Livsmedelsverket bekymrat
JAg hittar inte att någon har skrivit om det här, tycker det är lite kul med bekymrat livsmedelsverk.
http://sydsvenskan.se/sverige/article418556/Svenska-smorgasar-blir-allt-fetare.html
Och det sista - andelen smör som används vid stekning har fördubblats.
Jag förstår att de är bekymrade ur deras synvinkel. Samtidigt så tycker jag att det är positiva vibbar som undersökningen visar. Folk övergår mer och mer till naturligt fett istället för artificiellt fett. Sen om det är smör eller olja kvittar anser jag. Själv föredrar jag kombination av kokosfett/smör när jag steker/lagar mat.
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Jag blir också lite orolig över att folk äter så mycket smörgåsar. Eller nähä, det var inte det frågan gällde?! 

Ja det går framåt minsann! 
Förstår också att de blir oroliga över att folk inte verkar följa deras "råd" så slaviskt längre utan faktiskt har börjat bli självständiga och tänkande människor! Underbart! 
Detta är ju ett bevis på att deras trovärdighet minskar ……..
#2 - haha! Tänkte väl att ngn skulle dra upp det där med bröd istället för smöret… men lät själv bli att kommentera det.

Åhå nu ska man då tycka synd om SLU.. Själv tycker jag synd om becelätarna 
stackars livmedelsverket-NOT!
intervjuat 1000personer-vad säger det? inte mycket.
ska de ha ett bra underlag kanske de får intervjua 100.000personer-MINST IALLFALL.
SLV, de har ju sagt att de ger kostråd för normalviktiga, inte tjockisar…..Men att ge rådet att äta margarin är fruktansvärt korkat oavsett tycker jag. Smör, me like!!!
oj vad de ska bli bekymrade nu då när vissa varor skjuter i höjden i försäljning…typ smör och produkter med fet fetthalt.

#2 kan man inte med dom siffrorna som presenterades dra slutsatsen att ganska många har slutat med bröd , eller räknar jag fel ?