Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2087 ggr
tigern83
0

Dålig andedräkt - ännu efter 5 månader!

Som rubriken lyder. Hur kommer det sig att jag fortfarande har asdålig andedräkt. Tycker att kroppen vid dethär laget borde ha lärt sig hur mycket ketonder den skall släppa ut. Jag själv lider ju inte av lukten men däremot min sambo. Så i sin tur lider jag av att han inte är nära mig så mycket mera.. :(

Det hjälper INTE med minttabletter, listerine, sb12 osv.. Under julen då jag fuskade i 2 dagarså försvann min illaluktande anedräkt. Men mesamma jag börja äta strikt igen kom det tillbaks som ett brev på posten.

Hur länge har du luktat illa?

jejjja
0

Ja det får jag ochså höra av min sambo, att jag jag luktar illa i munen, och det är när jag har ätit äggröra,eller tornfisk som han klagar att det luktar som mest.

alfahannen
0

10:e veckan och fortfarande liklukt ur munnen! Jag får nån konstig olivfärgad beläggning på tungan som är orsaken till odören.. Trist att detta inte går över för jag vill så gärna fortsätta.

usareso
0

Jag har aldrig haft dålig andedräkt trots att jag nu ätit lchf i ett år. Vad kan det bero på?

lizaohman
0

zinktabletter i kombination med sb12 har gjort mig fräsch som en nyponros i munnen :)

usareso
0

Jag äter inte för mycket protein. Jag äter inte för mycket protein. Min gissning är att det är proteinet som vid omvandling luktar.

tigern83
0

Jag äter inte så fasligt mycket protein. Inte om man jämför med %av kolisar, fett och protein under EI/dag.

Det hjälper varken med zinktabletter eller sb15. Inte i kombination heller…

Börjar bli galen! Inte för att det stör mig.. Men min sambo.. Gråter

tigern83
0

*puffar*

alfahannen
0

Det är en hel del gnäll från frugan, och det tar liksom glädjen ifrån mig över hur bra jag mår. Jag tvivlar dock på att det skulle vara ett överskott av ketoner som ger denna lukt?? Det som luktar är den sörja som jag får på tungan. Det hjälper inte att skrapa hellr för så fort jag stoppar i tungan så är det fullt igen!!! Jag ska nu från och med i morgon radikaländra utbudet av varor jag stoppar i mig. Bort med alla mejeriprodukter utom smör. JAg har en känsla av att det är grädden som ger denna förskräckliga sörja på tungan. Någon annan som har erfarenheter av detta?

PS. Det är inte många som pratar om dessa besvär men det måste ju vara långt fler än jag som lider. Det började ju när jag ändrade matvanor……

Anninni
0

#8 Du kanske ska kolla om du har svamp på tungan. endel har pratat om att svampinfektioner i huden har tillfälligt blommat upp efter att de börjat med LCHF. Kanske kan det gälla även för tungan

alfahannen
0

Svampinfektion?? Hur kollar jag det? Helt klart förmig i alla falla att det inte står rätt till i munnen….

lizaohman
0

Vårdcentralen är en bra plats att börja, ifall man inte vill vänta tills det ger sig. Och det kommer att ge sig. Att ta bort mjölkprodukter under en tid är en bra idé.

alfahannen
0

Menar du att det ger sig av sig själv?

lizaohman
0

Jag snor en bra förklaring från en annan tråd, förlåt  Anterrabae! Tilläggas ska att den gärna lever i munnen:

Candida är en svamp som ska finnas i tarmkanalen och äta upp socker, kolhydrater, jäst och fibrer. Den tillhör vår naturliga flora i tarmen. Den hålls under kontroll av andra bakterier i tarmen. Det finns många sorters candida.

Om man äter för mycket kolhydrater eller att man måste äta antibiotika (så att magens tarmbakterier slås ut) så kan candidan tillåtas växa och sprida sig. Den kan sätta sig i hela kroppen och ge massor med obehagliga symptom. Det finns inget direkt läkemedel mot candida.

Ett av de vanligaste symptomen på att candidan spridit sig är klåda i underlivet i kombination med gryniga och ibland illaluktande (ev jästluktande) flytningar. Mot detta finns salva och vagiatorer att köpa på apoteket. Dessa slår inte ut candidan men begränsar den något. Mildrar symptomen.

Det enda som effektivt hjälper är uteslutande av kolhydrater, jäst och mögel (typ mögelostar) Då svälter svampen och dör. Tillslut kommer den bara finnas kvar i tarmen igen. Men detta tar tid. Initialt kan besvären tom förvärras när candidan kämpar för att överleva.

Den påverkar även kroppen så att man blir sugen på socker eftersom det är detta svampen lever av.

Candida har även kallats torsk. Kronisk candida ger även inflammationer i muskler, värk i muskler och nervsystem. En hel drös annat som jag inte kommer ihåg.

Det är riktigt läskigt vad den ställer till med.

Anninni
0

Det kan gåöver av sig själv men jag skulle rekomendera att du går till läkare oc kollar, om du har det får du medicin.

greensis
0

#10-12 När bebisar och småbarn får svamp i munnen (kallas torsk) får man svampdödande medicin att pensla på några gånger om dagen. Smakar mild mint (jättegod, har provat för att kolla vad man utsatte lilltrollet för)

Svamp i munnen kan förvärras av mejeriprodukter, sa de på BVC, om jag minns rätt.

Fabricati diem, pvnc!

Maia
0

Här finns fortsättningen på Alfahannens andedräktsproblematik. Låser den här tråden och låter diskussionen fortsätta där.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Inlägget är låst för nya kommentarer