Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 6831 ggr
Johan2
0

Drink a la lchf

Hej!

Jag har kört lchf lite till och från. Jag har mått jätte bra men jag har alldrig lyckas gå ner i vikt. Antagligen för att jag inte får någon rutin, äter lite hursom helst när det gäller mat mängd.

Eftersom jag inte går ner något så tappar jag sugen och återgår till kolhydrater.

Testade cambridge och gick ner 12 kg på 1 månad kunde tyvär inte fortsätta för jag fick koncentrationssvårigheter och blev lätt irreterad.

Då tänkte jag att man kunde ju skapa en LCHF drink av något slag tex 1,5 grädde och 1 st ägg 3 ggr om dagen,  blir ca 500 kcal

Hur låter det ? skuller det funka? är det någon som har nå tips på vad man kan ha i den?

Mvh

Johan

GreenWorm
0

Har du prövat äggmjölk? grunden är smör, kokosfett och ägg… så smaksätta med det man känner för.

Det finns många trådar, här är en av dem

eller sök på äggmjölk

greensis
0

Tre ägg och 4,5 dl grädde som enda intag per dag?

Låter svält i mina öron. Låter som frukost - ja, inte så mycket grädde.

Fabricati diem, pvnc!

ejn04013
0

Kanske et naturligt alternativ till Cambridge och Nutrilett mfl. Testa vet jag. Jag skulle dock inte göra det eftersom jag inte tål mjölkprodukter så bra samt att jag inte tycker äggmjölk låter så gott. Tålde ajg mjölkprodukter bättre så skulle jag gärna testa ditt "recept"

nyborjare08
0

Hej Johan!

500 kcal om dagen är svältkost och du kommer nog inte att stå ut med så länge! Dessutom tror jag att den ev (vatten- och muskel-)vikt du kommer att förlora kommer tillbaka med råge när du återgår till att äta.

Har du testat fakir? Dvs enbart kött, fisk, ägg och fett som smör, majonnäs och smörbaserade såser (som beasås). Då får man i sig näringsriktig kost samtidigt som man minimerar kolhydraterna och förbränningen brukar komma i gång ordentligt. Jag har ibland problem med sötsug men det brukar helt försvinna när jag fakirar.

Lycka till!

Cissit
0

Usch, känner igen det där med cambridge, har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv som när jag körde det. Istället för att svälta dig själv kan du väl göra som #4 här ovan föreslår? Om du tröttnar på att äta lchf-kost kommer du garanterat att tröttna på att leva på flytande föda. Jag kan verkligen förstå att man vill ha en snabb viktnedgång, men jag tror ändå att du ska försöka se det lite mer långsiktigt, ge lchf en ärlig chans och låt bli att fuska med kolhydraterna. Ge det några månader, minst. Speciellt om du har hållt på med cambridge och liknande förut så kan det ta ett tag innan kroppen är "i lag" igen.

Johan2
0

Jag ska testa det där med ägg mjölk det lät intressant. Kanske är bra att utesluta grädde har hört att många inte tål det. Funderar på det där med kokos fett menar ni dom där små silverfärgade förpackningarna man kan hitta i kyldisken på tex willys?

Nybörjare08: Jag menade att jag skulle dricka ca 3 drinkar om dagen som tillsamans bli ca 1500 kcal till 2000 om dagen. nå 500 om dagen har jag fått nog av när jag körde cambridge, varken kroppen eller min hjärna funkade nå speciellt bra på så lite kcal.

Jag väger nu 117 kg och är 180 cm, Har styrketränat en del så lite är nog muskler men det är fortfarande tok för mycket. Kanske kunde ligga på mer än 1500-2000 men jag är lite skraj för kcal.

Man har ju  fel i tänket efter cambridge och viktväktarna.

Så jag får testa och se om jag står ut med äggmjölken annars får det väll bli fakir.

nyborjare08
0

Om man enbart dricker äggmjölk blir det inte så mycket protein varje dag. Det går väl några dagar men ingen längre tid. Och speciellt om du tränar behöver du ju mer protein. Du kanske kan kombinera? Äggmjölk till frukost och fakir till lunch och kväll?

Lycka till, hoppas att det går bra vad du än väljer! Glad

nobban7
0

Hej! Du får kanske träna lite mer på "tänket"Flört Lchf är ingen svältkur, ät ordentlig mat tills du känner dig trygg i rutinerna och om du fortsätter att stå stilla i vikt kan du börja experimentera då. Lycka till!