Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2149 ggr
niloss
0

puckost, till vad??

Hej nu har jag äntligen köpt puckost, den va otroligt krämig o god o inte alls dyr , en stor burk kostade 35 kr. Men nu undrar jag om nån vet hur många koliar det är per 100 g , det står bara fetthalt på min burk resten e på arabiska tror jag. Sen önskar jag mej tips på vad jag ska ha den till, att äta den på sked som den är märkte jag med en gång att de gick fint Glad

Empe
0
  • ät direkt ur burken!
  • Lägg en sträng av osten i mitten när du gör köttfärslimpa
  • dippa gurka i
  • till gratänger, hamburgare, texmex
jejjja
0

Jag har den till allt. Det är den andra burken på 910g på en månad haha.

jejjja
0
niloss
0

tack jejja ditt inlägg sumerade väldigt bra, jag kan alltså slänga ner den i såspannan eller blanda med äggen typ. den va verkligen god , men e de ingen som vet hur kolisarna ligger till.

Empe
0

910g!? Var hittar man den? Jag har bara hittat små här i Västerås och senast fanns den inte alls på Coop Extra så jag måste ta mig in till city och någon sk invandrarbutik (som om inte nästan all mat i våra sk vanliga butiker är "invandrad"?! )Glad

[Pennylane1]
0

Vanlig  mjukost håller runt 2 gram/100 har jag för mig, och denna har nog inte mer iallafall. Snarare mindre. Detta på grund av att den är fetare.

På invandrarbutik har jag också hittat den sstora, det är Arla som tillvekar den för den arabiska maknaden. (i första hand)

Japp, kollade Milkos Grevemjukost och den har 2 gram/100

jejjja
0

Per

100Gram

Energi kcal:

0,00

Energi kJ:

0,00

Proteiner:

10,00

Fiber:

0,00

Kolhydrater:

1,00

Vatten:

0,00

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

31,00

Kolesterol:

0,00

E-mättade:

0,00

Mättade:

0,00

F-mättade:

0,00

Jag hittade min på en invandrar butik som hade olika storlekar och jag gav bara 55 kr för 910g inte faligt dyrt

[Pennylane1]
0

ah !Mindra alltså! Som jag trodde… så bra! Var har du hittat den näringsinfon? ELler har du översatt från arabiskan?

niloss
0

oj 1 kolis per 100 gram de va inte dåligt, mmm nu kan man mumsa ,  Empe jag köpte mmin på östernslivs här i östersund så nån orientalisk affär har den säkert

jejjja
0

#9 jo man kan äta en hel del. Det går ju inte sluta.

jejjja
0

Det var på en annan sida om puckost jag fick den

lizaohman
0

VARFÖR bara för arabisk marknad ? Obestämd

Vet någon om den finns att beställa på nätet`?

Solpuss
0

…och hur ser den ut?

[Pennylane1]
0

#12 inte BARA för, utan främst för… som tur är får vi också del av den

Burken är av glas med blå etikett.

mariech
0

Hittade min på Willys här i Linköping.

Angelfish
0

Första gången jag såg Puckost var på COOP Forum i Bäckebol (Göteborg) för flera år sen, men det var enda gången jag såg den där. Sen hittade jag den i den lokala butiken där jag bor (Hammarkullen), och där brukar den finnas i olika storlekar också, så det är där jag köper den.

Jag använder den bl.a. i såser och soppor, till köttfärssåsen, till pannbiffarna (gjorde pannbiffar med nötfärs nyligen och jag hade bl.a. i puckost och dom blev jättegoda och saftiga) och till äggröran ibland.

Och ibland äter jag puckost direkt ur burken med sked. Skrattande

Malenka
0

Å klicka den på äggröran… Mmmmmums!

hoppet
0

Jag köpte min burk i en Nettobutik.