Studerande på LCHF
Jag studerar vilket betyder att jag under lunchtid är i skolan. Mina kompisar äter från lunchbufén (sodexo ex) men den maten passar inte mig. Jag har försökt med att endast utesluta kolhydraterna från bufén men då får man ju massor halvfabrikat och för lite fet. Dessutom finns det begränsningar på kötett som är av ganska dålig kvalité. Detta har lätt till att jag endast tar en sallad i skolan och sedan har jag haft med ett ägg eller babybell men detta blir jag inte nöjd av. Jag kan inte ta med matlådor som måste vara i kallt. Finns det andra med samma problem som har tips om hur jag skulle kunna äta?
Jag har ätigt LCHF/GI i ca 1,5 månader

Det allra mesta i matväg klarar sig några timmar i rumstemperatur om det varit ordentligt kylt före

Ta med halvfryst mat som får tina i väskan under förmiddagen! Köttfärsbiffar tex är ju dessutom goda kalla, om du inte har uppvärmningsmöjligheter :)

Alternativt kan du ju alltid prata med köket och se om de kan ordna något som passar dig, de brukar ju anpassa sig efter glutenallergiker osv så varför inte? :)
Jag studerar också men har bara föreläsningar ibland och då äter jag av lunchbuffén på skolans restaurang (utan att ta av det kolhydratsrika) även om det oftast inte är optimalt. Är det riktigt dålig mat där brukar jag ta en sallad och be om mycket ägg och majonäs till istället för dressing. Är oftast för lat för att ta med matlåda (plus att det är roligare att äta tillsammans med klasskompisar i restaurangen) eftersom jag är på skolan så sällan känns det rätt OK att det inte blir helt perfekt dessa dagar.
Det borde verkligen finnas kyl på skolan där du kan förvara en matlåda, har du frågat om det? Det kan ju inte vara meningen att man som fattig student enbart ska vara hänvisad till att köpa lunch på restaurang varje dag???
Jag har samma problem. Jag brukar ta med mig fetaost,avacado,nötter mm.
Men ibland skulle man ju vilja ha varm mat.

Mattermos? Dom är bra.
Makrill i tomatsås. Färsbiffar som nämnts, ta med lite majonnäs till dem. Någon tonfisk- eller kyckling-röra, de håller sig utmärkt i några timmar. Kalla kokta ägg. Osv.
mattermos? vad är det?
Mat-termos. Blev oxå lite förvirrad :-)
Som en vanlig termos men med större öppning. Tror jag, har aldrig ägt någon:)