Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 2680 ggr
ulf-jansson
0

Pizza-sugen !

Nu har jag vart sugen på pizza bra länge så i morse bestämde jag mig för att försöka mig på att göra en .

När jag stod med fiberhuskpåsen , mandelmjölet , cocosflingorna och äggen så insåg jag att jag var för trött för att fundera ut nått bra recept på pizzabotten . Men jag var för inställd på pizza för att helt lägga ner projektet och då kom jag på ett enklare recept :) Jag skippar botten och smörar en tallrik som botten istället .

Jag är antagligen inte först med att prova detta men jag rekomenderar alla lata lchf'are att prova detta allt jag behövde diska efteråt var en osthyvel en tallrik och en gaffel.

Receptet går förmodligen att göra 100 x bättre om man får förbereda sig lite , men så här gjorde jag ,

En smet som formas rund på en smord tallrik gjord av

mjukost , senap , smulad getost , skinka , tomatpure och hackad röd lök

Ovanpå det lägger man ost och oregano

mycket lättare kan det knappast bli .

B-Maria
0

Blev det gott? Lagade du den i micron eller i ugnen?

Lev i nuet.

ulf-jansson
0

#1 Jag lagade den i ugnen så man ska väl inte ta dom finaste tallrikarna om dom skulle ta nån skada av det ,

Godare maträtter har jag väl lyckats tillaga men inte många som är bättre som har tagit mindre än 15 minuter att få färdig . Och med lite mer ingredienser kommer den nog bli mycket bättre ,

Men den stora anledningen till att prova den är nog att den var otroligt enkel att göra

Cissit
0

Nästa gång du blir sugen på pizza så kan du söka på recept här på sajten, finns jättegoda recept på pizzabottnar :)

cacao
0

Pizzagratäng är bra mkt godare än pizza med botten!

Smörj en form och lägg i allt som du skulle vilja ha på en "vanlig" pizza. Själv är favoriten hemgjord tomatsalsa med färsk basilika, smörstekt svamp, tärnad skinka och sedan riven ost, mozarella och fetaost i massor och pizzakrydda på. In i ugnen tills osten smält och fått fin färg!

Ät med beasås eller hemgjord kebabsås

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

ulf-jansson
0

#3 Mina brödförsök har hittils slutat i katastrof , det beror nog mest på att jag aldrig håller mig till recepten . Jag har fått för mig att jag är för bra kock för att behöva dom , men jag är nog den enda som uppskattar min matlagning oxå hehe

#4 pizza gratäng måste jag prova nästa gång jag har barnen här , det låter som att alla skulle kunna gilla det.

Undrar lite om man kanske skulle kunna dra igång en tävling med alla pizzerior runt om i sverige om vem som kan baka den bästa pizzan utan bröd .

På så sätt skulle vi alla kunna få massvis med nya matställen att äta på .

Det som behövs är ett informationsblad som man kan skriva ut och ge till alla pizzerior som finns i närheten av där man bor . Sen får dom pizzerior som vill vara med anmäla sig till en tråd här på kif så att man kan se vilka som har lchf pizza på menyn .

Sen är det bara för oss att åka runt och testa och varje gång man har provat ett ställe så skriver man in och betygsätter .

Sen efter några månader korar man en vinnare som har bäst medelbetyg .

För att få det att funka måste vi bli några stycken som kan åta sig att dela ut informationen på sin hemort , så om det finns nån som vill så skriv en rad.

Ulf jansson