och bär på kvällen blir det obönhörligen plus på vågen redan dagen efter. Äggmjölk är numera räddningen!
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"
Om du inte gillar äggmjölken så blanda upp grädden med vatten och räkna ut hur mycket kolhydrater det blir på det du häller i kaffet.
Det har jag gjort förr och det funkade bra.
Man kan göra en blandning som passar en själv.
Förstår om du blir otålig när det står still. Ändå vill jag gratta till de försvunna 16 kg-na. Grattis! 
Är grädden enda möjliga förklaringen.. Hur äter du annars?

Ja, grattis till de 16 kilona, det är mycket!
För mig är det också dags att ta bort några kilon nu och inte bara må allmänt gott på lchf. Grädden är säkert en bra början. Ska bli spännande att följa hur det går här i din tråd.

Lycka till! Jag har också vräkt i mig grädde men den här veckan har jag bytt den mot äggmjölk i kaffet. På måndag morgon är det invägning - spännande.

Jag tror att grädden är mitt problem men det visar sig om en vecka om det gör någon skillnad. Annars får jag senare kolla upp lite mer noga vad som är problemet men jag jobbar fortfarande hårt med att hitta balansen jag kan leva med resten av livet därför är jag inte riktigt glad över åtgärder i övrigt. Måste jag t ex ta bort alla mjölkprodukter kommer jag säkerligen snart hoppa av och ge mig på något annat sätt att leva =) Ost är något av det godaste som finns dessutom lätt att ta till om man har brottom och blir hungrig eller bara sugen =)

Tror inte du måste avstå grädden för evigt även om det är den som stoppar viktnedgången - du har ju inte gått upp av den heller?

Nej det har du ju rätt i. tänkte inte på det =)

Måste vara något magiskt med 114. Det vägde jag 1986 när jag blev gravid med mitt första barn. Det var där jag stannade när jag hade gjort GBP operationen. Det är där jag sitter fast just nu. Veckan med mindre grädde har än så läng inte gjort någon skillnad men gjorde ett dumt misstag här om dagen då jag var hos dotttern och det inte fanns hemma något vettigt jag kunde äta =( Kör på en vecka till och ser om något händer. Dumma magiska tal 114 =(

Har du kollat så det inte är vågen som fastnar där?

Hahaha den visar tyvärr inte 114 när andra i familjen väger sig =(

Idag firarn jag 1 år med LCHF kost =). Tyvärr har jag det senaste dygnet legat på soffan mellan toa besök. I natt var jag säker på att sista timmen var slagen men nu mår jag bättre. Fy 17 för vinterkräksjukan =((

Får väl både gratulera och beklaga då.
Hoppas du kryar på dig snabbt!

Detta verkar totalt hopplöst fortfarande 114 =(
För att komma under den magiska gränsen, elize-1, kan du ju prova utan några som helst mjölkprodukter under en begränsad tid (ost, grädde, CF) men med undantaget smör, det kan du fortsätta att äta eftersom det inte påverkar på samma sätt.

#17 har försökt med det med. Frågan är om jag inte blivit för restrektiv och"duktig" och därmed får i mig för lite mat per dag. Är ju GBP opererad. I början åt jag ju mer grädde med hallon, mörk choklad etc vilket jag nästan aldrig gör numera. Kan erkänna att jag nu börjar snegla lite mot ISO för kolhydrater mättar ju mindre och jag skulle därmed få i mig mer mat/dag… Ska fundera vidare =)

# 16 Har du nån koll på måtten?
Personligen tror (hoppas
) jag att det är svårt att gå ner under vintern, till våren släpper det säkert
.

tror nobban kan vara nått på spåren.. man blir mindre rörlig, man får inte samma dvitamindos via solen iom att man sällan e ute på de ljusa timmarna.. osv..
kan hända att du blivit restrektiv med tex kcal helt omedvetet iom att du försöker gå ner ivikt.. vi har ju ofta en omedveten vilja att dra ner på maten, fettet när vi vill gå ner i vikt..
använder du dig av minmat?.. har gjort det de senaste 2 veckorna ungefär och det har faktiskt gett mig en helt ny syn på vad och hur jag äter..
lycka till!..

Jodå jag har använt mig av minmat i perioder men ett av mina problem är att jag sällan orkar äta upp maten jag lagt upp på tallriken så då blir det lite svårt att veta hur många gram av allt man egentligen fått i sig.
Att promenera och vara ute ingår i mitt jobb så jag promnerar så jag blir rejält svettig minst 1 timme i veckan oftast mer så att jag inte skulle röra på mig stämmer inte heller.
Måtten står ungefär lika still som vikten =(

När du lägger in i minmat, ser det bra ut då? Om du inte äter upp kanske du helt enkelt äter för lite?

Ja jag äter absolut för lite, men orkar ju absolut inte äta mer =(

Fler små måltider?

Ska ju hinna med, dessutom känns det inte så frästande att äta utan att vara hungrig. Men jag ska försöka ha lite ägg färdigkokta och/eller stekta och trycka i mig ibland =) Kollat mer på ISO nu men NEJ inget för mig…LCHF passar mig så himla bra, enkelt att hålla reda på vad man äter och vad man inte äter =) Just nu sitter jag och mumsar på LCHF-ostkaka med vispgrädde och hallon =)

Jag som är en riktig kaffetunna tar alltid mycket äggmjölk i kaffet.
Det blir en sats om dagen vilket ger ungefär följande:
Energi kcal:
606,00
Energi kJ:
2532,50
Proteiner:
14,80
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
0,20
Vatten: