Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 901 ggr
Marylojs
0

Fundering kring män och relation (OT)

Hej! Jag har träffat en ny kille, som tyvärr bor långt bort och bara har övernattningslägenhet här i stan. Detta innebär förstås att vi inte ses så jättemycket, däremot är det alltid helt underbart när vi väl ses.

Det är han som hela tiden tar initiativ till att ta nya steg framåt i relationen (t ex har han bjudit in mig till en kompis födelsedagsfest och frågat om jag vill följa med när han ska på affärsresa osv.) MEN när vi inte ses är han fullkomligt VÄRDELÖS på att höra av sig. Med en annan kille skulle jag för länge sedan tolkat "tystnaden" som ointresse och gått vidare, men i o m att han är så "på" när vi väl träffas vet jag inte hur jag ska hantera det riktigt. Hur ska man tolka de dubbla budskapen egentligen?

Till saken hör att jag vet att han jobbar oerhört mycket, har sett hur galna hans dagar kan vara med egna ögon. Vissa dagar jobbar han 20 timmar, utan att överdriva. Ja, jag ska prata med honom, men det är svårt när vi inte hörs… :-) Har tänkt att ta upp detta nästa gång vi träffas, men måste sortera känslorna först. Har ni några goda råd?

Marylojs
0

Förlåt för att texten inte är styckeindelad, det fungerar inte med min webläsare (safari).

copia
0

Fundera inte så mycket utan bara njut av en omtänksam och go man! Om du tycker om honom, och han dej,så är det ju inte svårare än så?

Jag tror att det är vår osäkerhet som kan ställa til ldet i sånna här situationer, så lita till den känslan du har, att han inte gör det av "ointresse " på nåt vis. Han gör en sak i taget ,helt enkelt, typiskt man..*ler*

Lycka till!!

Pasi
0

Låt tiden utvisa.
Vi är olika som människor…vissa vill ha kontakt väldigt ofta medans andra fokuserar på andra saker när man inte träffas.
Man får vara överséende med andra människor och våra olika behov. Glad

Fibblan
0

Håller med. Njut och må bra, men om du känner att det stör dej fortfarande så glöm inte att vara ärlig och ta det rakt med honom. Bara så du får bekräftelse på att det är som du tror. Inte bra att gå och mala grejer i huvudet. Prata om det istället. Lycka till med kärleken…..det är härligtSkrattande

Margareta
0

Njut säger jag också, det är rena vitaminkicken, och se till att Du behåller dina egna intressen så att övrig tid inte går åt till att vänta på kammaren…

Numer pensionär i Nynäshamn

Chocolate
0

Det kan alltid finnsa bakomliggande orsaker som tex det du ser att han är helt uppe i jobbet. Konsentrera dig istället på hur han är när ni träffas, det är det viktigaste.

Jag hade aldrig varit gift med värdens underbaraste man i 15 år om jag spolat honom för att han aldrig hörde av sig när vi träffades. Min karl var så som du beskriver men av antagligen andra skäl, han tyckte inte om att tala i telefon (lätt telefonskräck). Jag tyckte att han aldrig ringde och när jag ringde vara han kort och meddelade bara det han skulle, inget kallprat alltså. han hade svårt att uttrycka kännslor när han inte såg personen. Detta visste jag naturligt vis inte då utan trodde bara att han inte bryddesig så mycket, att det fanns annat som betydde mer än vår relation när vi inte sågs. Jag är mycket glad över att jag inte brydde mig mer om det än jag gjorde och i dag har inte min man de problemen längre.

Så strunta bara i det och ha härligt tillsammans när ni träffas!

[Gitsan]
0

Håller med de övriga om att du ska njuta av det som är. Men samtidigt tycker jag att du ska ta upp detta om det är något som du inte tycker är bra. Du behöver ju inte "anklaga" honom för att inte höra av sig utan mer berätta att du saknar hans röst i "mellanperioderna".Kanske är det prcis som Chokolate beskriver det. Många karlar har ju svårt att prata känslor per telefon. Men det skadar ju inte att han får veta att du faktiskt saknar det.

MegN
0

Det där låter väldigt bekant tycker jag, som karlar i allmänhet (åtminstone de flesta jag har stött på). De lägger inte ner så mycket tid/möda på att vårda sina relationer. Min man kommer inte ens ihåg när hans syskon/syskonbarn/föräldrar har födelsedag, det får jag göra åt honom…! (Samma sak med min far, han minns aldrig när vi barn/barnbarn fyller år, och nu när han är utan fru blir det jag = enda dottern, som får påminna om det!)

Jag vet ju att det inte beror på att han inte bryr sig om dessa personer, utan mer att han liksom tänker på ett annat sätt. Och jag håller med Chocolate - du kan nog strunta i det. Särskilt som han är så uppmärksam och omvårdande när ni väl träffas.

Det kan också vara så att han har möjlighet att vara mer kärleksfull när ni väl träffas - just för att han får "vara i fred" i mellantiden. Det märker jag på min man. När han nu bor hemma för jämnan och bara dagpendlar blir det aldrig samma betydelsefulla möte när han väl kommer hem - som det var när han varit borta i 2-3 veckor och kom hem…! Då värderade vi tiden tillsammans på ett annat sätt, man kan säga att jag tog bättre "vara" på de nätter när han väl var i min säng igen… Nu blir det mer att vi tar varann för givet, lunkar på i en tristare vardag…

odezza
0

#1 Marylojs - ladda ner Firefox, en gratis webbläsare för mac, som är bättre än Safari. Jag använder Firefox på det här forumet, och det fungerar bra…

Firefox 

Lycka till med din relation!

"still lost in space and time"