Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 1638 ggr
Annica38
0

Anmälan till förskolan

Min dotter fyller sex år i år och jag stod just och fyllde i en blankett för att anmäla henne till förskolan!

Blanketten avslutades med frågan om allergier. Det är nästan man skulle ha lust att skriva att hon är allergisk mot kolhydrater, margarin och lightprodukter för att se vad man får för reaktioner. Flört

Någon som har erfarenheter av att ta den disskussionen på dagis, förskola eller skola!

Annica38
0

Kanske ska tillägga att min dotter inte är överviktig och har inga problem, men jag tror ju att alla skulle må bättre om man åtminstone minskade på kolhydraterna. Och man borde absolut inte servera margarin och lättprodukter i skolorna (eller någon annanstans heller för den delen).

Jag menade bara att det skulle vara intressant att se vad man får för reaktion från förskolan. Bor i Finland och här har ju inte debatten kommit fram lika mycket ännu.

Jennix
0

Margarin borde alla undvika, så det skulle jag testa om jag vore du.

Skriv att hon är allergisk mot vegetabiliskt fett. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Dora
0

Jag frågade ett tag sen Annika D om hon kunde skriva ut ett intyg, om något liknande. Jag tror hon sa att det är inga problem.

Så kolla upp med henne.

Min son ska också börja på 6 års gruppen i den skolan där jag fick sparken från köket när jag började prata om Bregott, Fet mjölk, mm.

Ofta margariner innehåller soja produkter, då kan man hänvisa till det. För att markera dina önskningar, SKICKA egen Bregott förpackning till skolan. Det gjorde några föräldrar i "vår" skola, och jag tror nu att barnen har den alternativet.

Puhlo
0

När jag var inlagd på sjukhus så skrev jag helt ärligt att jag är allergisk mot "Guarkärnmjöl" och därför inte kan äta lightprodukter.

Guarkärnmjöl, fruktpektin, och "johannesbrödskärnmjöl" gör att min mage dansar både salsa, flamenco och jazz. Samtidigt!

Jag skrev dock också vad jag TÅLDE så att det blev lättare att beställa från köket.

Folk orkar inte läsa den yttepyttelilla texten på förpackningen.

Emea67
0

Jag tycker det borde fungera, det är ok att barn är vegitarianer eller att barn pga religonstllhörighet inte behöver äta fläsk så varför skulle det inte fungera egentligen? Men det är ju inte vanligt ännu att alla vet vad LCHF är. Har jobbat på förskola oj vad det var mycket panerat både kyckling och fisk och fettsnålt Obestämd

Har inte kommit så långt att jag har tagit den disskusionen med skolan ännu.