kramper i lår
har gått på lc i snart ett halvår…och har den senaste tiden fått sendrag-kramer i lår och baksdan underben…jag äter ca 1gram prot per kilo kroppsvikt och brukar hamna på procentförhållandet 80 fett 18 prot 2 kolisar….ibland tillochmed 93-94 fett jag äter inga vitamintillskott….
torr hud på fötter är åxå problem..
jag har ju som idealbild att detta skall bli min kost i all framtid…..och vill därmed lösa alla problem….
Magnesium löser mina problem med kramper lite här och var…Finns på Apoteket!!

Japp, du behöver magnecium! Cal-Mag på hälsokosten, ett par per kväll tills det lugnat ner sig. drick vatten också innan sänggåendet-
Torra fötter - tjs, du slipper nariga valkiga hälar, nu får du smörja fötterna istället!
jag kopplar torra fötter +torr hud till kosten har aldrig haft probs förr…..

OBS - I Apotekets Magnesiumtillskott får man tre olika sockerarter på köpet!
På hälsokosten kan man köpa kombinationspreparatet Magnesium/Calcium (Ca är viktigt för upptaget av magnesium). De är osockrade och man får dubbelt så många för samma pris.
Och plötsligt uppstår "under"….. kramperna försvinner !
matson, jag har haft motsatt problem med torr hud och fått mycket bättre. Äter du tillräckligt med fett?
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag äter magnesium mot kramperna, köper i hälsokosten.

Inte bra med för mycket kalcium eftersom det får kroppen att göra sig av med magnesium (iallafall enligt flera böcker om vitaminer och mineraler).
De sammarbetar i kroppen… kalcium har en sammadragande effekt, medans magnesium har en avslappnande. Förhållandet mellan dessa mineraler är viktig…så om du äter mycket kalcium (ost o grädde) redan (>2000mg) - ta inget tillskott av det.
Jag får kramper när jag äter för mycket ost, vilket jag oftast gör. 
matson… Om du inte äter vitamintillskott alls? tror jag det är all ide att göra det. :)