Mens och bröstont!
Jag läste lite i tråden om de som ätit denna kost i över 1 år och flera hade skrivit att de hade mindre smärtor vid mens och ingen pms längre.
Nu har jag inte ätit så länge eller strikt utan är precis i startgroparna men de senaste två åren kanske har jag haft riktigt ont i mina bröst en vecka innan mens och under hela mensveckan. jag har haft så ont att jag knappt kunnat gå i trappor eller bli kramad eller ligga på sida eller mage i sängen.
Men nu har jag precis haft mens och kom på att jag inte haft några känningar alls i brösten. Det var nog därför jag blev så förvånad när jag fick mens för bröstvärken brukar vara en säker signal att om en vecka kommer mensen.
Detta kan ju vara en slump, kanske får jag ont vid nästa menstration eller så har det helt enkelt upphört. Jag hade dock"vanlig mensvärk" under två dagar.
Men har någon varit med om något liknande? Skulle vara intressant att veta!

Det tar några månader för mensvärken att släppa i stort sett helt, så var det för mig iallafall. Och då talar vi helt och hållet! Ipren(-mannen) och jag har gått skilda vägar, hoppas att du också kan göra slut med de vita pillren.
Hej!
Sitter just o är förvånad själv över att jag just nu upplever samma sak som du! Mensen bara kom helt plötsligt o jag känner ingenting i magen men liiite i brösten o liiite huvudvärk. Brukar normalt sätt nästan vara sjuk annars.
jag har precis som du ,jätteont i brösten innan mens,precis som du säger kan jag inte ligga på magen,och bara man nuddar vid dom,så vill man skrika,det gör till och med ondare i dom än vad jag hade i samband med graviditet och amning.Jag har ätit LCHF i 2 månader och än har jag inte märkt nån skillnad,men det låter ju lovande enligt er andra
ser fram emot att kunna bli kramad utan att skrika högt,håller tummarna att det blir bättre även för mig.

Det bara slog mig helt plöstligt att jag inte fått ont i brösten alls. Jag som fick hålla i brösten så att de inte skulle guppa och smärta i trappor. Helt otroligt.
Vet inte om det har att göra med detta. Men det är ändå skönt att bli av med det.