En god morgon
Efter två veckors utan bröd, ris, pasta, potatis visar vågen på 0,8 kg. Det känns ju roligt när det går åt det hållet och inte åt andra hållet. Var lite orolig ett tag när jag läste inlägg där människor gått upp. Men 0.8 kg är väl inte så dåligt eller? Med tanke på mina djupdyk i godispåsarna
Ligger på för lågt fettintag fortfarande tror jag, men gör inget drastiskt där än. Vågar helt enkelt inte.
Jag har slarvat ett par gånger. Sockerråttorna i familjen har köpt godis som legat framme och ett par dagar så har jag inte ens tänkt förrän choklad och lakrits varit i magen. Visst sug efter detta har jag när det finns hemma.
Jag har inte haft ont i magen som jag brukar (bara när jag slarvade och det var faktiskt rätt åt mig) Jag är inte sugen på smörgåsar, ris eller pasta med läckra såser. Inte sugen på min makalöst goda potatisgratäng. När jag lägger mig på kvällen är jag mätt o nöjd. Fantastiskt. Kämpande med att gå ner i vikt tidigare har alltid inneburit ständigt gnagande hunger i magen o sug. Det känns inte tråkigt att kämpa med vikten, eftersom jag kan äta mig mätt och dessutom smaskiga maträtter.
Nu hoppas jag bara att jag inte dippar och känner missmod. Utan att grammen fortsätter att försvinna. Skulle jag plötsligt gå upp i vikt, skulle jag förmodligen få lätt panik.
Förresten, nu vill jag ta reda på det här med E-tillsatser. Var hittar jag sån info.
Ha en skön loch god lördag allihop. Här blir det Tacogratäng till middag.
God morgon här också!
Med tanke på att det trillat ner en del godis är minus 0,8 väldigt bra. Undrar om inte sockerråttorna kunde gömma sitt godis lite bättre i fortsättningen – för mammas skull. Du kanske kunde göra lite ischoklad att ta till som nödmat? Då får du i dig mer fett också, även om ischoklad bara är något att ta till när det kniper.
(Skickar genast med M instruktioner om att skaffa lite ingredienser till tacogratäng på väg hem från Ön dit han ska idag.)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Jag köpte hem megamörk choklad igår, för att ha när det kniper. 85%. Jag har inte gillat den förr, men kanske har smaken ändrats lite nu. Det värsta är att Josse (dottern) gillar så mörk choklad, så jag får nog gömma den.
(Några vitlöks o smörstekta champinjoner uppepå gratängen är pricken över i:et)
Det här med E-tillsatser? Finns det ett tidigare inlägg om det kanske? (har letat men inte hittat)
Sökmotorn på iFokus är inte så smart. Men jag gjorde en sökning på google:
tillsatser e-nummer site:.kolhydrater.ifokus.se
då får man bara svar från den här sajten. Där ser ut att finnas en massa bra länkar till trådar här på forumet som ger information.
Ja! Göm chokladen! Det finns en del små möss här också. Eller ja, båda är 1,85-1.86, så det är inte några små möss, egentligen!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna