Är cocktailtomater sötare = mer kh?
Tomat anges som 3,7 g kh/100 g. I ask cocktailtomater à 250 g höjde till min förvåning mitt fasteblodsocker från 5,4 till 6,3. Vet någon om cocktailtomater har högre kh-värde (de smakar ju sötare)
Det är precis sånt här som vi inte har en aning om. SLV:s data över KH-innehåll i livsmedel är ofta över 20 år gamla - då fanns inte coctailtomater. Tyvärr innebär ju oftast den s k "förädlingen" av frukt och grönsaker att man korsar fram nya varianter som är sötare.
Det är precis sånt här som vi inte har en aning om. SLV:s data över KH-innehåll i livsmedel är ofta över 20 år gamla - då fanns inte coctailtomater. Tyvärr innebär ju oftast den s k "förädlingen" av frukt och grönsaker att man korsar fram nya varianter som är sötare. Så vad just
Det är precis sånt här som vi inte har en aning om. SLV:s data över KH-innehåll i livsmedel är ofta över 20 år gamla - då fanns inte coctailtomater. Tyvärr innebär ju oftast den s k "förädlingen" av frukt och grönsaker att man korsar fram nya varianter som är sötare. Så vad just den
Det är precis sånt här som vi inte har en aning om. SLV:s data över KH-innehåll i livsmedel är ofta över 20 år gamla - då fanns inte coctailtomater. Tyvärr innebär ju oftast den s k "förädlingen" av frukt och grönsaker att man korsar fram nya varianter som är sötare. Så vad just den tomat
PER_W: sluta försöka tjäna in fler ifokus-poäng 
Usäkta, vet inte vad som hände men inlägget mångsdubblades. Har aldrig hänt tidigare.Kan någon radera kopiorna - jag lyckat inte!