Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2010 ggr
Doc
0

LCHF-konferens Ystad 25/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det blivit dags för den första stora LCHF-konferensen i södra Sverige!

LCHF-KONFERENS Lördag 25/4 Ystad 09.00-16.30

Håll dig frisk - Ät naturlig kost. Undvik övervikt, högt Blodtryck, diabetes, metabola syndromet.

Föreläsare som berättar om fördelarna med att äta naturligt fett och minimalt med kolhydrater:

Andreas Eenfeldt Gunnar Lindgren Pernilla Lunderot Ralf Sundberg Sten Sture Skaldeman

• Andreas Eenfeldt, allmänläkare från Karlstad, har Sveriges mest besökta hälsoblogg: www.kostdoktorn.se
  • Gunnar Lindgren, pionjär och veteran som tidigt banat väg för LCHF genom att upplysa om onyttiga fetter i bland annat margarin. www.gunnarlindgren.com
  • Pernilla Lunderot, beroendeterapeut med inriktning på sockerberoende, dessutom bakgrund som kock i Sverige och utomlands. www.soberkonsult.se
  • Ralf Sundberg, docent och kostdebattör som har studerat varför vi på cellnivå behöver mättat fett. Han här även genomskådat lobbyverksamheten inom kost i EU och vilka krafter som ligger bakom.
  • Sten Sture Skaldeman, mannen som ätit sig ner 65 kg med naturlig kost. Författare till bl.a. GI-noll och Ät dig ner i vikt. www.skaldeman.se

Plats: Surbrunnsparken

Surbrunnsvägen 24, Ystad

Försäljning av böcker

Frågestund summerar dagen

LCHF-Lunch serveras, pris 80 kr

Inträde: 300 kr Anmälan före 31/3 gör du på ystad@lchf.me uppge även antal LCHF-lunch

Frågor: Hasse Månsson hasse@lchf.me 0708-699 441

Här finns pdf-fil om konferensen. Om någon vill hjälpa till så nya personer kan hitta dit, och bor i södra Sverige, så skriv gärna ut sidan och sätt upp på lämpliga platser.

lundsabin
0

Oj, det är ju nära mig! Enda nackdelen är att det är på min mans födelsedag, undrar om han vill tillbringa den där…? Eller själv när JAG är där…?

Margareta
0

Det kommer en artikel om detta här på sidan under dagen.

Numer pensionär i Nynäshamn