Lottas tråd=)
Hejsan alla goa LCHF:are
Jag heter Lotta o är 37år. 160 cm kort o väger 66kg. Min sambo o hans vän har ätit LCHF sedan 7 månader o har gått ner ca 25 kg var.
Igår började jag med denna kosten igen, jag gjorde det en månad i Augusti med följd att jag hade väldigt mycket smärtor i njurarna. Nu tror jag mig veta att det var all oxalsyra från framförallt The som jag baljade i mig….
När jag utesluter all oxalsyra ur kosten blir jag smärtsfri, vilket är fantastiskt!
Finns här någon som har/ har haft haft problem med njurarna på nåt sätt?
Jag har inga njurproblem, men jag vill ju gärna vinka till dig och nska dig välkommen tillbaka! Vink, vink!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Välkommen tillbaks

Tack så mycket
Fantastiskt vad snabbt det går att få ordning på suget! På 2 dygn känns det redan otroligt stor skillnad!
Min förhoppning är att jag ska gå ner ca 10 kg i vikt o framför allt önskar jag att jag hade kunnat börja äta mat med oxalsyra i igen. Att kroppen på något sätt ska nollställa sig igen, så jag kan äta som "vanliga" människor.
oj ,25kilo på 7månader ,det va bra jobbat!!
oxalsyra i te? trodde det bara fanns i kaffe..*funderar*
Fett välkommen tebaks och Lycka till!

Det enda te som är koffeinfritt(=utan oxalsyra) är rooibuste, alltså rött te. Inte så gott, men bättre är inget…
Ja, de har varit riktigt duktiga! Min sambo har fastnat på en platå o har svårt att komma loss bara. Kan man äta förmycket fläsksvålar? O hur är det med Nescafe, är det tillåtet?

Någon som vet om det är ok att dricka Nescafe?
Åh, men Lottar8, rooibus är kanongott - ja, inte i sig själv, nä fy 1000, men gifter sig väldigt bra med vanilj t ex. Här finns det jättegoda röda "téer":
http://www.aromia.se/produkter/terott.htm
Jag kan varmt rekommendera smultron/vanilj.
Kaffe har lite kolhydrater och det diskuteras också ifall ämnena i kaffe kan hindra viktnedgång. Det är ingen skillnad på pulverkaffe och kaffebönor, tror jag mig förstå.

#8 Tusen tack för tipset! Jag har precis beställt 3 olika sorter
Smultron, Karibisk blandning o Chai, vad goda de verkar! Jag har ju bara hittat vanliga trista på typ Lidl, så detta kommer nog att bli ett lyft!

# 10 Oh vad gulligt sagt! Jaa, hon är min lilla goding, hon vet hur man fjäskar in sig på matte