Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1821 ggr
matson
0

kramper i lår

har gått på lc i snart ett halvår…och har den senaste tiden fått sendrag-kramer i lår och baksdan underben…jag äter ca 1gram prot per kilo kroppsvikt och brukar hamna på procentförhållandet 80 fett 18 prot 2 kolisar….ibland tillochmed 93-94 fett   jag äter inga vitamintillskott….

matson
0

torr hud på fötter är åxå problem..

matson
0

jag har ju som idealbild att detta skall bli min kost i all framtid…..och vill därmed lösa alla problem….

Elin_J
0

Magnesium löser mina problem med kramper lite här och var…Finns på Apoteket!!

umbra55
0

Japp, du behöver magnecium! Cal-Mag på hälsokosten, ett par per kväll tills det lugnat ner sig. drick vatten också innan sänggåendet-

Torra fötter - tjs, du slipper nariga valkiga hälar, nu får du smörja fötterna istället!

matson
0

jag kopplar torra fötter +torr hud till kosten har aldrig haft probs förr…..

Airam1
0

OBS - I Apotekets Magnesiumtillskott får man tre olika sockerarter på köpet!

På hälsokosten kan man köpa kombinationspreparatet Magnesium/Calcium (Ca är viktigt för upptaget av magnesium). De är osockrade och man får dubbelt så många för samma pris.

Och plötsligt uppstår "under"….. kramperna försvinner !

Margareta
0

matson, jag har haft motsatt problem med torr hud och fått mycket bättre. Äter du tillräckligt med fett?

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Jag äter magnesium mot kramperna, köper i hälsokosten.

Pasi
0

Inte bra med för mycket kalcium eftersom det får kroppen att göra sig av med magnesium (iallafall enligt flera böcker om vitaminer och mineraler).
De sammarbetar i kroppen… kalcium har en sammadragande effekt, medans magnesium har en avslappnande. Förhållandet mellan dessa mineraler är viktig…så om du äter mycket kalcium (ost o grädde) redan (>2000mg) - ta inget tillskott av det.

Jag får kramper när jag äter för mycket ost, vilket jag oftast gör. Räcka ut tungan

Kia
0

matson… Om du inte äter vitamintillskott alls? tror jag det är all ide att göra det. :)