LCHF-konferens Ystad 25/4
Nu har det blivit dags för den första stora LCHF-konferensen i södra Sverige!
LCHF-KONFERENS Lördag 25/4 Ystad 09.00-16.30
Håll dig frisk - Ät naturlig kost. Undvik övervikt, högt Blodtryck, diabetes, metabola syndromet.
Föreläsare som berättar om fördelarna med att äta naturligt fett och minimalt med kolhydrater:
Andreas Eenfeldt Gunnar Lindgren Pernilla Lunderot Ralf Sundberg Sten Sture Skaldeman
- Andreas Eenfeldt, allmänläkare från Karlstad, har Sveriges mest besökta hälsoblogg: www.kostdoktorn.se
- Gunnar Lindgren, pionjär och veteran som tidigt banat väg för LCHF genom att upplysa om onyttiga fetter i bland annat margarin. www.gunnarlindgren.com
- Pernilla Lunderot, beroendeterapeut med inriktning på sockerberoende, dessutom bakgrund som kock i Sverige och utomlands. www.soberkonsult.se
- Ralf Sundberg, docent och kostdebattör som har studerat varför vi på cellnivå behöver mättat fett. Han här även genomskådat lobbyverksamheten inom kost i EU och vilka krafter som ligger bakom.
- Sten Sture Skaldeman, mannen som ätit sig ner 65 kg med naturlig kost. Författare till bl.a. GI-noll och Ät dig ner i vikt. www.skaldeman.se
Plats: Surbrunnsparken
Surbrunnsvägen 24, Ystad
Försäljning av böcker
Frågestund summerar dagen
LCHF-Lunch serveras, pris 80 kr
Inträde: 300 kr Anmälan före 31/3 gör du på ystad@lchf.me uppge även antal LCHF-lunch
Frågor: Hasse Månsson hasse@lchf.me 0708-699 441
Här finns pdf-fil om konferensen. Om någon vill hjälpa till så nya personer kan hitta dit, och bor i södra Sverige, så skriv gärna ut sidan och sätt upp på lämpliga platser.
Oj, det är ju nära mig! Enda nackdelen är att det är på min mans födelsedag, undrar om han vill tillbringa den där…? Eller själv när JAG är där…?
Det kommer en artikel om detta här på sidan under dagen.
Numer pensionär i Nynäshamn