Det darrar i fettet
Det här låter jätte mysko. Jag har fått darrningar i magen eller det känns som att det darrar i bilringen. Är det någona annan som varit med om detta eller som vet vad det beror på.

kan de inte vara små muskelryckningar? jag brukar få sådär i bröstmuskeln, även på överarmen..
vad det beror på vet jag inte. ja tycker mest att de är roligt :D
Kan det vara kramp? Du kanske behöver tillskott av magnesium?

Nej det här är något annat. Brukar oxå få muskelryckningar men det är inte detta.
det känns pirrande och längre ut.

äter multivitamin som innehåller magnesium

hmm skumt.. aldrig vart med om något sånt.. är det som att de bara är huden som ligger och rycker?
Jag känner ibland det som vibrationer i huden, tror alltid det är mobilen. över bröstet och ibland i låren.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jag vet med bestämdhet att det har varit en tråd om något liknande i höstas eller förra våren. Nån som känner igen det? Vad kan en sådan tråd hetat? Vad söker man på?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Hehe, jag fick det i början. När fettbrasan tändes blev det en helt överjävlig fart på kroppen, rekordet var nästan 3 kilo över natten. Det kändes hur allt gick i gång. Jag blev jätterädd först haha.

hade varit kul att läsa tidigare tråd men kunde inte hitta något.
Jag är inte så orolig för detta tycker mer att det är lite mysko. det känns under huden i fettet.

haha mobilen! ja har dedär problemet jag med nu när du börjar beskriva de lite! :D
jag känenr av det i mitt högra lår! prcis där jag har mobilen.. men när jag är i verkstan vilket jag är i stort sett hela dagen så har jag mobilen i mobilfickan som hänger på min vänstra sida.. men lite då och då säkert 3ggr/ timmen så rycker de till de som vibrerar.. då tror ja mobilen ringer eller att de kommer sms..
de kanske är nån sorts muskelryckning endå.. eller brist på något..
ja tycker bara de är roligt så jag med min otroligt bra humor kan vika sig dubbel av skratt varenda gång de händer :D

Jag känner något liknande ibland när jag ätit strikt och det gått ett antal timmar sedan jag ätit senast. Då känns det som varma myrkrypningar genom "mameluckerna" och jag har bara tolkat det som att kroppen skickat ut ett par kurirer att hämta lite energi ur förråden.
Fast jag har aldrig kikat under pyjamasen och kollat om något faktiskt vibrerar utanpå.
Fabricati diem, pvnc!
Värst kändes det på kvällen/natten när man låg still och slappnade av. Precis som att musklerna i magtrakten tränade lite i smyg för sig själva :)

#12 om de nu är så att musklerna tjuvtränar så hoppas jag att hela min kropp ligger och rycker sådär hela natten! :D fatta va effektivt! men shiit vilken träningsvärk man kommer att ha varenda morgon!

Det har nu blivit med darriningar, igår kunde jag till och med se att det rörde sig.
Ingen annan som kan ha en aning om vad det beror på. Har sett till att få i mig tillräckligt med magnesium och vitaminer.

Jag har också noterat en lustig sak som dök upp precis i samband med att jag började med lchf; darrningar på överläppen. Små små muskelryckningar på mitten av min överläpp. Kommer flera ggr varje dag. Mysko. :-)

Darrningar i överläppen är nog "ticks" små muskelsammandragningar. Inte helt ovanligt att man får i ögonvrån, armar och ben oxå.
Det kan vara så att mina såm magdarrningar är det oxå med det känns inte likadant.
Jag har ju också haft sånt, har inte kopplat det till kosten bara. Har känts i magen och/eller låren, har trott att det varit mobilen som har ringt. Intressant fenomen!

Nej nu har jag "bestämt" vad det är, det är minna fettceller som kämpar för livet med denna kost och ställer till med ett farligt liv. 

Hm, lustigt fenomen…jag kan få darrningar i örat/sidan av huvudet, men det är blodtrycksfall, känns inte som om en sådan sak borde sätta sig på magen. Det är nog fettet som bränns för fullt! ;)

Små, små darrningar/ryckningar runt ögonbrynen fick jag alldeles i början när jag åt väldigt strikt , nu efter 2,5 år har jag inte några sådana känningar.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
tror att musklerna eller nerverna eller vad det nu är ibland bara får "ryck" utan anledning. har så länge jag kan minnas ibland fått darrningar i yttre ögonvrån. känns som att hela ögat borde hoppa men inget syns i spegeln. slutar av sig själv efter en stund. men för att va lite tvärtemot kan jag nog säga när jag tänker efter att jag inte upplevt detta alls sen jag började med lchf (ca 2½ mån sen) 
Jag känner igen dessa muskelryckningar som jag haft till och från genom åren. Mest runt ögonen, men även på armarna. Nerverna får lite spatt. eller nån reaktion precis som man ibland fryser eller svettas eller det kliar.