Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1083 ggr
Rustibus
0

Många fördelar

Ville bara dela med mig av min glädje,sedan jag började med LCHF så har jag börjat göra egna special muffins.Jag blandar stekt bacon med ägg,riven ost,keso och en skvätt grädde.och sen serveras den med en redig klick smör som får smälta.

Till saken hör att jag har två underbara döttrar,7 och 9 år gamla.Och den äldsta har alltid varit petig med maten,och framförallt svår att få att äta frukost.

MEN dessa muffinsar äter dom som bara denGlad

Dom äter dom till frukost ibland lunch och mellis och kvällsfika,och vad som gör mig så lycklig är att hon faktiskt verkar ha fått tillbaka aptiten och är mycket piggare och gladare nu.

Konstigt att man inte insett tidigare hur allting hänger ihop.Hon har alltid älskat att äta ost och tidigare har man alltid sagt att hon inte får äta för mycket sånt och fett för det är inte nyttigt,men hennes kropp har förmodligen gett signaler om vad den vill ha bara.

Hon äter på inget vis LCHF kost,utan vanlig varierad mat,kanske med en gnutta mer fett och riktiga helfeta produkter istället för light "tjafset"Flört

Hon sa till och med idag att hon hellre ville ha mina muffinsar än lördagsgodis,faktum är att hon inte heller äter godis längre,för hon får ont i magen säger hon.

Ville bara dela med mig av detta,för jag blir så glad när jag ser att den här kosten för med sig så många fördelar både för stora och småGlad

Margareta
0

Det låter verkligen trevligt och är definitivt inte OT här på forumet - så jag flyttade tråden.

Numer pensionär i Nynäshamn