Hur skulle ni må?
Det här äter våra svenska skidåkare enlig Aftonbladet:
8.30-9.15 Frukost: Stor skål yoghurt med flingor, Tre stora mackor med ost, skinka, tomat, gurka, Ett ägg, Ett äpple, Ett glas juice Kcal: ~1200.
10.30 Brunch: två rejäla skålar Köttsoppa, Stor sallad, 5 dl vatten Kcal: ~640.
13.00-13.45 Lunch: Sallad med parmaskinka, Paté med lingonsylt, Två smörgåsar med skinka Kcal: ~900.
15.00-16.00 Förstamiddag: Pasta carbonara 400 g, Pasta a'l Salmone 400 g Kcal: ~1700.
17.00-17.45 Andramiddag: Biff med morots- & majssallad, Potatismos Kcal: ~1400. 20.00 Kvällsmål: Jordnötter 100 gram, Vitt bröd Tre skivor, Kcal: ~ 800.
Totalt: ca: 6 640 KCal
Tja, man kunde ha plockat bort mycket… En massa tomt käkande av nödenergi och inte mkt fett vaddetverkar…
Undrar hur e-procentfördelningen ser ut på det där??
Wow…jag skulle må pyton.
Någon skrev här att personen åt 2 paket bacon, 4 ägg, 2 dl grädde , 60 gram ost - flera gånger om dagen. En sådan laddning ger 2266 kcal, alltså cirka 1/3 av skidåkarnas energiintag under en dag.
Undrar hur de skulle prestera om de försökte sig på det istället - tre gånger om dagen…?
Läs följande för Jonas Colting's syn på saken:
http://www.kostdoktorn.se/jonas-colting-om-kolhydratsbluffen

Jag skulle nog vara ganska… mätt…
Men å andra sidan var det nästan det jag måste äta för att hålla mig mätt pre-LCHF. När jag gjorde praktik 8-17 måndag-fredag (min enda erfarenhet av "kontorstider") så hade jag förmodligen kunnat äta "middag" varje fikarast. Dagen var för lång för bara tre mål och tre mellanmål…
Jag skulle ha paltkoma och väcka mig själv ibland med högljudda "stjärtfanfarer" pru-tut-tu!

Ha ha ha! 
Ja den risken hade varit stor för mig också 

#4 samma här. Jisses vilket gasmoln man skulle vandra runt i :)

Blääka! Jag skulle nog svimma av syrebrist uppe på DEN blodsockertoppen! Ahuja!
Vilken tur att jag aldrig började elitidrotta! 
Stefan Bloggar här på sajten
Stefan bloggar också här, på extern sajt

Uff, jag skulle inte orka röra mig alls. Sitta på toa hela dan förmodligen, blir helkass i magen av bröd och pasta.