cal-mag 600-300
Har inköpt en sådan burk från greath earth och upptäcker till min fasa att det är mastodont piller, någon här som äter dom och hur??? mailade företaget men det tar tid att få svar tydligen… tack på förhand
Ja, jag äter dom! Jag höll också på att avlida när jag såg storleken, men det går bra med mitt vanliga trix - mjölk! Jag sköljer alltså ner dem med en skvätt mjölk. De är lite hala på ytan, så de slinker ner med mjölken.
Mjölk (eller t ex yoghurt, grädde el dyl) är väldigt mycket bättre än vatten. Försöker jag skölja ned en tablett med vatten, hur pytteliten den än är, fastnar den nästan alltid på något obehagligt ställe.
Inför EN kapsel har jag dock gett upp - apotekets O3 (kommer inte ihåg vad den heter). Det var inte den största jag sett, och såna där kapslar ska ju vara hala och bra - men det gick bara inte, varken med mjölk eller annat.

ok… då ska jag testa det ikväll, men får nog lära upp någon närstående i heimlich ifall det brakar åt skogen..
… men hur
tycker du att dom fungerar ??
Ursäkta, såg inte din fråga förrän nu. Magnesiumet tycker jag fungerar s a s som det ska - jag sover gott och det håller magen i gång. Många äter det mot kramp i benen, vill jag minnas.
Kalcium måste jag erkänna att jag inte kommer ihåg vad det är bra mot/för, men jag mår i alla fall inte dåligt av det!
Kalcium och magnesium samverkar och är motpoler.
Kalcium reglerar funktionen hos nerver och muskler. Det är viktigt för benvävnad och tänder och behövs för alla läkande tillstånd och processer i kroppen.
Även kalcium hjälper mot kramper.
Det bästa är att ta en tablett som innehåller både magnesium och kalcium och även D-vitamin då det hjälper kroppen med upptaget.

ok…jag köpte friggs omega 3 extra med just dom ingredienserna, så det kanske blir bra ändå ..
#5 Är det kalcium och magnesium i en omega-3 kapsel?

ja kalcium var fel från min sida men många andra finns där som vitamin B och E och folsyra samt magnesium …
http://www.friggs.se/default.asp?id=3911..
hmmm får köpa nya kanske?
Ja, ofta är det väl inte så mkt Omga-3 i en kapsel där det är en massa andra vitaminer.