Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1334 ggr
[Jeremina]
0

Halleluja

Jag är lyrisk..har kört hårt sedan i tisdags och jag mår så bra…åt kålpudding till lunch…gjord på bara vitkål och köttfärs blandad med grädde..mums..Flört

Åt en bit nötbröd till middag med stekt rökt skinka och stekta ägg..Glad

Min man gjorde en bakelse på nötbröd, vispad grädde och en liten bit mörk riven choklad…han har varit konditor…Skrattande

Härligt…Jeremina!

Anninni
0

Bra jobbat tjejen

kaisakavat
0

Låter himla gott alltihopa.. Och din inställning - härligt!! Skrattande

Maia
0

Kålpudding är en verklig klippa. Mums!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

[Jeremina]
0

Jag har kunnat sluta helt med bröd, pasta och godis mm, fattar inte att det är sant. Vet ni hur jag slutat få sug på fikabröd? Jo, jag har börjat ha grädde i kaffet och det har jag aldrig haft i kaffet förut..

Det är min höjdpunkt på morgonen och på kvällen..slurp….fniss Flört

babo
0

Hm, kaffe med grädde… det har varit min räddning också (sååå gott. Det har ju varit så förbjudet i många år), men jag måste nog dra ner på grädden. Det blir för mycket grädde! Funderar på att ta kokosfett istället (inte lika gott alls), men det kanske tar mer på fettet, vet inte?

wimawe
0

Grattis Jeremina! Visst mår man prima av denna kost! Det bästa är ju allt gott man får äta med gott samvete - själv åt jag calamari med aioli idag. Himmelsk! :o) Instämmer även ang grädde i kaffet, mmm mmm mmm…fast som #5 skriver, lätt att överdosera.

wimawe
0

#5 Glömde i mitt tidigare inlägg att skriva ang. kokosfettet. Jag har denna vecka börjat dricka 2 koppar te med kokosfett på jobbet som mellanmål. Ca 1 tsk kokosfett i varje gång. Rapporterar min viktresa i wimawe goes fakir 2 om du vill följa vidare!

tamari
0

Kålpudding låter mums! Tänker laga till en sådan idag!

Tack för tipset!

[Jeremina]
0

#8 Varsågod!

Åt stekt köttfärsbiff, stekt palsternacka med lök och färska champinjoner, gräddsås och rårivna morötter till lunch….lagomt av allt….Flört

[Jeremina]
0

Jag glömde skriva att vi också åt blomkålspuré till..middagen bestod av fisk och äggsås med lite kokta morötter….gubben åt stekt fisk med stekt bacon uppå gjort i ugnen med krämig sallad till..Glad