Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1066 ggr
lillizen
0

fuuuusk

blä vilken kväll. massa rödvin 1/2 pizza å några  godisbitar. å d var gott.

nu har man ångest, några andra som fuskat?

Modesty
0

Ja, min sambo kom hem med en sköldpadda (pralin med romkräm och mörk choklad). Och den var jätte god. Ångesten är inte lika god.

lillizen
0

inte lika mkt men ändå blää :(

lillizen
0

lillizen
0

Bellamorte
0

Idag käkade jag på thairestaurang. Jag skippade nästan allt ris, men det råkade bli några små vårrullar med sweet chilisås. Fast det var nog värt det :P

Pylle
0

Köpte 4 praliner, bet i dem men nej de var inte goda 52 kronor i slaken

Höpte en vacker katalan 20 kr men nej den var inte vad jag förväntat mig

Längtade efter chips köpte, åt tre men nej de var inte vad jag ville ha 23 kr i slasken

Där gick 100 kronor men det hade nog varit bättre ur glädjesynpunkt med en pizza

Släng ångesten och ta nya tag

Sebastian
0

Drack en hel flaska rödvin under alla hjärtans daghelgen. Sen står man och funderar på varför man inte gått ner i vikt i samma takt som veckan innan…

almera
0

vitt vin o räkor

[Pennylane1]
0

fast det var ju inget fusk, det kallar inte jag för fusk iallfall! Om inte vinet var sött dårå

cacao
0

Rött vin innehåller mindre än 1 kolhydrat per dl, grädde innehåller 3 kolisar per dl…

Fuskade också med pizza häromdagen men åt inte mer än en bit av botten, räknade ut att jag inte fick i mig just mer än 10 kolhydrater totalt på det "fusket"

Tänkvärt ;)

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

Johannika
0

Fuskade, eller rättare sagt gav efter för godismonstret i söndags (alltså snart en vecka sen) och har sedan dess varit mycket strikt LCHF och under 5 gram per dag men kämpar fortfarande med 2 kilos viktuppgång som inte ger med sig. Aldrig mera fusk!

I dag var jag på middag hos min lilla mamma, som gjort god kräftsoppa, kycklinggryta (som jag förstås åt utan potatis) och sedan blev det fruktsallad med vispad grädde. Åt enbart vispad grädde till de andra gästernas stora förvåning. Tänkte: detta gjorde gott för fettprocenten. Ända till min lilla mamma deklarerade att det var 20%-ig grädde! Hur i ända in i h-vete kan man köpa 20%-ig grädde? Och vad var det för andra tillsatser i denna knäppiga produkt som gjorde att den lät sig vispas??? Blähhh

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

magma
0

Lånade av dotterns popcorn ikväll… Jaja. Trixet ligger i att inte ta den första!!

lillizen
0

nja vinet var ju torrt, men känns ändå inte bra :( där d föll. sen i kombination med pizza å godis….. uss bra vänner som lockar en.

SirfalasEmy
0

Mmm, jag fuskade i tisdags när jag kom hem från barnkliniken utan man och dotter (hon blev inlagd över natten). Jag fick frispel på Pressbyrån och kände oerhörda cravings. Var beredd att länsa hela chipshyllan, för att inte tala om godishyllan och Coca Cola…men jag lyckades hålla mig ifrån dem alla (brukar räcka med att tänka på vad de består av).

Åkte hemåt och stannade till vid Konsum. Hade samma besvär där, fast mildare. Vid moget övervägande kom jag fram till att två clementiner var vad jag hade råd att frossa i (vilket är mer än jag tillåtit mig på över två månader). Vet att jag kommer fastna i kolhydratträsket igen om jag släpper efter. Men det gick bra att äta två clementiner…denna gång. Flyter livet bara på så fixar jag att stå emot, men nu var det nära när jag var känslomässigt instabil.

shamani
0

Jag har mött godismonstret i dagarna tre… Min son hade med sig mina favoriter av norsk choklad - han hade glömt mina nya matvanor… Jag fick fyra och har bara en kvar. Skäms Men, vad sjutton, det är ingen annan än jag själv som får svida för det. Jag överlever den här gången också. =)

[Pennylane1]
0

# 13 nja det var #8 jag kommenterade och frågade om vinet var torrt, räkor och vitt torrt vin anser inte jag vara fusk! Räkor har noll kolisar och vinet bara pyttelite.

Emea67
0

Vitt vin helt ok jag vet. Men det blev chips också Skäms

lillizen
0

vin i mängder vore hurra för alla :) right? men tyvärr vet vi väl att d stannar upp fettförbränningen :(

halva pizzan ligger kvar, borde springa ner till soprummet….

Annica38
0

Min man och jag skulle fuska en kväll och hämtade hem vår favoritpizza. Men när vi satte oss ner för att njuta upptäckte vi att det smakade vidrigt! Det var så sött och degen kletade fast sig på tänderna! Vi slängde pizzan och stekte några kotletter och ägg istället! Skrattande

uzie
0

Var på Jensens Böffhus förra veckan. Skulle bara ha kött och beasås. Har funkat förr och är ju helt ok. Men inte denna gång… Det vart både snackkorgen, strips till köttet och glassbuffé efter.  Med kolasås. Å andra sidan låg jag i paltkoma i 4 timmar och mådde illa i 12 timmar efteråt…

Jea59
0

Ja jag har då inte ätit sött på länge och inte haft några begär efter det, så köper min man hem en stor kartong med Arraksbollar och ett halvkilo Nutella han har inga viktproblem ligger snarare under.

Sitter här vid datorn och är inne o läser massa trådar om kosten och så helt plötsligt kommer min hjärna ihåg att när jag åt kakor för 20-år sedan så var ju Arraksbollar min favorit.

Precis som en magnet så drogs jag till bollarna och vips så fanns en i magen och när jag står där så ser jag ju Nutellan, jag vad gör jag, gräver en stor sked som jag vräker i mig.

Fatta vilken ångest och hur jag mådde sen, jag som har varit så nyttig ätit så bra och dessutom hållt mig i 20-år från kakor, hur kunde detta hända, jag fattar det inte själv.

uzie
0

Tror att det finns minidemoner som poppar upp när man minst anar det och så snor dom ens självdisiplin. Swoop, typ. Och sen står man där med en godisbit eller en hög strips i magen utan att veta vad som hände…

Skrattande

Solpuss
0

Skräm iväg ångesten - den gör ingen nytta!

Är något fett och gott, kanske en biff med rejält med smör och bea?, och njut av livet igen. :o)

Nä - jag är inte så käck som jag låter…

…kämpar just mot tankesug. Har just gett mina Vildingar deras lördagsgodis, och även jag vill ha - men bara i tanken, liksom. Kroppen ÄR verkligen inte intresserad, och så länge jag håller mig ifrån dem och deras lakritsdoftande söta munnar, så funkar det bra. ;o)

Ska ta lite 85%ig choklad till en Irish coffee i kväll. När det är planerat, känns det mer kontrollerat och därmed okej.

*kakaopuss*