budapesttårta a´la LCHF
Ta och vispa 3 äggvitor till hårt skum och blanda i ca 4 dl malda nötter (jag kör i mixern) samt lite stevia/sötningsmedel. ut på bakplåtspapper i rundlar, in i ugnene 150 grader i ca 15 minuter. Lossa dem från pappret. Dessa går att ha bregott på så blir det som macka… men då mindre söt. Men nu till tårtan…
Gardera med vispad grädde och eventuellt ett par hallon eller nektarinskivor på, Jättegott även för "normalkostare…" ;) Mvh /Lisa
Detta ska jag absolut pröva, ska i dagarna göra ganska många "vanliga" marängtårtor, bra att få ett LCHF alternativ. TACK!

Perfekt! Jag har alltid varit överdrivet förtjust i Budapeststubbe, och ska definitivt testa.
Dock är det kakao i originalreceptet (i marängen), ifall man tycker att nåt saknas..

Blir det 2 rundlar då el?

Blir det en vanlig "rund" tårta eller ska den rullas ihop o bli en stubbe???????????
Jiippiii! Det här har sökt efter, och äntligen hittat. Bokmärkt
Budapestfantast som jag är. Får bli nästa vecka, just nu, har jag kokostoppar i ugnen.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Är det inte banan i Budapestrulle 
Jag har precis gjort det här receptet och väntar på att botten ska svalna :) får se hur det smakar.
Nu tog jag bara hasselnötter, man kanske skulle ha blandat med lite olika?
näää det är väl ingen banan ,det brukar vara sån där fruktcoctail väl? Iofs kanske det kan vara nån bananbit däri. Har också sett med mandarinklyftor.
Sen brukar den nog oftast heta budapestlängd har jag för mig, men det kanske är lokalt
Vanligaste är mandarinklyftor eller aprikoser, hallon är ganska vanligt :)

Äntligen! tack så mycket.
Är galet förtjust i Budapest. Bokmärker.
Jag tycker att resultatet blev helt okej, skulle dock ha lite mindre nötter i. Blir så mäktig smak annars. Eller kanske en äggvita till :)
Jag hade inget sötningsmedel i alls, funkar bra ändå. Lite kakao gjorde susen.