Mindre fett
Jag har nu läst om skaldemans bok GI-noll och försöker råda bot på varför jag inte går ner i vikt. Det handlar inte om så många kilon, men ändå. Jag har inte vägt mig på vågen (äger ingen) men har mätt mig istället. Det har stått still en period så jag har funderat på vad som är felet. Jag tror jag vet vad det är nu, det är fettet….
"Det betyder inte att vi skall dränka maten i fett, det mesta finns naturligt i bra kött med insprängt fett" SSS
Äter man för mycket fett bränner man inte ifrån sina fettlager. Jag har inte direkt varit sparsam med grädden och smöret om man säger så. 
Det är säkert olika för olika personer, men hur mkt gräddsås och smör kan man äta per dag utan att det blir för mkt?
Vissa kan inte äta grädde / cremeFraiche alls om dom vill gå ner i vikt, tyvär!
Olika för olika personer. Hur mycket eller lite eller inget allsfår du testa själv.

Ja det var det jag misstänkte. Tack iallafall. 
Fast det har inte med fettet att göra utan med kolhydraterna som finns i grädden och creme fraichen och andra mjölkprodukter förutom smör. Var inte rädd för fett. Men testa att minska på kolhydraterna ännu mer. Vissa går bara ner om de äter mindre än 10 eller 5 kolhydrater per dag. Lycka till!
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag menade 10 eller 5 gram kolhydrater per dag! :D
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#3 Det har med proteinet att göra också, inte bara kolhydraterna. Vissa mjölkproteiner höjer insulinet precis som kolhydrater därför kan grädde och CF vara värre för vissa än grönsaker…