Återkommande urinvägsinfektioner
Alla säger ju att man ska kurera sig med tranbärsdryck! Fins det någon på marknaden som inte har tillsatt socker?
Har ni nå andra huskurer?

Lingon hjälper - osockrade förstås 

Det finns tranbärsdryck utan socker (men med sötningsmedel) både i vanliga mataffärer och i hälsokosten, men den är rätt dyr och framför allt blir det rätt mycket kolhydrater ändå. Man kanske kan ta frysta tranbär och äta hela? Frågan är om man kan äta tillräckligt många för att eventuellt påverka infektionen utan att det blir för mycket kolhydrater…
Om du handlar CranMax eller liknande tranbärstabletter, finn inget eller mycket liten socker. Och dom är mycket effektiva.
Jag kan berätta om mina urivärsbesvär (ända sen tonåren). I många år använde jag tranbärstabletter. Fungarade bra. Tog varje kväll innan läggdags (verkar bäst i blåsan under natten).
Fick jag några "känningar" tog jag 2-3 extra tabletter och såg till att dricka mycket vatten. Så brukade jag klara mig.
När jag för 3 år sedna började med LCHF blev jag efetr ett halvår sämre i blåsan. Blev mycket ammoniak i urinen av kosten.
Då hittade jag ett medel som fungerade, L-arginine (finns attt handla på härlsokosten). Åt det säkert under 1 års tid, varge dag.
Men sen har jag inte behövt vare sig tranbär eller L-arginine.
Så skönt!
Acsh.. så många stavfel. Tyckte jag var så noga..så är det när man har dyslecksi!

Äppelcidervinäger som man blandar i vatten och dricker tycker många hjälper. MEN gå inte för länge med urinvägsinfektion, sök då läkare , du kanske behöver antibiotika, fast man inte vill äta det i onödan.

Jo, jag var och tittade på tranbärskapslar, det var lite väl dyrt för mig just nu så drycken får räcka för stunden. Jag är inte sjukt nogran med socker, försöker dock hålla mig undan från de tillsatta.
Jag har alltid sprungit till läkaren som det första jag gjort innan, tänkte ge en dag med tranbär en chans, släpper det inte imorgon går jag till läkare.
Tack tack för svaren

#4 Det gick alldeles utmärkt att läsa ändå! 
"still lost in space and time"

Jag måste ändå rekommendera kapslarna! Det var den enda som hjälpte mig efter många penicillinkurer och återkommande besvär. De kanske är dyra, men räcker länge och är bra att ha hemma om man får besvär. De är dessutom mycket mer koncentrerade än vad juicen är. Jag har inte haft uvi på flera år nu! :)