Ont i kroppen
Hej, är ny här på forumet har läst en del och börjat med LCHF kost för ca 6 veckor sedan, började för att jag hoppades på mindre värk i kroppen och mera ork. Är inte överviktig vill bara få mer energi och orka med vardagen men nu känns det ännu tyngre.
Har provat på div dieter bla levande föda och varit vegetarian i många år utan att det har hjälpt mig mot muskel och ledsmärtor. Har någon erfarenhet av hur länge det kan dröja innan jag kan räkna med att känna en förändring.
Hur snabbt man reagerar är individuellt men de allra flesta börjar känna olika förbättringar redan två första veckorna. Oftast är det magproblem som försvinner först.
Det tar ca två veckor för hjärnan att ställa om sig så innan dess kan man få huvudvärk och diverse andra problem men det värsta brukar vara över inom två till tre veckor. Vissa får mer problem än andra, en del får inga alls, även här är det individuellt.
För resten av kroppen tar det längre tid att vänja sig vid fettdrift. För musklerna tar det allt från några veckor till några månader. De som är friska och motionerar mycket går det fortare, för oss andra tar det längre tid. Men detta är ju tills all omställning är gjord. De flesta brukar märka förbättringar lite då och då vartefter kroppen ställer om sig. Ibland smyger sig förbättringarna på en också så helt plötsligt kan man komma på att nåt problem bara försvunnit.
Tyvärr kan det också hända att det blir sämre innan det blir bättre också, tex hudproblem. Många får acneproblem i början men det går också över efter ett tag när kroppen ställt om sig och rensat ut det som behöver försvinna. Efteråt brukar man må och se bättre ut än man någonsin gjort…
Tack, då ska jag försöka härda ut och se om det blir bättre