Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 2230 ggr
Diran
0

Diran börjar om från noll

Såhär ligger det till.
Började med LCHF 1 December, gick skit bra de första 2 månaderna, tappade flera centimeter runt midjan och märkte att mitt armbandsur satt lösare.
Men så i Februari när jag var i London så fuskade jag lite.
Sedan körde jag fakir i 3 dagar, sedan körde jag med vanlig LCHF i några dagar och sedan fuskade jag, och sedan lite till och sedan ännu mer.
Nu har jag sedan i mitten av februari fuskat och mer eller mindre helt lämnat LCHF.

Självklart tillbaka i sockerberoendet, ätit någon typ av godis eller kaka etc v-a-r-j-e dag i över en vecka. Förvånad
Det märks på byxorna kan jag säga…

MEN.
Jag är inte helt nere på botten och gråter.
Jag är helt redo att ta nya tag. Dock vet jag att de 3 första dagarna är helt otroligt jobbiga pga sockersuget.
Men jag har gjort en matlista och ska försöka ha saker att göra hela tiden så att jag inte faller för frestelser.
Jag kör strikt LCHF denna veckan och hoppas kunna köra några dagar fakir veckan efter.

Nu är det ju dock så att pga att jag inte följer LCHF just nu så kommer jag behöva gå igenom övergången igen och må skit i några dagar.
Det är det värt.
Dessutom ser jag detta som en möjlighet att börja om och även använda måttband!! :D Så att jag kan se framgångarna och peppas. Idag ska det mätas!
Jag måste säga att jag saknar mitt bacon jag äter nästan varje dag till frukost. Handlade idag och köpte 5 paket bacon, så nu klarar jag mig ett lite tag!
LCHF frukost är det bästa av allt. Tungan ute

Diran har haft sitt första återfall. Nu ska jag tillbaka och det med råge!

profca
0

välkommen tillbaka och jag kommer att hålal tummarna för dig. london är farlig smörgås affärer överallt

Johannika
0

Välkommen tillbaka! Om jag vore du skulle jag strunta i det där med fakir och ägna mig helhjärtat åt att låta LCHF-kosten göra jobbet. Se till att vara riktigt uthållig och ha tålamod, om du tycker att du behöver ta till fakiren efter ett par tre-fyra månader är det OK. Annars är det ju lätt att falla tillbaka i kolhydratträsket om man straffar sig med fakir alldeles för tidigt…Och du; lycka till!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Diran
0

#2 Tackar.

Alltså om jag kör fakir så är det bara några dagar för att få igång fettbrasan, men bara om jag står still i vikten..

willowpysen
0

Heeej tjejen!!!!!Har själv haft flera dagar nu som gått käpprätt åt FEL håll och krängt en massa "fel" saker….. Inte bara att det sätter sig i ökad kroppsvolym, utan det värsta är nog humöret som inte e kul i blodsockerdipparna…. Men nu kämpar vi på igen, tillsammans, eller hur!!! Kram från Hanna!!!

"En stund i taget - här & nu"

Diran
0

#4 Hej! :D

Jo tack, det hjälper ju inte humöret direkt :P

Yes, vi får mail-peppa varandra! ^^
Tack så mkt!

Maia
0

Bravo, Diran! En liten stund i taget nu bara! Se till att äta så mycket du har lust med av tillåten mat i början, så att du knäcker sockersuget rejält!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]