Hypotyreos - svettas...
Jag äter 50 mikrogram Levaxin sen några år. Mina prover var normala men jag var kliniskt en typisk hypopat enl min läkare, har även en förstorad sköldkörtel. Min farmor hade struma som opererades bort. Vet inte så mkt mer om det.
Alltid varit frusen av mig, men sista tiden kan jag blir så himla svettig. Har nu ätit LCHF drygt 1 månad (körde 4 månader i höstas men trillade tyvärr ur). Kan få hjärtklappning i perioder. Förutom detta och en hård mage, så mår jag mkt bättre än när jag åt "vanlig" mat och då även stora mängder socker och kolhydrater (ja lite smått beroende).
Mina värden kollades för nån vecka sen och låg på TSH 0,9 och T4 18. (Total kolesterol 4,4 och f-glukos 5,0, hb 137).
Har jag bara lyckats peppa igång min förbränning så jag får såna här svettattacker? Eller kan det vara nåt annat? Mår mkt bra för övrigt, svår PMS börjar rätta till sig och ja…det känns bara bra förutom dessa svettningar. Är 36 år förresten så jag tror inte på nåt klimaterium.
Jag puttar upp den här tråden så att någon med mer koll på Levaxin och sådant kan svara.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Tack för putten Maia. Jag testar att putta själv också!
Det verkar vanligt att i början få lite hjärtklappning eller bli svettig, men du kanske kan kolla med läkaren och se att du inte är övermedicinerad? T.ex. börja äta 50 varannan dag, 25 varannan dag eller vad ni tillsammans kan komma fram till?