Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2561 ggr
Arizo
0

Fläsksvålar i Stockholm

Är det någon som vet var man kan köpa fläsksvålar i Stockholm? Det brukade finnas på PrisXtra Norra Stationsgatan, men de verkar ha tagit det ur sortimentet.

starhawk
0

Här är listor jag fått från tillverkarna:

Maxi Butikerna
Ica Kvantum Sickla,Kungens Kurva,Väsby C,Skärholmen,
Ica Supermarket Fisksätra
Hemköp Saltsjöbaden,Väsby
Food Market Sköndal,Huddinge,Saltsjö Boo
Prisxtrabutikerna (ej Hornsgatan),
m fl.

Samt:

alla Coop Forum och Coop extra. Citygross och vissa Vi
butiker, en del Maxi butiker.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Arizo
0

Wow, tack ska du ha! Jag handlar mest i småbutiker i innerstan, det är nog därför jag har haft svårt att hitta fläsksvålar. Men jag får passa på att bunkra någon gång när jag har vägarna förbi en stormarknad. Och jag har faktiskt inte kollat nya PrisXtra på Kungsholmen än…

starhawk
0

Jag handlar själv mest i småbutiker, nästan aldrig stormarknader, så jag har inte fått tag på några än, men nu vet jag åtminstone var jag skall leta

starhawk
0

Nu har jag fått tag på fläsksvålarna, men jag tycker inte alls att det är särskilt gott, så nu ligger dom bara i ett skåp och skräpar, man kan visst göra bröd på dom men det lockar mig inte alls

Arizo
0

Vad synd att du inte gillade dem! Men de har onekligen en rätt speciell smak…  Själv äter jag dem ibland som snacks, men framförallt panerar jag i dem eller strör dem ovanpå ugnsrätter istället för ströbröd (åstadkommer en lite krispig yta). Bröd har jag inte provat, där måste jag hålla med dig om att det helt enkelt inte har låtit så lockande.

fia1
0

De är rätt smaklösa, ja, men lite krispigt kan va gott ibland… man blir snabbt mätt också. Jag doppade dem i vitlöksost, blev väldigt gott.

Leilin
0

Hej - nån som nyss köpt fläsksvålar nånstans i hufvudstaden? Har letat och letat med går bet (visserligen mest varit i stora maxi, coop etc). Kan ni peka ut en affär där det finns?;)

starhawk
0

Jag köpte dom i Vi-butiken i Högdalen

Cissit
0

Man kan ju alltid fråga butiken där man brukar handla om de kan ta hem det annars, många butiker är duktiga på sånt!

buttercup
0

ibland har ICA supermarket vid mariatorget lycas fläsksvålisar… jag brukar hiva i kryddor för att öka på smakupplevelsen, t.ex lökpulver, vitlökspulver, chilipeppar etc :) blir supergott!

kolla påsarna innan du köper att dom ser ljusa och fluffiga (porösa) ut, så dom inte är hårda och överknapriga…

Leilin
0

hello igen - bara för jag frågade hittade jag Lycas idag på Coop Extra i Vällingby Centrum:) Så om det nu är fler som letar vet ni att det finns där iaf…

De var lite porösare än de andra vi provat och gick hem bättre hos barnen. (Triumf - äntligen ett bättre alternativ till fredagsmysets obligatoriska popcorn/chips!)