Vad händer med skinnet?
Om man har mycket övervikt så blir ju skinnet lite sladdrigt när man går ner i vikt. Även om jag inte har gått ner så mycket än och inte speciellt fort så märker jag ju av det. Men kommer skinnet att krympa helt? Eller kommer jag för alltid vara lite sladdrig? 
Och hur lång tid tar det att få ordning på huden?

Jo, visst kan det bli skinn över och det bästa är ju därför att inte göra resan för snabbt så inte kroppen hinner med..
Sammandragningen går snabbt dom första 3 månaderna och sen saktar det av även om det kommer att fortsätta att minska också efter det..
Hur bra det blir beror på hur mycket överblivet skinn man får och hur pass elastisk hud man har
Ålder är förstås viktigt liksom om man är rökare eller ej
Av skinnet blir det fläsksvålar!
Nähe,oj, det var nått annat du ville veta. ärsch. 

Skaldeman skrev nå´t i stil med att skinnet drar ihop sig i flera år efter avslutad viktminskning (Cellerna byts ut inom sju år. Tror jag?)
oops! Såg just att det låg i herr Skaldemans frågelåda, så det kanske är bättre att han får svara själv, istället för att bli felciterad av mig…
Om det är mkt överflödig hud så kan man kontakta sin läkare. Tror det är landstinget som bekostar operationen.
Det beror på hur mycket övervikt du har. För dom allra värsta (150+ kilo) kan det ta flera år att dra ihop sig. Därför bör man inte gå ner alltför snabbt om man har stor övervikt, bättre att ta en lagom takt, så skinnet hinner med.
Jag skulle säga att detta är otroligt individuellt. Oavsett ålder. Själv är jag "begåvad" med osedvanligt oelasisk hud som gav mig en kängurupåse redan vid 20-årsåldern efter att jag fick mitt första barn. Först ville den inte tänja sig och sprack…enorma bristningar med andra ord…och sen ville den inte dra ihop sig. Andra han få tio barn utan att det syns nämnvärt efteråt. Jag led av denna påse i 20 år tills jag på egen hand bekostade en bukplastik - vilket jag inte ångrar en sekund. Så hur det blir med huden, är nog till största delen ärftligt.
Ett förtydligande - både min mamma och min mormor fick "påse" efter förlossning.

Okej, tack… jag hoppas på att det drar ihop sig så småningom, jag har ju inte så bråttom. I värsta fall får jag väl ta till kniven 
Man behöver en stark mage för att kunna titta på den här länken. VARNING!!!!
http://www.vincentchow.net/1324/david-smith-successful-weight-loss
Jag tittar inte.

#9 oh wow…
Jag kunder inte låta bli. Han har verkligen tappat mycket.

Lite överflödigt skinn då ja kanske… 

Mitt skinn har dragit sig samman. Det tog fem, sex år.
/SSS

Ja, du store tid!!!!
Du är bara att gratulera SSS, vi kvinnor har nog lite jobbigare efter alla ungar och efter alla omgångar vi varit tjocka. Men det stramar väl åt lite i alla fall så småningom.

Hua vilka otäcka bilder!
Fast nog blir man imponerad över hur mycket han har tappat i vikt!
Vilken sjuk disciplin. Förstår inte hur man kan misshandla sin kropp till en sådan grad. Helt galet.
Way to go!
Jösses amalia!!!!!!!! Men han blev smal!
förstår inte kommentaren om sjuk diciplin, men den var skriven ett halvår sen så däet är väl svårt att få svar på det!

#9 ok, SÅ illa kommer det nog inte att bli, även om min mage börjar bli en smula knorvlig och dallrig efter -20 kilo. Men den hänger med bättre än jag trodde, kanske för att jag går ner relativt långsamt. Jag hade ett stort träd av bristningar under naveln, så jag trodde det var kört!
Men för säkerhets skull började jag spara pengar samtidigt som jag började gå ner i vikt. Om ett par år har jag antingen råd med en plastikoperation (tänker gå ner i princip allt jag behöver innan jag ens funderar på det), eller om det inte behövs så har jag pengar till en solsemester och en ny bikini! 

Är det någon av er som har gått ner i vikt som har fått problem med bristningar pga. viktminskningen?
Om man inte orkar/kan spara pengar så kan man ju ringa tv3 om att sponsra en tv-sänd operation…
#22 Det låter lite bakvänt att få bristningar när man går ner i vikt. Men det sägs ju att graviditetsbristningar är hormonellt styrda. Och LCHF trixar ju med hormonerna, så varför inte? Själv har jag bristningar på lår och höfter från puberteten, kanske kom de på grund av hormoner och inte på grund av att kroppen växte?

Om man skulle göra en bukplastik och ta bort överflödigt skin hur blir det då om man blir gravid?
jag kan säga att jag märker att det händer rätt mycket med huden o jag har märkt att den blir sladdrig o rätt vad det är blir den "ihop dragen "
Jag känner att det är en stor fördel att jag går ner långsamt ca 1-2kg i månade detta gör att kroppen "hinner med bättre " än om jag gått ner snabbare.. motion o lite muskelträning för säkert det lättare för huden att jobba ..
#23 Det var nog hellre att bristningarna inte drar ihop sig på samma sätt som oskadad hud gör. Bristningar är ju ett symptom på att huden har expanderat fortare än normal hud klarar, då brister huden och där blir den tunnare.
Jag hoppas att den kan läka också där det är bristningar.
Kanske någon som har erfarenhet av detta med bristningar kan svara på det?
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Man kan tydligen få bristningar av viktminskning också. Varför vet jag inte, inte heller hur vanligt det är. Det var därför jag undrade :)
Jag har ganska nyligen fått några bristningar på magen. Inget kul alls. Vet dock inte om det berodde på viktuppgång eller hormoner. Jag hoppas verkligen inte att det blir värre när jag går ner i vikt…
#27 Det var en nyhet för mig. Att man kan få bristningar av viktminskning menar jag.
Någon som vet?
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)