Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 754 ggr
ariaam
0

Jaha, idag är det kört...

Min dotter fyller 18 på måndag men vi ska fira henne idag! Det blir en chokladspecialtårta från kondiset mittemot.  Jag kommer att äta en bit tårta idagRynkar på näsan, men vad gör det om hundra år…men ändå får jag såå dåligt samvete!! Usch!! Sen ville hon ha lasagne till middag, barnen får välja själv vad dom vill äta när dom har födelsedag. Men den hoppar jag över, tar undan lite köttfärs o äter det när dom andra mumsar i sej lasagne, hmm man vet ju hur gott det är!!! Sambon tyckte  att en bit lasagne kan du ju äta, man skulle ju unna sej nåt gott ibland, men vaddå, räcker det inte med tårtan då???

Och jag som inte ätit en enda semla bara för att hålla mej på Lchf!!

nyborjare08
0

En "trevlig bieffekt" som jag har upptäckt efter ett tag på kosten är att jag faktiskt inte alls tycker om sånt längre! Det lockar inte. Skrattande Alltså, vanlig tårta smakar bara sliskigt unket sött och pasta kan jag föreställa mig smakar sladdrigt trist (har inte testat på mycket länge). Jag vill inte ha, helt enkelt!

Så det kan kanske hända att det inte känns som en uppoffring att låta bli? Flört

Å andra sidan tycker jag inte att man ska straffa sig själv genom att tvinga sig att låta bli. Om man vill det så är en gång ingen gång! Glad Upp i smöret direkt efteråt bara!

Empe
0

Det beror väl på varför du äter LCHF… har du några sjukdomar som gör att du genast skulle må sämre av att äta en bit lasagne och en bit tårta? Om inte skulle iaf jag äta OCH njuta. Kan du inte njuta av det så kan du ju lika bra avstå.

Det som är avgörande för en kosthållning är väl vad man äter till vardags så att säga, inte vad man äter någon gång då och då.

ariaam
0

Tack tack tack, precis exakt vad jag behövde höra!! Nej jag har inga sjukdomar som förbjuder mej att äta sånthär. Nåväl en gång är ingen gångFlört. Allmänt så äter jag bara lchf aldrig några utsvävningar åt nåt annat håll! Det kan ju bli spännande o se om smaken har förändrats, vilket jag oxå tror. Tack för den här informationen o trevlig helg.Skrattande

Lena123
0

#2 håller med..om du "bara" äter LCHF för att gå ner i vikt så kan du ju avgöra själv om det är värt att viktminskningen stannar av några dagar eller någon vecka men om du äter för hälsans skull är det ju en annan sak.

Själv äter jag LCHF för att jag slipper ledvärken och så är det ju ett lätt val…kolhydrater=ledvärk eller LCHF=smärtfri,gissa vad jag väljerFlört

http://www.winthers-skafferi.se/

ariaam
0

Ja, det var ju inte så svårt!!Glad Ahaa, är det därför jag inte har ont i mina leder längre o så har jag inge magknip heller längre, hurra för Lchf.Skrattande