Istället för mandel och nötter?
I min familj har vi gjort LCHF-kex massor av gånger och nu även testat tekakor, som var himmelskt goda!!! Men jag har en arbetskamrat som inte tål mandel och nötter, så jag undrar om någon vet vad man kan byta ut mandel eller nötter mot? Tacksam för tips och råd!!
linfrö, sesamfrö och kokos i någon blandning?
Man kan "göra kex" av helt andra saker. T ex:
- Två-tre mm tjocka zucciniskivor
- Tjocka ostskivor
- Krispiga, lite stadigare salladsblad
finns säkert många fler idéer.. men inte i mitt huvud just nu.. 

Jag har oftast tjocka skivor gurka under min färskost. Det är gott, friskt och knaprigt.
Och varför MÅSTE man ha kex? :D
Jag skulle nog ta svarta och vita sesamfrön i nån skön kombo, kanske vallmo också, samt linfrö om jag skulle göra kex. Eller varför inte göra oopsies?
jag gjorde förresten en variant tidigare idag, de blev för salta men annars ganska ok, vispade bara några äggvitor med en smula salt, sen hade jag i riven ost och oregano samt mer salt (glömde att jag hade haft i redan) samt chilipulver och klickade ut på en plåt, strödde på några solrosfrön på varje, gräddade tills de blev brunaktiga och lite hårda.
Måste och måste… ibland kan det vara trevligt… speciellt om man ska bjuda andra människor som inte hajat det här ännu.

#4: det var inte meningen att låta kritisk. :) Jag förstår nu när du förklarar. :)