Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1853 ggr
Melindrea
0

Happy Happy Happy

Woohoo! Jag har precis klivit upp (två timmar innan klockan ringde O.o), och eftersom jag har känt mig "sväld" på sistone bestämde jag mig för att det var dags att ta tjuren vid hornen och mäta mig. Hade jag gått upp? Nope. Nere på 83cm i midjan (det enda mått jag tar), vilket är -16cm jämfört med startdatum, och 3cm från mitt "idealmått". Inte för att jag planerar att ge upp LCHF när jag når 80cm, men det är fortfarande en dröm att komma ner i det måtten. Nu måste jag bara försöka hitta en våg snart och se om vikten har följt med, åtminstone litet!

Lava
0

Vad kul :)

ariaam
0

GrattisSkrattande

Maja2
0

Grattis !! Skrattande

Melindrea
0

Tackar, tackar =) Jo, är väldigt glad nu. Å andra sidan har jag ätit så här i tio månader, så det skulle vara synd om jag inte förändrats något.

Och för de som känner att allt är så svårt, eftersom man ofta bara ser problemen, och att de som går ner verkar vara så strikta: Jag är det inte. Jag köper hem varor som är 5% eller mindre, och det är vad jag äter, oftast. Jag äter inte överdrivet med grädde och creme fraiche, men det blir ofta 1-2dl i te/kaffe (oftare 1 än 2). Jag har inte gått ner snabbt, men jag har stadigt gått ner.

Hausswolff
0

Grattis! Du tycks ha hittat ett sätt som funkar - "sakta men säkert".

//Celia

profca
0

bra jobbat :D

Maia
0

Smalare OCH smartare! Kan det bli bättre?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

tesa1
0

Grattis! Vad roligt! Skrattande

[mejja]
0

grattis förstår att du är glad, vilken prestation!!

då är du ju nära ditt mål Glad

Monzan
0

Grattis!:)

lundsabin
0

Grattis!!!

Melindrea
0

Det har definitivt varit trevligt. =) Jag äter gott och är inte hungrig (okay, inte mer än jag kan stå ut med - min mage är duktig på att hävda att den svälter fem minuter efter en bastant måltid), och minskar i storlek.

Medlem
0

Grattis, kul att midjan är nära 80 :-D

Melindrea
0

Jag hittar inte den informationen nu, men med tanke på att jag var under den "farliga" gränsen när jag hade midja på 90cm är jag mycket nöjd.

Vet inte min vikt, men jag har ju utvecklat muskler (den mest intressanta är min bicep, som nu syns även i avslappnat tillstånd). Jag tror att -1cm midja ska vara ungefär -1kg fett? Det skulle då betyda -16kg, vilket är bra…

Johannika
0

Fantastiskt resultat. Och så skönt att höra att du helt lugnt och stilla har tagit det piano och låtit bli att köra fakir och diverse andra  "hardcoremetoder". Du ger oss hopp!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Medlem
0

Har också läst att -1 cm motsvarar - 1 fett. Jag hoppas det stämmer för jag minskade 4 cm om midjan de sista 5 dagarna och lika många kanske lite här och där på kroppen.

Isa56
0

Grattis Skrattande. Alltid kul att läsa om minskningarna i midja och vikt.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

mariech
0

Verkligen stort grattis!!! Bra gjort av dig att äta dig smal:)

nyttigajag
0

grattis!!

här rör det oxå på sig..sambon ner 2kg på 1vecka!!Tungan ute

Emea67
0

Grattis Skrattande

ella55
0

Grattis !!!

Melindrea
0

#15 jag har väl också den fördelen att jag är relativt ung, och har egentligen aldrig misshandlat min kropp med banting.. Det var visserligen nästan ett år när jag åt viktväktarna, men det är :en: vända. Dock så gjorde jag desto mer när jag flyttade hem igen, men det hade sina orsaker. (mådde inte alls psykiskt bra, så jag godbitade mig lugn).

Jag var aldrig sockerberoende, så behövde inte kämpa med det heller.

#16 Grattis till dig med, hur snabbt gick det för dig?

fia1
0

Grattis, va kul!!!

PiteCarina
0

Grattis!Skrattande Jag försöker också att "skynda långsamt".

Melindrea
0

#24 Om man har tålamodet så är det ju bättre. Men det är skönt att jag åtminstone kände en nergång i början, för annars förstår jag att man gärna tackar suget.

PiteCarina
0

#25 Ja, man vill förstås gärna se resultat i början. Jag har gått ned 6 kilo under de lite drygt två månader som jag hållit på med LCHF, så hittills är jag nöjd med viktnedgången. Men jag förstår att det kommer att gå mera trögt framöver. De första kilona är ju alltid lättast att tappa.

greensis
0

Jättekul!

Fabricati diem, pvnc!

Melindrea
0

#26 Heh, jag tappade inga kilon i början… Jag gick upp, flera stycken =) Men, det var ju muskler.

Medlem
0

#22 Tack! Jag kör äggmjölk sen 4 mars, så - 4cm om midjan har jag tappat. Jag tror inte allt var vatten för jag ser smalare ut. Hur äter du förresten?

Melindrea
0

Mat. =) Oftast ägg och sidfläsk till frukost (om jag inte orkar blir det en mugg te/kaffe med grädde), och sedan kött/fisk/fågel med smör eller sås till lunch, något liknande till middag. Orkar jag verkligen blir det grytor baserade på kött och grädde.

mejram
0

Det är kul att läsa om någon som inte har så bråttom ner i vikt. Blev inspirerad att rota fram måttbandet själv nu. Det var ett bra tag sedan, det har inte hänt något med vikten, men kanske med måtten?

Melindrea
0

Jo, förhoppningsvis kanske måtten har förbättrats för dig, mejram.

almera
0

grattis då kanske inte hoppet är ute för mig .men jag tycker det går så sakta neråt

Melindrea
0

#33 Hur mycket har du att förlora? Och hur lång tid tog det för dig att bygga upp det? =)