Tips till en som har magproblem
Hej, finns det nån som kan ge lite vägledning till en som har fått problem med magen!? Känns som magkatarr, har haft det tidigare så man vet ju hur sånt känns. Jag kollade efter trådar som hade med detta problem att göra men hittade inget svar. Magknip illamående trött magen blir lugn när man har ätit men sen blir man vrålhungrig igen! Hjälp!! Det sägs ju att man ska ta det lugnt med fett å så. Jag tänker inte sluta med LCHF men behöver vägledning i matdjungeln.
Otroligt tacksam för hjälp o tips.
Tack för tipset
.
Det låter som att du äter något som din kropp inte vill ha! Har du ändrat något i kosten sista veckorna - eller har du extra stressigt just nu?
Nja, jag åt starkt kryddade kotletter i lördags, kan det vara E-ämnen i kryddningen eftersom jag inte gjorde kryddningen själv!?? Sen åt jag lite jordnötter, o det kändes i magen oxå, fast jag har ätit såna tidigare o inte känt nåt speciellt! Jag vet inte vad som utlöste magknipet, hade ju magsjuka en vecka tidigare, kan det ha varit "efterskalv"??
Om jag har varit magsjuk så blir min mage extra känslig efteråt och jag får ofta katarrsymptom när jag har börjat äta igen. Fast jag har iofs inte varit magsjuk sen jag började med LCHF… Men en kur med Omeprazol brukar hjälpa snabbt! Jag gissar att din mage bara är extra känslig nu efter din magsjuka.
Jättetack för tipset, bokmärker.(Bra att ha om det händer igen)