Är detta för mycket?
Hej allihopa!
har ätit lchf nu i 4 dagar och vill bara veta om detta ser bra ut eller om de ser mycket/lite ut.. min lunch äter ja på resturang varje dag i jobbet så de blir som de blir..men i övrigt:)
Dag 1
Frukost: 1 burk tonfisk blandat med lite turkisk yoghurt + aromat
3 ostskivor m smör + 3 skivor skinka
Lunch: Kycklingsallad
Middag: 1 kokt ägg m smör, ostkivor m smör, några räkor i keso +aromat
Dag 2
frukost: En kycklingklubba, lite fetaost och turkisk yoghurt
lunch: Kycklingsallad
middag: 2 stekta ägg, ostskivor med baconröra och lite fetaost
Dag 3
Frukost: 2 ägg, 3 skivor skinka med lite keso + aromat 1 tomat
Mellis: en "kaka" fetaost
Lunch: Fiskgratäng m mos(blandade i smör i moset) , sallad
Middag: två stekta ägg"mackor" m smör o ost på. 1 tomat
Kvällsmål: lite ost med smör
Dag 4
Frukost: 2 ägg 1 avokado
Lunch: (kolhydratlunch) Stark korvgryta och bröd + sallad
Middag: 200 g mozarella, 1 tomat, lite turkisk yoghurt blandat med vispad grädde
Vet att aromat inte är bra men de e så gott..o lite kan väl inte skada?

Tycker det ser väldigt lite ut jag! Särskilt middagen låter mer som mellanmål än som middag.
Och Aromat, innehåller inte det väldigt mycket E621? Vet inte om du jagar sånt, men väldigt många har upptäckt att de mår dåligt av det.

middagen är väl mer som ett kvällsmål..middag är fel att kalla det! Lunchen är mitt största mål o ja blir väldigt mätt där, oavsett vad jag äter i princip. Sen äter ja inte förräns sent på kvällen o då blir de inte så mycket mer..
Ingen koll på vad aromaten innehåller mer än att folk pratar om de farliga glutamatet..jag känner inte att ja mår dåligt av de så ja kör på :) Eller är de nmåt som påverkar mer än att vissa mår dåligt av de?

#0 Pssst… jag gillar oxå aromat. men säg det inte till någon
Tycker det ser bra ut. verkar inte vara förmycket. Bara du blir mätt så är det bra.

#3 ja visst ärde goooott
okej men va bra.. de kan ju lätt kännas lite mkt kanske med allt fett..!
vad menar du med mos? Du äter inte LCHF eller? För jag såg bröd också? Du kan inte äta massa kolhydrater ena dagen och köra strikt nån dag och så äta kolisar igen för då kommer nog inte konceptet att fungera är jag rädd.

Men det ärj u det som är det fina. Man får äta sig mätt varje dag och endå gå ner i vikt.

Ja så länge det funkar för dig att äta så mycket kolhydrater så gör det väl det. Men om du märker att det inte funkar så vet du var boven är!

Oj jag missade att det stod bröd. Det är kanske inte det bästa, och inte mos heller. Om det inte är gjort av blomkål såklart

nej jag vet! Men jag mår varken speciellt dåligt av att äta lite kolhydrater eller går upp i vikt. Däremot känner jag mig mycket mer behagligt mätt och mindre uppsvälld om ja ex börjar dagen med ägg o smör än en port gröt.
Jag tror mer på energi in/energi ut än att de enbart handlar om kolisarna. Så drf kan ja tänka mig att tillåta mig det ibland men målet är naturligtvis att äta det så lite som möjligt. Som ni ser så är det där ju endast två mål och det är bara lite, av 4 dagar så att jag äter en massa kolhydrater hit o dit är de inte alls fråga om!

Jag tror att det allra viktigaste är att inte vara fettskrämd, äter man mer av något så blir det som regel mindre av något annat och jag hoppas att du inte äter för lite protein, det är individuellt hur mycket kolhydrater man tål!
Och som sagt om du märker att det inte fungerar som du tänkt dig kan du alltid justera kolhydraterna senare!!
Själv verkar jag inte vara så känslig på kolisarna men märker ändå att ju mer kolhydrater jag har i måltiden ju fortare blir jag hungrig igen.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

nej ja äter mest protein och fett! Kolhydrater är något jag verkligen vill äta så lite som möjligt av men samtidigt inte tesluta helt då de fort funkar bra för mig. Men med tiden försvinner de kanske helt iaf, det går ju som du säger alltid att justera :)
det jag menade var att om du får i dig för mycket kolhydrater så finns det risk att du går upp i vikt men det kanske inte gör något! Då är det förstås bara att köra på!

Jo jag förstår det, och visst spelar det roll. Men som sagt, jag strävar mot att äta så lite av den varan som möjligt.
Frukost idag:
1 avokado, 1 brk tonfisk blandat med turkisk yoghurt. Sen några ostskivor med smör på.
Kunde skippat osten tror ja för blev himla mätt!