Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 2711 ggr
bustas
0

Hur skulle ni må?

Det här äter våra svenska skidåkare enlig Aftonbladet:

8.30-9.15 Frukost: Stor skål yoghurt med flingor, Tre stora mackor med ost, skinka, tomat, gurka, Ett ägg, Ett äpple, Ett glas juice Kcal: ~1200.

10.30 Brunch: två rejäla skålar Köttsoppa, Stor sallad, 5 dl vatten Kcal: ~640.

13.00-13.45 Lunch: Sallad med parmaskinka, Paté med lingonsylt, Två smörgåsar med skinka Kcal: ~900.

15.00-16.00 Förstamiddag: Pasta carbonara 400 g, Pasta a'l Salmone 400 g Kcal: ~1700.

17.00-17.45 Andramiddag: Biff med morots- & majssallad, Potatismos Kcal: ~1400. 20.00 Kvällsmål: Jordnötter 100 gram, Vitt bröd Tre skivor, Kcal: ~ 800.

Totalt: ca: 6 640 KCal

kaisakavat
0

Tja, man kunde ha plockat bort mycket… En massa tomt käkande av nödenergi och inte mkt fett vaddetverkar…

Undrar hur e-procentfördelningen ser ut på det där??

matsmurfen
0

Wow…jag skulle må pyton.

Någon skrev här att personen åt 2 paket bacon, 4 ägg, 2 dl grädde , 60 gram ost - flera gånger om dagen. En sådan laddning ger 2266 kcal, alltså cirka 1/3 av skidåkarnas energiintag under en dag.

Undrar hur de skulle prestera om de försökte sig på det istället - tre gånger om dagen…?

Läs följande för Jonas Colting's syn på saken:

http://www.kostdoktorn.se/jonas-colting-om-kolhydratsbluffen

nimh
0

Jag skulle nog vara ganska… mätt…

Men å andra sidan var det nästan det jag måste äta för att hålla mig mätt pre-LCHF. När jag gjorde praktik 8-17 måndag-fredag (min enda erfarenhet av "kontorstider") så hade jag förmodligen kunnat äta "middag" varje fikarast. Dagen var för lång för bara tre mål och tre mellanmål…

bullmagen
0

Jag skulle ha paltkoma och väcka mig själv ibland med högljudda "stjärtfanfarer" pru-tut-tu!

Siggebus
0

Ha ha ha! Skrattande

Ja den risken hade varit stor för mig också Glad

Zepp
0

Pang! Om fyra veckor kastar sig tiotusentals svenskar ut i skidspåret. Med magarna fulla av pasta och gröt. Fel, fel, fel, säger Jonas Colting, triathlet i världsklass.
- Ladda upp med mer protein och fett.

Länk!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

profca
0

#4 samma här. Jisses vilket gasmoln man skulle vandra runt i :)

StefanBlixt
0

Blääka! Jag skulle nog svimma av syrebrist uppe på DEN blodsockertoppen! Ahuja!

Vilken tur att jag aldrig började elitidrotta! Skrattande

För den outbildade är ett A bara tre pinnar.

Källa: Nalle Puh

Stefan Bloggar här på sajten

Stefan bloggar också här, på extern sajt

thehobbit
0

Uff, jag skulle inte orka röra mig alls. Sitta på toa hela dan förmodligen, blir helkass i magen av bröd och pasta.Förvånad