EU vill förbjuda kosttillskott
Kanske har varit tråd om det tidigare men det är så viktigt att det förtjänas att tas upp igen.
EU vill förbjuda alternativmedicin och vitamin- mineraltillskott.
I januari lägger EU fram ett förslag som kommer att sätta stopp för att sälja och köpa alternativa tillskott och mediciner. Alla vitaminer och mineraler t.ex. får bara innehålla en liten verkningslös mängd för att få säljas fritt. När preparaten har en verkan ska de klassas som läkemedel och får bara säljas på apotek. Då måste de ha genomgått en vetenskaplig test för läkemedel, vilket bara de multinationella företagen har råd med.
Eliant är den antroposofiska rörelsens upprop mot detta förslag.
Om de får ihop 1 miljon namnunderskrifter så är EU tvingade att ta upp förslaget till prövning en gång till. Sprid vidare till alla ni känner!
Hemsida: http://www.eliant.eu/new/lang/en/
Skriv under här:
Jag skrev på för ett tag sen och har spridit vidare så mycket jag kan!!
En kompis till mig grävde sig ännu djupare ner i detta och hittade Codex Alimentarius som är ännu mer skrämmande. Om de får som de vill ska alla djur som ska ätas utfordas med antibiotika och tillväxthormoner, DDT och en del andra trevliga saker blir godkända + all mat ska besprutas förutom lokalt prducerad mats som äts rå (tror jag det var). CA är ingen lag, men WTO har antagit deras regler så alla som är med där måste följa dem, annars blir man utsatt för handelssanktioner. De nya reglerna ska träda i kraft 2009-12-31. Hm…det är nog dags att skaffa kolonilott igen….
OMG! Är de helt från vettet? Men det är klart, pengar är ju det som spelar någon roll, det har vi ju märkt tidigare…
Jag fick detta mail av en kompis: "Vill du behålla din rätt att inta kosttillskott? Om vi inte agerar NU tas de snart ifrån oss, vitaminer, mineraler etc. I dagarna kommer de diskutera och besluta om detta i EU. Kosttillskott som kommer att tillåtas kommer att innehålla minimala mängder och därför inte göra lika bra nytta som de vi har nu. "
Stämmer detta? Någon insatt i detaljerna? Jag behöver mina B-Calm och mina D-vitaminer. Mer finns att läsa på http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2838

Hm…måste vara multinationella företag och pengaintressen bakom alltihop.
Först gav man slavarna lite frihet och skötte kontrollen genom penningsystem.
Sedan la man på massor av kontrollsystem för att se att ingen slav maskade. Efter det började man avlyssna slavarnas telefoner för att se så ingen tänkte göra uppror.
Nu är väl steget mot att de multinationella företagen vill ha större del i slavarnas pengar vilket sköts med lagstifning om vad slavarna får använda pengarna till.
Nästa steg blir väl lagstiftning att alla måste äta processad mat baserad på spannmål och sågspån!?
Återigen högaktuellt! Nu är det maj -09 som EU pratar om.
Jag vill i allafall ha mina vitaminer ifred och om du också vill det så gå in på namninsamling.se och skriv under. Namninsamlingen om vitaminer är den näst mest aktiva just nu. Blir så förb*nnad när folk/myndigheter/företag vill förhindra människor att ha en god hälsa - av ren profithunger!
Hoppas jag lyckas bifoga pdf:en (har aldrig testat förr). Skrämmande läsning.
*putt*
Fattar ni inte hur viktigt det här är? Läs pdf:en.
helt sjukt om det går igenom,håller med Pasi,måste vara pengarna som styr det här….
http://www.winthers-skafferi.se/

Förskräckligt. Skrev på omg.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Sprit & tobak etc. - de går bra de se! 
Får mig att tänka på kameler vs mygg.
Jösses, menar de allvar?? :oS
Skrivit under.

Jag har också skrivit under.

Hoppas att detta kan få en och annan LCHF:are att åtminstone tänka (den hemska) TANKEN att det INTE är några OSKYLDIGA / OMEDVETNA mänsliga MISSTAG att vi har det paradigm inom kost och hälsoområdet som vi har idag.
Det är INTE BARA det att de stora "ekonomiska" krafterna inom livsmedelsindustrin ska göra så stora vinster som möjligt, vilket produktion av kolhydrater som födoämnen i så stor utsträckning som möjligt medför.
Det är heller INTE BARA det att också de stora "ekonomiska" krafterna inom medikamentindustrin ska göra så stora vinster som möjligt.
Det finns uppenbarligen ÄVEN ett SJÄLVÄNDAMÅL med att vi inte ska fungera optimalt - inte fysiskt, och framförallt inte MENTALT… Om allt för många börjar att tänka och ifrågasätta ännu mera av alla lögner som de hemliga organisationer som styr inte bara världens politiska partier (från höger till vänster), utan även den så kallade vetenskapen, sprider ut, så utgör ju detta förstås ett STORT HOT mot den rådande maktordningen i världen…
Jag vill starkt uppmana alla LCHF:are att ni inte nöjer er med att konstatera att det är div. olika ekonomiska intressen som fått den s.k. medicinska vetenskapen att bygga upp ett paradigm som vilar på ett otals myter (läs medvetet skapade bluffar). När ni nu halvt eller helt förlorat auktoritetstron för DENNA s.k. vetenskap (och de politiska partierna sedan tidigare hoppas jag) - ta er då en titt på alla ANDRA s.k. vetenskaper med lite mera kritiska ögon än tidigare. Vi har ju för tusan att att göra med bluff, efter bluff, efter bluff på även en herrans massa andra områden.
Tro inte att den rök som finns runt Bilderberggruppen, Illuminati, Frimurarna, Bohemian Grove, Skull and Bones m.fl. uppstått, om det inte finns någon ELD bakom allt detta.
Det är sannerligen dags att vi sätter in bluffarna inom den s.k. medicinska vetenskapen i ett BREDARE perspektiv.
Tillåt mig i alla fall presentera en dokumentär i ämnet som ger en liten BAKGRUND till vad vi har att vänta när det gäller naturlig medicin:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5266884912495233634
Makten har alltid manipulerat - desinformation har alltid anv. för att förtrycka - & kommer så alltid att göra!
Enligt vad jag läser så verkar detta vara ett icke-problem. Direktivet som gäller hette tidigare 2002/46/EG, uppdaterat till 2006/37/EG och skall bara kompletteras enligt gällande förordning innan sista dec 2009.
http://europa.eu/scadplus/leg/sv/lvb/l21102.htm
Som jag läser förordningen så både gick och anlände protesttåget 2007….