LCHF- inget mot ryggskott!
Tyvärr har jag gjort den upptäckten att LCHF INTE hjälper mot ryggskott! *fniss*
Annars är det bara bra med LCHF!
// Shintaida

Hur upptäckte du det, shintaida? Blir ju lite nyfiken av att du fnissar! 

Jaa, tipps som att lägga ost på ryggen då det skulle hjälpa till att dra ut latmasken hjälper föga heller. Detta tipps fick jag av min chef för 35 år sedan. 
#1 shamani
LCHF är ju bra för HÄLSAN! Och hälsan sitter väl i ryggen med?
När jag TÄNKTE det, så LÄT det kul mitt i allt det miserabla.
#2 bustas
Min latmask är av den lata sorten, så den orkar inte ens ta sig ut!
// Shintaida

Man kan i alla fall helt klart säga att LCHF är BÄTTRE än RYGGSKOTT! 
#4 shamani
Ja, DET håller jag med om!
Skottet blir bara värre o värre. Vet inte hur jag ska sitta, stå eller ligga. *suck*
Det blir väl som sist - "bambulans" till sjukan…..
Har ju psoriasisartriten i botten.
// Shintaida

Ryggskott är ingen höjdare… Jag har haft det själv, så jag vet.
Hoppas det ger med sig snart!
Nej, det är ingen höjdare!
Har bara kunnat sova av och till i 4½ timma. Nu är klockan tidigt och jag kan inte ligga mer.
Var tvungen att ligga på rygg, för det gjorde minst ont.
Nu sitter jag här med en kopp kaffe i ensamheten. *suck*
Hoppas att ni andra sover och drömmer söta drömmar.
// Shintaida

Fy sjutton… Jag lider med dig. Inte för att det lindrar smärtan, men…
Njaaa… Där håller jag inte med dig, inte för egen del ivarjefall.
Åtminstone förebyggande så har kosten hjälpt mig, peppar peppar (!) så har jag inte haft ett enda riktigt allvarligt ryggskortt sedan jag började för snart tre år sedan. Och jag fick annars det 1-2 ggr/år tidigare, sedan 12 år tillbaka! Misstänker att det beror på att muskelfästen mm blivit mindre inflammerade.
Krya på dig, hoppas det snart ger sig!
#9 magma
Vilken tur Du har! *avundsjuk*
Jag har ju artriten i botten som spökar. Så jag får ryggskott lite lättare än andra.
Igår räckte det med att jag skulle stänga en liten grind till våra marsvin.
En annan gång torkade jag bara av bordet.
Ytterligare en annan gång, lyfte jag en kanin.
Ja, listan kan göras lång!
Det här får jag nog dras med.
Får det MINST en gång om året.
// Shintaida
Trist:( Minns en gång när ryggen smällde till för att jag skulle lyfta på täcket på sängen, och då var ändå sängen nästan en meter hög så jag behövde ju inte böja mig. Kruxet är att det räcker med så himla lite, när det väl är på gång att man ska få ryggskott. Jag tycker att vattengympa hjälper min rygg jättemycket, har aldrig varit så bra i ryggen som då jag gick på det regelbundet. Har du provat på det?
Nej, det har jag inte provat. Men jag simmade ett tag tre ggr/vecka i två månader, men fick ÄNDÅ ont i ryggen. Mer än vanligt. Nära ryggskott ibland.
Fattar inte HUR jag simmade!
Nä, man skulle vara en blåsfisk och blåsa upp sig och ta lugna, flytande tag i vattnet. *ler*
// Shintaida

Om inte jag minns fel så ska man inte simma bröstsim om man har ont i ryggen. Sen om det gäller alla sorters ryggproblem vet jag inte. Kolla med en sjukgymnast.
Nä, nu fjädrar anamma!!
Förra måndagen fick jag ryggskott.
Nu är det måndag IGEN - och jag har fått ett NYTT ryggskott!
Är ensam hemma, förtvivlad, ledsen, gråter och har ont!
Ville bara gnälla av mig lite.
F´låt….
// Shintaida
Stackare
Önskar jag kunde hjälpa dig, har iallafall medkänsla.
, Hoppas du snart blir bättre.
Tröstekramar
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Aj, stackars dig! Måndagsfenomen…?
Antar att du har provat naprapater och sånt, det är nästan det enda som hjälper mig när jag drabbas av nackspärr.
Det är tur att man redan är sjukpensionär, så man slipper sjukskriva sig.
Man kanske kan sjukskriva sig från sjukpensionen?? 
*låg humor*
// Shintaida

Hoppas du mår bättre idag! Du e inte "allergisk" mot måndagar? 
#18 shamani
Mår inte bättre…
NEJ, jag är INTE måndagsallergisk.
Jag är ju sjukpensionär! Så då finns det inga veckodagar som man undviker eller är allergisk mot. 
// Shintaida

Du e tydligen inte allergisk mot ryggskott i alla fall - eftersom du får det menar jag…
Hoppas det ger med sig snart!
Det hade varit skönt att slippa!
För matlusten ligger på -1, tycker jag.
Ätit 3 avokado sen i förrgår. Är inte hungrig.
Ja, jag hoppas också att det ger sig, så jag kan vända mig i sängen utan att stöna så mannen vaknar och måste putta runt mig. *fniss*
// Shintaida

Något bra tips mot huvudvärk? Har tagit två panodil, men det verkar inte som hjälper…
Hinkar vatten för att se om det kan vara vätskebrist… Hoppas jag får plats med middag när dottern kommer om en liten stund!
En kallfuktig handduk över pannan kan hjälpa.
OCH lugn och ro!
// Shintaida

Lugn och ro?? Vad är det? 
Sånt man aldrig får om man har familj! *fniss* 
// Shintaida
Har du inte varit till en bra naprapat eller kiropraktor? Det låter som att det ligger något "krax" och spökar, eftersom det återkommer så snart igen.
Har nyss kommit hem från sjukhuset.
Fick åka ambulans in i natt.
// Shintaida
OJ, vad har hänt!?

Jag undrade lite över sambandet mellan kosten och ryggskottet när det slog mej att jag fick ryggskott och åkte in till en… osteopat? Möjligen naprapat.
Han sa att han bara sett just den typen av ryggskot hos kvinnor med spiral och rådde mej att ta ut den! Men jag lät den sitta kvar några år till innan jag fick nog av den.
Man tänker sig ju inget samband där, men det finns visst ligament som kan ställa till det.

# shintaida, du svarar inte på frågorna om naprapat/chiropraktor ? 
Jag behövde ofta gå till chiropraktor tidigare, ca 2 ggr/år, men har inte haft besvär med ryggskott sedan jag började med lchf, ifs gått ner 30 kg de senaste två åren.
Har du kontakt med kotnackare?
#30 UBCL
Nej, jag har inte gjort det.
Men jag funderar starkt på att gå till en homeatriker. Dom är duktiga.
Första/förra gången jag hade ryggskott, botade han mig på 45 minuter. Sen hade jag inte ryggskott på 5 år!
Men det var i Småland. Bor nu i Dalarna och närmaste homeatriker är för långt bort just nu när jag har så ont.
Kan inte sitta i bilen så länge.
Så jag ska beställa tid när jag blivit frisk.
Det som hände var att ryggen TOTALLÅSTE sig och jag bara kunde skrika av smärta!!
Fick lustgas och morfin när ambulansen kom.
Sen har det blivit morfin hela dagen.
Ska nu gå och lägga mig, men törs knappt!
JO, kosten KAN ha påverkat mig negativt så jag inte har byggt upp något försvar.
Så nu börjar jag äta "vanlig" mat igen, men med mindre kalorier istället.
// Shintaida

Hur går det med dig, Shintaida? Hoppas att det är bra nu! Du har ju inte skrivit något här på drygt en vecka så man hoppas ju att det är bra! 
Nej, det är inte bra.
Har fortfarande mycket ont, men ändå inte LIKA mycket som förra onsdagen, då jag fick åka ambulans till akuten mitt i natten.
Morfin och lustgas blev det.
// Shintaida

Även om det inte är bra så är det i alla fall skönt att det har blivit bättre. Skickar en kry-på-dig-kram!