whiskeychoklad
Måste bara få tipsa om Whiskeychokladen (fast med konjak istället) från kokboken smörstekt.
Den godaste efterrätt jag någonsin ätit! Dessutom enkel att göra 
låter gott. kan man få receptet?

Lät ju underbart! Kanske man kan få receptet?
Håller med #1 och #2. 
Rekommenderar att ni köper hela boken i stället! Den finns på adlibris här.
Den är nämligen jättebra, och så får du receptet på ostkaka där också, den är suveränt god! Smakar precis som Frödinges, fast utan den kvalmiga sockersmaken.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Är oxå mycket nöjd med Smörstekt. Recepten är bra och goda, boken är snygg informativ och trevlig.
Gjörde wiskeychokalden med Xanté, ojojoj, det var för gott.
kan vara lite socker i Xanté???? men jag gjorde det endå
Inte bara har boken bra recept och snygga fotografier, den har ett otroligt bra format, som får plats i min miniportfölj, så har jag den med mig när jag går på affären. Beroende på vad som finns på extrapris, så väljer jag vad jag vill laga och så kollar jag recept som passar. Smidigt. Aldrig några ingredienser som fattas när man väl står där vid spisen! Dessutom så gör jag reklam för kosten genom att bläddra runt med boken i affären.

Hur stor andel av recepten är kött/fågel? Ät vego och tycker alltid det är lite trist att köpa kokböcker när man bara kan använda sig av en liten del.

Hur stor andel av recepten är kött/fågel? Ät vego och tycker alltid det är lite trist att köpa kokböcker när man bara kan använda sig av en liten del.

Min whiskychoklad är en äggmjölk med kakao och sötningsmedel och så en skvätt whisky eller konjak… Oj vad gott man sover på det!
#8 De flesta recepten är nog anpassade för kött/fågel/fisk. Så tyvärr är det ingen bok för vegetarianer. Men det är en hel del recept med tillbehör, såser, etc.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

åh, kan ni inte langa över receptet på ostkakan? jag vill köpa boken men har helt enkelt inte råd nu, älskar dock ostkaka =)

#11 det finns en tråd här (sök på ostkaka)om ostkaka med ett bra recept, tyckte jag iaf! Jag hade i mkt mer bittermandel i för jag gillar att det är rejält med smak, men annars var det bra. Det blir ju såklart inte som riktig ostkaka eftersom den har massa socker i sig, den här blir lite mer salt. Men helt ok :)
OCH vill du ha ostkakan mindre salt, så sköljer du keson riktigt, riktigt ordentligt. Tills den slutar skumma. Då blir ostkakan mindre salt. Och håller med Cissit - några fler droppar (dubbelt så många, eller va Cissit??) än vad receptet säger, gör att ostkakan smakar mer, mycket mer 

Jag tyckte den blev ganska salt trots att jag sköljde keson väldigt noga och lät den rinna av helt, men det är nog mer en vanesak :) Gott blev det iallafall. Jag hade MINST dubbelt så många droppar. Jag älskar bittermandel :)

åh, tack :P