Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1469 ggr
sol68
0

Är rätt yr, vad gör jag?

Jo jag har lite problem med yrseln. Jag började äta lchf-mat i 2 veckor. Jag har ökat med mer leverpastej bl.a.

om ni har tips och ideer på vad jag kan äta så bli jag glad.

Sen kanske jag äter tvärtom, mycket på kvällen och lite på morgonen. Jag försöker vända på det, men jag har svårt att äta på morgonen.

Jag ska ju äta mycket fett men HUR mycket?

(kvinna 41 år, 171 cm, 62 kg)

Tacksam för hjälp!

Halvdansken
0

Välkommen! Nu ska du se att du får svar och råd.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

sol68
0

Tack tack

Jag det hoppas jag också

Medlem
0

Välkommen hit! Dricker du tillräckligt med vatten? Annars är det övergångsbesvär som din yrsel beror på misstänker jag.

sol68
0

Är nog rätt så kass på att dricka mycket vatten. Det blir nog 0,5 l.

Och övergångsbesvär??? Är inte det lite tidigt eller?

greensis
0

Kan vara blodtrycket, också. Om man har rätt lågt tryck från början kan man bli ganska yrslig åtminstone under en period när mans triktar till kosten.

Fabricati diem, pvnc!

lizaohman
0

Hehe, övergångsbesvär från kolhydratdrift till fettdrift - inte klimakteriet :D

profca
0

en halvliter vatten är lågt. lchf kost är lite fattigare på vätska än "normal" kosten försök att dubbla vatten intaget åtminstone. Jag håller mig mellan 1-3 liter vätska per dygn, vilket funkar bra för mig.

ariaam
0

Jag började min Lchf 1/1 i år o vart ganska snurrig i början men det gick över, jag drack ganska mycket vatten o besvären gick över men jag tror att det beror på blodtrycket för kroppen hinner kanske inte med i svängen när man börjar äta Lchf, hoppas du fattar vad jag menar!! Man kan ju oxå säga så här att: så mycket socker o andra kolhydrater man stoppat i sej så är det inte alls konstigt att det blir en sån reaktion. Men när kroppen o knoppen vant sej så börjar man sakta men säkert känna igen sejFlört

Leramani
0

Äggmjölksfrukost är toppen,  har du provat det?

(2 äggulor, 2 dl nästan kokhett vatten /eller kaffe eller te/ och 50 g smör eller kokosfett vispas ihop. Ta gärna lite grädde om du använder det.  Smaksättes med kaffet,  eller cacao, kanel eller nåt annat gottgott.) Drickes varmt.

De Lapsus Resurgam

sol68
0

Ok dricka mer vatten.

Äggmjölkfrukost har jag inte druckit. Det låter inget vidare MEN jag ska iallafall pröva det.

Och tack "lisaohman" det va mycket roligare att läsa.