Bröd igen i "Smörstekt"
Ni som införskaffat LCHF-kokboken Smörstekt vet att det finns ett lchf-bröd där som innehåller huvudsakligen frön, kärnor av olika slag men även kruskakli, lite grahamsmjöl, jäst mm. Jo jag klarar mig utan bröd men nu råkar det finnas ett recept där på bröd o jag antar att författaren inte menar att det är skådebröd, men det skulle man kunna tro eftersom det är omöjligt att baka. De ggr jag försökt har det blivit en platt hård sak som varit seg och degig inuti o smakat fan. Är det någon som lyckats. Jag vet inte sidan i boken, men det finns bara ett bröd där.
Du få ge fler detaljer om exakt hur du gjorde när du bakade det. Kommentera i den här tråden, ser att gjort ett inlägg tidigare.
KAN ju vara en bugg, höll jag på att säga hehe, men menar förstås ett tryckfel. Jag ska kolla när jag kommer hem och försöka själv. Inte för att jag misstror dig, men för att vi ska utesluta att du läser fel någonstans :)
Hmm jag gjorde exakt som det stod i receptet. Löste jäst i ljummet vatten, blandade i frön o allt annat utom yoghurt, jäste 15 min. Därefter i med yoghurten, jäste yttrligare 15 min, gräddade 50 min. Ut kommer en hård, platt pannkaka, som sagt kladdig, sur o seg inuti samt absolut oätlig!

Jag har bakat brödet och det blev jätte bra. Har dock inte ätit så mycket av det då jag intew känt behov av bröd.
Jag tror jag hade mitt i ugnen lite längre tid och lät det stå på eftervärmen.
Jag tyckte att det smakade gott
Hej annini, tyckte du att det jäste upp eller blev det platt? Bra att veta vad man ska vänta sig…Degigt inuti?
För kall vätska?? Fast du säger att den hade jäst upp i alla fall innan du satte in det i ugnen?

Det blir ju ett väldigt kompakt bröd men det ju inte så konstigt med tanke på att det består av frön till största del. Det jäste bra för mig och blev lite fuktigt inne i men inte degit. Den enda nackdelen tycker jag är att det är svårt att skära.
Man kanske kan ha i lite fiberhusk för att få det att binda bättre?