Dum fråga om pizza
Hej! Som nybörjare får man ju komma med dumma frågor, så här kommer en:
Om man bara äter fyllningen på en pizza (och inte degen), kan det vara OK mat enligt LCHF?
Hoppas att ni kloka människor här på forumet kan hjälpa mig.

Ja det är helt ok =)
Absolut ingen dum fråga! Sådär gör jag ibland när familjen äter pizza. Och syrran har gjort det på pizzeria också!
Men jag tar bara någon bit, för jag märker snabbt att jag inte är så sugen egentligen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Undrar vad pizzabagaren skulle säga om man skulle beställa en calzone utan deg…

Jag äter rätt ofta pizzafyllning… det går alldeles utmärkt. Man blir mätt länge. Vissa pizzabagare har börjat minnas mig som "hon som ratar botten" och undrar lite provocerat om det är något fel på den? Brukar skylla på gluten men att det ju är så gott med pizza att jag gärna betalar för en hel och lite till fast jag bara äter hälften.
Eller så säger jag att jag aldrig orkar en hel ändå men äter det godaste. Det är ju trots allt rätt vanligt att tjejer lämnar halva pizzan på tallriken, jag väljer bara att lämna den undre halvan 
Be om extra ost eller extra kött om du tycker det är klent med fyllning och se till att det faktiskt är ost och inte ostsubstitut.

Tack snälla ni för snabba svar! Ska nog ta mig in på Pizza Hut´s hemsida, för där har jag för mig att man kan se näringsinnehållet för alla olika pizzor. Förhoppningsvis utan degen.
Ha en bra dag!

Ah, pizza hut.. deras pizzor är mest deg dock, 4 skivor skinka och en nypa ost. Hamnade där av någon mystisk anledning för något år sedan och kände mig grundlurad. Men jag kanske hade otur.

#6: Jag tänker inte äta pan-pizza på Pizza Hut, utan en vanlig, och då är det inte mest deg utan rätt bra med fyllning. Åtminstone på den Pizza Hut som finns närmast mig. Cheezy Crust med mozzarella… mmmmm…

Good thinking… *dräggel*
*vill också ha pizza*

Konstigt,
men jag skulle aldrig kunna TÄNKA mig en pizza. Blir sugen på knäckebröd men äter jag några får jag mäkta magvärk.
Men däremot en amerikansk sallad som typ består utav skinka och ost. Mums!

Jag har köpt pizza utan pizzadeg, fick pålägget i folieform, bad om lite extra o extra ost o sen gratinerade dom den o det var jättegott med vitlöksdressing.
Undrade dom om jag var klok ????
Absolut, hiihi 

Jag brukar ibland äta Kebab med bröd… utan bröd!
Stefan Bloggar här på sajten
Stefan bloggar också här, på extern sajt

åhhhh det har jag inte ens tänkt på att jag kan äta pizza…. utan brödet. det är ju faktiskt bara fyllningen som är god ändå… så kan man be om ännu mer xtra ost nästa gång

Pizzagratäng! Supergott!
Häll all fyllning i en form och gratinera tills osten smält och fått fin färg!
Favoriten är : Smörfrästa champinjoner kryddade med vitlök och pizzakrydda/oregano, skinka i massor, gärna basturökt. tomatsås, hemkokad på krossade tomater och basilika, gärna färsk och fräst lök, salt peppar och lite chili, mozarella ost och gärna lite marinerad fetaost i kuber som man kastar över all mozarella ost. Varva all fyllning med tomatsåsen och sedan sprider man på osten överst! Smula oregano uppepå när du tar ut den ur ugnen och servera med en stor klick creme fraich eller hemgjord dipp.
Ven fasen behöver någon smaklös pizzabotten då?? 
Medarbetare på sajten irishcob
Alltså… all pizzafyllning är ju inte bra ur LCHF-synvinkel. Ananas and bananas is a big no-no!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

#14 Tack för tipset! I morgon kväll blir det nog hemgjord pizzagratäng.

Stek lök/vitkålsstrimlor, stek kebabkött krydda på med kebabkrydda. Lägg sedan i stekpanna med löken o ha på mkt ost o låt smälta, ät med Creme Fraiche som fått besök av vitlök…………
Vem tusan åker o köper äcklig pizza efter en sån godsak, hihi, inte vi i alla fall

Fast jag måste säga att jag hittat Den Godaste Köpepizzan idag!
Inbakad som en calzone men innehåller gul lök, "oxfilé" (tror knappast det är riktig oxfilé men det är säkert nötkött), ost och tomatsås. Och så får man béarnaisesås till. *dräggel* Den heter Reale på just den pizzerian där den hittades.
Ska definitivt göra någon form av gratäng med den kombinationen hemma någon dag.

Åh vad jag blir avundsjuk! Jag har alltid bara gillat kanterna på pizzan. Har endast ätit lite av fyllningen och sedan petat av resten och ätit bottnen. Helt omöjligt att anpassa till LCHF. Blir nog ett liv utan pizza för mig. :-(

Pizza har ibland blivit nödlösning för mig. Ber dem lägga på lite extra ost och bacon samt ser till att välja en matig sort med beasås. Sen äter jag upp allt gott och lämnar bottnen.