kostrådgivare - OT
Nu har jag anmält mig till kostrådgivarutb som Annika D skrev om i sin blogg för ngr dagar sen. Det ska bli så spännande.
Den är mellan 23 juni - 11 juli med mkt självstudier, så jag är samtidigt lite nervös eftersom jag inte har pluggat sen gymnasiet (1996) men, men..
Sarah

Bra - det behövs många som kan om detta - lycka till.

Vad roligt! Jag vill gå den med, men hoppas att de kör en distanskurs i höst igen, kan inte gå i sommar på heltid.
Hoppas att du kommer med, för de tar väl bara in 12 pers?
vart anmäler man sig till det?
Ja var? Är det på distans?

Där går att läsa allt om utbildningen med. Den går just nu på distans och kommer att gå på heltid i sommar. Jag för min del hoppas på en distansutbildning i höst igen, fast jag vet inte om de ens kommer att ha en.
Verkar vara en toppenutbildning i varjefall.
Tack Frualbertsson!

#2 När jag pratade med dom i måndags var det 6 st som hade anmält sig.
#1 Tack så mkt!

Sådär ja! Nu är jag ÄNTLIGEN klar med min kostrådgivarutbildning.
En helt suverän utbildning där Annika D och Frank Nilsson var och föreläste vid två tillfällen.
Kul! Det måste ha varit väldigt intressant. 
Ett välbehövligt tillskott i kostexpertdjungeln…
Grattis och jag ser framemot att du kommer att sprida dina kunskaper både här och framförallt där (ute i den stora hallonbåtsvärlden). Lycka till och jag lovar att lyssna på dig!!!!!
Hallonbåtsvärlden??? *fniss* det måste jag komma i håg, jättebra uttryck ju! 
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Sarahn - Tyckte du att den var värd pengarna? Tillkom det fler utgifter än de som står på hemsidan? Är du egen företagare nu? Jag är så nyfiken… Vill gärna gå den själv. /A

Tack vad gulliga ni är!!!
#13 Absolut värd pengarna. Nej det tillkom inga fler utgifter. Kursen kostade 14900kr och då fick vi allt kursmaterial. Lärarna är helt suveräna.
nej jag är inte egenföretagare än. Men jag har lite planer på vad jag ska göra med min utb. så vi får se vad som händer
Om man går en utbildning till kostrådgivare hos MF Hälsoutbildningar, vad finns det för tänkbara arbetstillfällen efter det ? Kan man bli anställd ?

Tror att det är lättare om man har en enskild firma. Jag är i gång med att starta företag nu eftersom jag har fått förfrågningar om jag vill hålla föredrag och kurser.