Dag 2 med endast äggmjölk
I går började jag med att bara dricka äggmjölk 4 mål om dagen ska kolla om det funkar och att man går ner i vikt.
Min vikt i går morses efter toa besök va 95,8
Det funkar bra att dricka bara äggmjölk men ett lätt illamående infinner sig när man har druckit upp dom 3 Dl vid varje måltid.
Men jag va inte hungrig och inte ens sugen på något annat.
Magen började fungera och fick springa på toa många gånger.
Vägde mej idag på morgonen efter toan 94kg
Måste va mycket vätska som försvinner,
Nu till frågan när jag har druckit min äggmjölk blir jag varm som en bastu börjar svettas är det förbränningen som startar eller varför mår man så nån som känner likadant

Wow vad duktig du är!
Ska följa dig med spänning, har inget emot äggmjölk men att dricka den flera ggr/dag och flera dagar vet jag inte om jag skulle klara men det dkulle jag nog inte kunna med någon mat.
Önskar dig all lycka till!

Tack tack
försöker hitta olika sätt att variera smaken på men tror nog man tröttnar rätt snart ska se hur länge man orkar hålla på med det.
satt målet tills på fredag sen e det ju helg
Att du blir varm kan bero på t.ex. att du har kokosfett i drinken. Det finns massor av rapporter om detta på nätet. Men du kanske har smör i?
Lycka till!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Spännande men äggmjölksvecka. Också funderat på det, Rapportera gärna!
Vad har du i din äggmjölk?

Glitterfisk
har för det mesta kanel i men har även provat med några hallon i helt okay faktiskt ingen som har några spännande smaker mankan prova
Maia
har vanligt smör i men ibland tar jag 30 smör och 20 kokosfett lite olika… Är det bättre med kokosfett???
Lycka till med ditt äggmjölks-experiment, ska bli roligt att följa! Kokosolja innehåller ju laurin (som i bröstmjölk) vilket gör den helt suverän i vår kost. Läs gärna på denna sajt:

Lizaochman tack för länken ska gå in och kolla direkt.

Jag brukar ha vaniljpulver ock kakao blir som varm choklad

Oj vad häftigt att dricka enbart äggmjölk, det visste jag inte ens att man "kunde".
Så det ska inte innebära att en massa muskler bryts ned, som när man dricker "vanliga" gå ned i vikt-drycker?
Kanske ska testa själv. Jag har aldrig smakat äggmjölk, tycker att det verkar lite läskigt. Men nu har jag mindre än tre veckor kvar till "Beach 26 januari", när vi ska till Fuerteventura. Och jag har några kilon som trillat ditt under julens "HCHF-svullande"… 
Du kan ersätta 1 dl vatten med 1 dl bryggt kaffe. Lite vanilj. Smakar kaffe latte. Har du saffran kvar sen i julas kan du ju smaksätta med det.
Blir väldigt lite proteiner som någon påpekade förut. Vet inte hur mycket ägg du använder i en portion. Är det fyra ägg per dag så är det ju hyfsat men något för lite ändå. Man kanske kan blanda i lite proteinpulver i äggmjölken. Har inte provat. Bara en tanke.

Ja, det var egentligen det jag undrade, inte bara smaksättningen, utan hur mycket ägg, fett och vatten du använder, Pernilla. Äggulor eller hela ägg? Kokosfett eller smör?
Är som sagt sugen på att prova men känner mig osäker på mängderna. Gillar äggmjölk och skulle kanske kunna överdosera…
Vad tror ni är lagom om man skulle ha en äggmjölksdiet?

Glitterfisk
För 3dl använder jag
1 helt ägg
1 äggula
50g äkta smör
3dl hett vatten

Avokado jag äter 4a hela ägg , 4 äggulor och 200g fett om dagen

MillisPillis det skadar ju inte att prova det är inte så illa som det låter faktiskt

En fråga Hur gör man när man sedan ska börja äta normal mat igen för att slippa ha ont i magen.
Tror ni man kan kombinera detta med tex fruktsmothie på grädde, frysta bär och turkisk yoghurt
Intressant, det är ju ingen svältkur precis, ca 1900 kcl om dagen och det är ju utmärkt. 92% fett och 8% protein är ju också bra. Och inga som helst kolisar….
Undrar om inte jag måste prova det där nästa vecka??? Ska bli kul att höra hur det går för dig.
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Detta fick jag ut från MinMat, ett ägg, vad den innehåller!

Intresant? Johannika, jag kollade ett ägg 60g, vad gorde Du?

Johannika Ja det va ju inte illa har inte varit inne på minimat och kollat.
Jag mår faktiskt bra inte vidare sugen eller hungrig alls men har satt som mål 4a drinkar om dagen.
Man känner sig lite varm som en bastu och lite illamående i några minuter när man druckit den men sen är det lungt.
är lite nervös över att börja äta sen igen hur gör man då man kan ju inte bara tugga is ig en macka då blir nog inte magen glad.
Jag har 15 kilo att gå ner till min normala vikt så det är bara att kämpa på
Jag tog 4 ägg a 60 gram (240 gram), fyra äggulor som jag uppskattade till 20 gram vardera (80 gram, fast i förra exemplet hade jag nog råkat skriva in 60) samt 200 gram smör….. alltihopa tillsammans för hela dagen. Du har tittade väl på endast ett ägg?
Här kommer den rätta cirkeln…. 2.049 kcl

Får ni inte magras (diarre) när ni äter endast ägg och smör?
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Tilda-F
nä inte än så länge magen fukar som den ska 
Nu har jag tagit min lunch drink med färska blåbär i kan jag varmt rekomndera gud va fräscht den smakade ingen äggsmak alls

Att tänka på i vinter!!
- Har man ingen mössa så blir man förkyld.
- E man förkyld så blir man troligen hes.
- E man hes så måste man viska.
- Den som viskar han ljuger.
- Ljuger man så åker man i fängelse.
- Åker man i fängelse så börjar man troligen knarka.
- Knarkar man så dör man.
- Så glöm för helvet inte mössan.

Jag provade med enbart äggmjölk om dagarna. Men till sist blev det ingen viktnedgång för min del.
Lycka till!
// Shintaida

Har för mig att Dessi har kört äggmjölksdeff?!
Hittar inte den tråden!

Kom mig för att göra äggmjölk för första gången - smakade välling
Funkade alldeles utmärkt i kaffet också.

Detta skall jag också köra på till jag inte orkar längre. Ska ta en dag i sänder. Hoppas det sätter fart på förbränningen.
Lycka till PernillaS
Äggmjölk verkligen? Det låter inget vidare, ungefär som att tvinga i sig Nutrilett, och det är minsann ingen höjdare.
Men men, man kan ju ändra sig. Om det funkar bra med din viktminskning, kanske jag törs prova ett glas i alla fall…Det verkar ju vara många här som dricker det så jag ska väl testa nån gång i alla fall. Lycka till! 

Tack alla som svarat jag får kämpa på det är några dagar kvar till fredag får hoppas att jag orkar stå ut så länge…
Ni andra som funderar på att prova… kör på vad har ni att förlora

Jag tycker att det blir blaskigt på 3 dl vatten.. men det är klart att mättnadskänslan går fortare.
Jag tar bara 1dl vatten till 1 helt ägg och 30g smör, lite kanel och ibland en bit 70%ig choklad. :)

Skulle man inte kunna göra en äggröra på det? Smälta 50gram smör, röra ihop äggen o i smöret. Sen låta det stelna på väldigt svag värme och röra under hela tiden?
Hittade detta….visste ja sett det nånstans
Jag har druckit äggmjölk tidigare och måste erkänna att äggröran e godare 
Jag följer dig gärna
Jag blir sugen att prova. Det är absolut ingen svältkur. Hoppas bara magen klarar det. Kokosfett kan jag inte använda men smör brukar gå bra. Gillar smörsmaken i det.
Nu skall jag fundera några dagar och kanske starta i helgen.
Lycka till!

Fattar noll!
Min hustru undrar, "vad är äggmjölk"?
Vore jättetacksam om någon kan ge oss ett "basic" recept!
#34 Se t ex #12. 
Jag tar två ägg , knäcker i en kanna, i med en redig klick smör, (kaffepulver eller kanel eller ekologiskt vanlijpulver eller annat) mixa, häll på kokande vatten under tiden. Ca två dl. Du har äggmjölk.
Äggmjölk finns i massa olika varianter med basen är ägg och smör eller kokosfett och kokhett vatten. Det finns ett ursprungsrecept någonstans på forumet.
#16: När jag räknar ut det med hjälp av CalCounter utifrån 4 ägg, 4 gulor och 200 gram smör får jag fram 4 gram kolhydrater, 38 gram protein och 201 gram fett samt drygt 1900 kcal. Även ägg innehåller lite kolhydrater, de finns i vitan.
PernillaS: Om du ska dricka den fördelningen mer än några dagar så bör du försöka få i dig lite mer protein, det dubbla på ett ungefär eller åtminstone ca 1 gram/kg kroppsvikt. Du kanske kan göra en äggviteomelett på de överblivna ägvitorna från äggmjölken?

magma Bra ide det ska jag prova i morgon har klarat mej hela dagen utan att vara hungrig men det känns konstigt att inte äta något

Varför inte använda två hela ägg per drink, det måste väl ge bättre proteininnehåll?
Jag vet inte varför PernillaS inte använder så många hela ägg i äggmjölken, men för min del vill jag hetta upp den över 70 grader. Med mycket äggvita blir det svårare att få den het nog.
Pernilla: Om du vill prova på annat än ägg och smör så kan du ju äta rökt smörgåsskinka till kaffet eller som kvällsmål, eller en burk tonfisk med hackat ägg. Det ökar också på proteinintaget. Desto magrare kött= desto mer protein.

Dagens vikt 93,4kg
-2,4 kg
Dagens morgondrink va äggmjölk med några blåbär
Ny dag nya tag hur går det med er andra har ni börjat ännu??
jag har svårt att tro det är att det inte blir hett nog , att det svalnar snabbt nog är ju sant men om äggen får 100-gradit vatten över sig så tror jag att äggvitan blir "oskadliggjord" även om hela drycken svalnar snabbt. Det är MIN teori!
Way to go PernillaS!!! Jag följer med stort intresse ditt experiment, och nu är det ju inte så långt kvar…. planerar för nästa vecka….kanske….

Jag körde igång i morse på Tinas äggröra. Helt ärligt första och sista gången det blev den varianten
tog en sörens tid att bli klart.
Det blev 3 ägg och ca 60 gram smör. Skall bara äta 3 gånger om dagen och det blir äggröra alla 3 gångerna men på mitt vis.
Vägde mig inte i morse, det gör jag på måndagar, annars står jag väl där varje dag och snöar in på det (igen)

Johannika nästa vecka får jag nog börja äta strikt LCHF kost kanske skulle prova på lite fakir denna gången.
Libbe7 Jag provade oxo till min man men en annnan jag smälte 50g smör istekpannan och rörde ner 3ägg salt och peppar rörde runt
voila klart på bara några minuter.
Han sa det gick att äta
#44: Jag har mätt med en digital ugnstermometer, då kom den bara upp i 65 grader med kokande vatten, osmält smör och hela ägg. Annars hade det ju bara blivit gissningar, eller hur?
Jag nämner bara fakta, sedan står det dig fritt att göra precis hur du själv vill. Men jag dricker äggmjölk så ofta att jag helst vill känna mig på den säkra sidan.
ja du gör ju som du vill självklart.
Klart det blir svalare när allt blandas men trots allt häller man 100 grader direkt på äggen och jag är övertygad om att det räcker.
om äggvitan inte värms upp till över 70 så är det inte bra men jag tror som sagt att den visst gör det och sen snabbt svalnar

Socker gör dig tjocker! Fett gör dig mätt! Proteiner gör dig finer!

Pennylane1 okay har jag aldrig hört talas om
Är det bättre då att äta 2 äggulor utan vitan??
Som jag äter nu har jag ökat upp till 2 hela ägg
ja fast jag använder alltid hela ägg. Dricker också äggmjölk var och varannan dag. Du kanske kan söka på äggvita och se om det inte kommer upp, den där förklaringen
Att folk väljer bort vitan kanske handlar mer om att den innehåller (lite) kolisar?

Pennylane1 Okay jaja jag fortsätter med hela ägg får ju tillräckligt med proteiner då jag äter 8ägg om dagen
Va på konsum och köpte ett trettipack till killen i kassan skakade på huvudet då jag köte ett häromdagen Haha

Ja nu blir det bara ägg och smör. Tyvärr har jag en hel del kokosfett i kylen. Får väl slänga in dom i frysen och ner på ica och hamstra. Varför har dom nästan aldrig extrapris på smör???

Libbe7 Ja du det kan man undra?? Bara på milda mm. Varför inte använda kokosfettet oxo

Jag vet att det går, men jag älskar smörsmaken 

Libbie7 ja det är en god smak
Sitter och luskar över hur man får sånna fina cirklar i minmat
Energi kcal:
2272,80
Energi kJ:
9499,40
Proteiner:
61,08
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
0,40
Vatten:
384,32
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
228,48
Kolesterol:
2257,60
E-mättade:
46,30
Mättade:
159,24
F-mättade:
9,36
Vitaminer:
A:
1646,20
B1:
0,48
B2:
2,40
B3:
0,10
B6:
0,48
B9:
228,60
B12:
7,20
C:
0,00
D:
7,32
E:
10,44
Mineraler:
Fosfor:
987,00
Järn:
9,32
Kalcium:
258,00
Kalium:
619,80
Magnesium:
65,40
Natrium:
1103,60
Selen:
115,70
Zink:
1,54
480Gram Ägg rått
100Gram Smör 80% fett
100Gram Kokosfett
Cirkel får du fram genom att trycka på Totalt när du lagt in allt. Sedan är det bara kopiera om du vill klistra in i ett inlägg.
Enligt ovanstående blir det ju inte alldelles för lite proteiner. Det blir 0,6 g per kilo vikt. Ska du köra det några få dagar så är det nog ingen fara för musklerna, tror jag. Själv skulle jag inte köra med så lite protein längre än en vecka, då musklerna bryts ner ganska fort. Du vill väl inte bli slapp, utan fit.
Har du provat äggmjölk med kaffe i?
Man skulle kanske kunna testa med 1 dl grönt te. Grönt te sägs ju också öka ämnesomsättningen. Vilket även kokosfett är känt för.
Tänk dig kokosfett och grönt te och ägg - det blir bra fettförbränning.

Avokado Tack så fiiiin den e cirkeln.
Ska bra köra detta tom fre ev söndag sen ska jag äta strikt LCHF eller kanske fakir
Grönt te det ska jag prova nu kl 3 men hur gör jag då??
Nej dricker inte kaffe förutom till Shots
Teet gör du som vanligt i en mugg och byter ut när du gör äggmjölken 1 dl vatten mot 1 dl färdigt te, gissar jag. Har inte provat själv så du får berätta om man känner tesmaken.
Blir lite inspirerad av dig att köra äggmjölksdag i helgen för det är svårt när man jobbar, släppa 1 liter kall äggmjölk till jobbet verkar vara krångligt.
Hur är det med ev. salmonellan när man dricker äggmjölk ?
I dagens läge vet man ju inte om äggen har salmonella?
Hoppas någon kan svara, det verkar ju mättande så det förslår
ke12

#48 Magma
Vad tror du om att man smälter smöret, häller över vattnet och låter det koka upp. Och sen häller man det över äggen och vispar…?? Då borde det väl bli nog varmt ??

Det här låter väldigt spännande!
Jag har några kg kvar tills de byxor jag hade innan jag blev leversjuk och måste äta massor av cortison , sitter snyggt. Jag provade dem idag, och jag kunde dra upp dragkjedjan, och linningen var inte alltför trång!!! Snart! Jag gick raskt upp 22kg i vikt när jag blev sjuk, så ni kan tro att jag är glad nu. Måste bara berätta det.
Måndag är nog en bra dag att börja pröva äggmjölk. Kan man laga till hela dagens åtgång samtidigt, och sen värma den lite när man ska äta?
Inget problem med Salmonella i svenska (och finska) ägg pga de omfattande, nationella bekämpningsprogrammen. Inga andra länders ägg bör dock ätas råa.
Otvättade ägg hanteras varsamt och tvätta händerna efter så du inte får kolforma bakterier, mm i maten. Tvätta händerna efter!
Äggmjölken innehåller drickfärdig inga råa ägg eftersom protein koagulerar vid ca 60 grader (börjar redan vid 43 vilket är orsaken till att hög feber är så farligt).
Rå äggvita innehåller avidin som hämmar upptaget av biotin (ett slags B-vit).
Äggmjölken han man ha i te/kaffe istället för grädde/vanl mjölk. Ser helskumt och flockigt ut men smakar helt OK.

68 Har inte provat men det borde nog gå

Idag tänkte jag experimentera lite så jag gjorde en smothie på grädde filmjölk och några bär
AJAJAJ min mage totalhavererade fick sån kramp så jag höll på att gå av på mitten. Fast är ju inte hård imagen längre iallafall
Är detta vanligt någon som vet har inte alls ont imagen annars när jag bara kör med äggmjölk

Ett tips för att få blandningen så varm som möjligt och att dessutom göra blandandet så enkelt som möjligt är att koka upp vattnet och klicka i smöret ,det smälter så fint om kastrullen står kvar på spisen och sedan häller man blandningen över äggen och ev smakämne.
Jag har nu kört två dagar med äggmjölk 3 gånger om dagen och lite knaperstekt bacon för saltet och tuggandets skull.
men funkar inte så bra när man använder vattenkokare, men #69 bekräftar ju det jag redan "visste"
att man lungt kan klicka i smöret osmält och mixa mer vattnet direkt från kokaren…

Efter läst denna tråd blir jag sugen på att hänga på =) Har ju stått still med mina -16 ganska länge nu. Bestämmer mig i morgon hänger jag på och ser vad som händer =)

Jag brukar göra mixern full (på 8 ägg) och ställa i kylen.
Men akta er för att värma äggmjölken, jag tycker att hur försiktig man än är så klumpar den sej - läbbans otrevlig överraskning i kaffekoppens botten!
#67: MariaTherese: Säkerligen:) Jag kokar upp smöret med vattnet. Brukar inte vara något problem att värma upp äggmjölken heller dagen efter, igår värmde jag på högsta värmen på plattan, vispade hela tiden och det gick hur fint som helst att få den rejält varm utan att det blev klumpar eller dylikt. Kanske beror på att den blir så het första gången jag gör det?? En fundering.
Igår drack jag den smaksatt med kakao och pepparmyntsolja, ett par droppar bara. Himla gott, kakao och mint passar bra ihop. Så det ska upprepas ikväll… Nu, rättare sagt!

Nä det har funkat bra, men jag är begåvad med en riktig stålmage!

¨Godmorgon
Måste erkänna att nu börjar det ta emot känner mej trött och lite vissen trots att vågen fortfarande går neråt .
Har bestämmt att jag ska bara väga mej en gång i veckan i stället,
Men jag märker att jag har blivit mindre, volangerna
har minskat radikalt man känner sig fastare i kroppen har nästan inga kärlekshantag kvar
Saknar de sociala biten att sitta ner och äta med familjen men det är bara att kämpa på snart är målet nått då ska jag nog fira med en portion äggröra med knaperstekt smaskigt bacon

Ska äggmjölken drickas varm eller kall? *nyfiken*

Det går med vilket som.

Inne på andra dagen nu och det går hur lätt som helst. Aningen lättare för att jag är särbo coh lagar bara mat till mig. Slipper frestas 
Finstrimlade lite purjolök i dagens äggröra, måste ju variera mig.
Pernilla: Jag tycker du ska kolla på minmat vad äggröra med bacon innehåller jämfört med mjölkdrinken. Det slår kanske inte på så väldans mycket.

Vill också testa… Ska bara kolla om jag gillar äggmjölk först. Ska man mixa ihop den med mixer eller duger vispen?

Pernilla: Jag menade så klart äggmjölken 

Libbe7 Hahaha ja ja detr e ju en annan femma ska kolla detta
Energi kcal:
609,80
Energi kJ:
2546,90
Proteiner:
22,98
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
0,20
Vatten:
145,92
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
58,18
Kolesterol:
878,60
E-mättade:
17,45
Mättade:
31,94
F-mättade:
2,96
Vitaminer:
A:
700,70
B1:
0,18
B2:
0,90
B3:
0,05
B6:
0,18
B9:
86,10
B12:
2,70
C:
0,00
D:
2,82
E:
4,14
Mineraler:
Fosfor:
373,00
Järn:
3,52
Kalcium:
99,00
Kalium:
236,80
Magnesium:
24,90
Natrium:
632,60
Selen:
43,45
Zink:
0,59
50Gram Smör 80% fett extrasaltat
180Gram Ägg rått
Detta är då på en portion

Energi kcal:
2439,20
Energi kJ:
10187,60
Proteiner:
91,92
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
0,80
Vatten:
583,68
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
232,72
Kolesterol:
3514,40
E-mättade:
69,80
Mättade:
127,76
F-mättade:
11,84
Vitaminer:
A:
2802,80
B1:
0,72
B2:
3,60
B3:
0,20
B6:
0,72
B9:
344,40
B12:
10,80
C:
0,00
D:
11,28
E:
16,56
Mineraler:
Fosfor:
1492,00
Järn:
14,08
Kalcium:
396,00
Kalium:
947,20
Magnesium:
99,60
Natrium:
2530,40
Selen:
173,80
Zink:
2,36
200Gram Smör 80% fett extrasaltat
720Gram Ägg rått
ela dagens intag 3*4ägg 200g smör

shit glömde ju baconen

Väntar med spänning

Energi kcal:
1039,40
Energi kJ:
4340,70
Proteiner:
43,94
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
0,20
Vatten:
242,36
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
97,04
Kolesterol:
1186,80
E-mättade:
34,95
Mättade:
47,32
F-mättade:
6,48
Vitaminer:
A:
832,10
B1:
0,64
B2:
1,30
B3:
2,85
B6:
0,34
B9:
116,30
B12:
4,50
C:
0,00
D:
4,16
E:
5,62
Mineraler:
Fosfor:
635,00
Järn:
5,26
Kalcium:
136,00
Kalium:
502,40
Magnesium:
47,70
Natrium:
1531,80
Selen:
65,85
Zink:
1,87
100Gram Bacon gris
50Gram Smör 80% fett extrasaltat
240Gram Ägg rått
Äggröra ala Libby7
Detta är en portion på 3 hela ägg ,50 g smör och 100g bacon

Det ser väl bra ut? Du kan ju byta ut någon äggmjölk mot äggröra med bacon 
menar du att hon har använt bacon i äggmjölken 

Jag äter bacon på sidan av för att ha något att tugga på.

Libby7 ja det kanske jag skulle prova att äta börjar bli lite less på äggmjölken nu men känner inte för att äta nått annat heller
jaha… jag troddde att du redovisade vad du ätit och tyckte inte riktigt att bacon platsade om deu bara drack äggmjölk 

Pennylane1 Haha men jag brukar trycka ner några i ägg mjölken råa förstås som jag sedan sitter och tugar på hela eftermiddagen

Hejsan
Jag stal din idé och har också provat 2 dagar med äggmjölk. Men idag åt jag 70g tonfisk för att få upp proteinet lite. Igår gjorde jag äggmjölken på enbart äggulor men sedan såg jag att det inte gjorde så stor skillnad på proteinet att använda hela ägget. Gillar inte att slänga mat och det enda jag kan komma på med äggvita i är maränger
.
Jag tog detta i samband med min nystart… så jag märkte det på vågen direkt. Tänkte väga mig imorgon också.
Jag har känt mig hungrig båda dagarna trots att jag inte borde det, men jag tror att det är så att det är min kropps sätt att försöka få mig att äta kolhydrater.
Vi får väl se hur länge jag fortsätter…jag känner heller inget behov av att äta något annat nu.
Dag 1:
Energi kcal:
1891,80
Dag 2.
Energi kcal:
1928,74

Heol Hej på dej kul att du tittar in

Nu har jag levt på endast äggmjäöl i 5 dagar vikten ligger fortfarande på samma som för någon dag sedan alltså 92.9
Min start vikt va 95,8
Däremot märker man att man har blivit smalare över höfterna och magen har blivit plattare.
Funderar nu på att gå över på fakir och se vad den kombinationen gör för kroppen
Nu är det freda nu ska man bara klara av frestelsen av att äta chips och godis på lördag kan lova att det inte blir enkelt
Funderar på att fortsätta med misnt 2 äggmjölk om dagen mest för att säkra protein och fett intaget.
Låter det som en bra ide??

För mig känns det som att äggmjölken är en nära nog optimal maträtt, möjligen behöver man tillsätta mer protein, då måste fakir ihop med äggmjölken funka (tycker jag) ni som är mer haj på att räkna och så, kan väl rätta mig om ni tycker att det verkar snurrigt.
äggmjölk hör hemma i fakir ja, så då kan man väl säga tvärtom med 

Nystötta kardemummakärnor är en supergod smaksättning!

Alltså tror nog att jag ska försöka hänga på. Hade tänkt köra pulver, med cocosfett i, men det blir ju så dyrt.
Men det här torde bli billigare. Bara en fundering:
När ni gör äggmjölken vilken storlek har ni på äggen, är det XL.L.M. eller vad är det för storlek ?
Nu har jag väldigt små ägg hemma, men får kanske ta lite extra då.
Men ska nog prova, ska göra en drink i morgon bitti till frkuost för att se om jag gillar det, sen kör jag också (om det inte blir ush för min smak).
Men som sagt, vilken storlek på äggen har ni kört, kan ju finnas väldigt små ägg.
Jag har oftast mediumstorleken på ägg hemma.
Jag har också M eller L. Men ta och väg äggen så ser du. Du kanske behöver ta 3 iställer för 2 tex. Lycka till.

Hur går det pernilla?
Här går det bra, är inne på 4:e dagen nu. Men ikväll var det grill-kväll här så jag har ätit 2 skivor entrecóte. Jag har inte kollat i Min mat ännu vad det resulterade i.
I morse var resultatet -3,6 kg för mig.
Grattis till viktminskningen HEOL!
Jag undrar hur många ägg och hur mycket smör tar du per dag?

Grattis HEOL…….jag är också på fjärde dagen idag men väger mig först på måndag. Hoppas jag har samma tur som du….fast det känns inte riktigt så 

Hej,
Jo det har blivit 9 ägg och 150g smör fördelat på 3 drinkar per dag.
På det har jag druckit kaffe med totalt 50 g smör i. Till lunch drinken lägger jag till 70 g tonfisk för att få i mig mer proteiner. Nej jag lägger inte tonfisken i drinken
.
Första dagen tog jag 5 äggulor och 50g smör/ mjölkdrink. Men sen när jag provade att ta hela ägget så märkte jag ingen större skillnad och det blev så många ägg per dag. Jag häller drinken i en flaska och låter den stå en stund så försvinner det mesta skummet. JAg tycker att det är godare att dricka den sval ur flaska. Jag har kakao i också.
Jag vet fortfarande inte vad som är optimalt för mig, men känner att det här är ett jättebra sätt att ta reda på det. Jag kommer att ta bort smöret i kaffet i morgon då jag inte tror att jag behöver 200g fett om dagen. Så imorgon blir det 9 ägg och 150g smör.
Jag har också kört äggmjölk två dagar i helgen. I lördags tänkte jag att jag skulle köra på det hela dagen. Men det blev äggmjölk fram till middag. Sedan två stekta ägg med 100 g köttfärs. Var väldigt hungrig. På hela dagen fick jag på detta sättet i mig 4 ägg, 100 g smör och 100 g köttfärs, lite smör och vispgrädde.
I söndags åt jag köttfärsbiff mitt på dagen, 2 portioner äggmjölk under dagen och på kvällskvisten blev l100 g köttfärsbiff med mozzarella.
Helgen effekt på vågen -1 kg och 2 cm i midjan. Hoppas att behålla det. Jag har lite kilo som jag vill bli av det och det går trögt. Har snuddat på den vikten jag är på nu tidigare (68 kg) men gått upp igen till 69 kg. Får väl se om det blir annat efter äggmjölkshelgen.

En till liten fundering.
Kan man göra i ordning två eller tre portioner och dricka på jobbet? Skiktar den sig? Jag antar att den ska stå kallt.
Då jag gör den så brukar jag röra i den ett par gånger under tiden den svalnar. Den brukar inte skikta sig för mig, inte mer än att det räcker att röra runt lite i den. Jag har druckit äggmjölk som stått i 1,5 dygn, märkte ingen skillnad eller att den smakade konstigt.

Trött eller lat dricker jag oftast äggmjölk till lunch. Lätt, snbbt och gott!

Efter 5 dagar på fast äggmjölk visar vågen -2.9 kg och midjan -8 cm. Inte helt fel. Men där finns mer var det kom ifrån så jag kör ett tag till. Fast nu med lite olika fyllningar.
Jag har haft min stå i kylen och den har skiktat sig. Jag har då värmt 1,5 min i mikron och rört om. Var inga problem att dricka då.

Vad kul att vi är fler som provar samtidigt.
Vad är jag inne på nu 5 dagen tror jag. Mitt resultat har gått från -3,6kg till -3,1 kg.
Igår hade vi 8-års kalas här hemma. Bakade en hel del smaskigt som annars har en tendens att hamna i munnen efter kalaset. Typ allt som ligger kvar på faten! Men nu är jag antagligen så motiverad så något sug infanns sig inte!
Men det blev bara mina 3 äggmjölksdrinkar under dagen. Eftersom det kom och gick folk genom dörren hela tiden så glömde jag att dricka vatten på hela dagen. Det visade sig genom yrsel på kvällen när det blev lugnt hemma igen.
Sedan kom ett enormt sug…efter salt. Så jag åt en burk tonfisk med lite cremé fraiche och lite caviar på. Sådan där orange rom i burk från Abbas. Sedan åt jag mer caviar och det var då jag förstod att det var saltsmaken jag var ute efter.
Någon mer som märkt av det?
det kanske salt jag ville när jag ville äta stekta ägg och köttfärsbiff?
annars har jag haft extra saltat smör i äggmjölken, det har kanske hjälpt till. Det var ju någon som skrev någonstans att 1-2 tsk salt behöver vi per dag och dricker man bara äggmjölk så blir det ju inget salt förutom det i smöret då.
det jag har märkt att jag var väldigt slö både i lördags och igår. Det blev ju typ <1g kolhydrater per dag. Låg tidigare på ca 20 g med mycket grönsaker. Idag åt jag av salladsbuffén på lunchrestaurangen och mår lite bättre. Får se om det blir äggmjölk till middag. Står mig inte så länge på tyvärr.

Ska testa i morgon. Behöver en kickstart.
Lite variation skadar inte.
Vad tycker ni?

Dora visst måste man kunna göra det! Jag är bara så trött på omelett, ägg, bacon o.s.v. i mjölkdrinken märks inte äggen på samma sätt. Jag kommer säkert att tycka att omelett är gott igen och vara jättetrött på äggmjölken.
Idag var jag sugen på lax så då åt jag det. Sen är jag nyss hemkommen från en volleyboll träning, och sitter och äter lite kyckling filé. Eftersom jag har ett sug så tror jag att kroppen behöver det och då ger jag den det. Så jag tror att mina dagar på enbart äggmjölk är över nu. Men inte en enda gång har min kropp sagt att den vill ha kolhydrater, så jag måste ha en bra kropp
.
Läste i en annan tråd ett inlägg om att detta var dumheter. Det tror inte jag utan ett jättebra sätt att öka sin motivation och kunskap om sin egen kropps signaler.
Det vore kul att veta vad är det man ska kombinera äggmjölk-dieten med för att få alla miniraler och vitaminer?
* Jag flyttar tråden från LCHF - för nybörjare till "Övrigt"*
Det är inte precis några nybörjarråd för den som vill börja med LCHF det handlar om.
Numer pensionär i Nynäshamn
#121 Jag skulle inte köra mer än kanske 5 dagar på bara äggmjölk, tror inte man klarar det heller.
Men klarar man av det och känner att det ger effekt så skulle jag ta en vitamin- och mineraltablett.
Jag har som sagt kört nästan bara äggmjölk lör-sön och äter efter det bara kött, ost, creme fraiche och lite grönsaker. tycker att min nedgång på 1 kg håller i sig, så det gav effekt för mig. Hoppas jag inte går upp detta kilo igen. Efter äggmjölkens dagar har jag ätit nu under två dagar nästan 2000 kcal mot ca 1500 jag har ätit. Kroppen vill ha mer man helt enkelt och ändå fortsätter viktnedgången.
Jag har förhoppningsvis sparkat igång min förbränning igen.
#123 Ja just precis, kroppen behöver en spark ibland för att sätta igång viktnedgången. Jag vet inte hur lång tid jag orkar köra med bara äggmjölk. Idag var jag sugen på söt mandel och ost och jag åt lite. Känns redan att jag är lite mindre i omfång efter 2 dagar med äggmjölk. Det är kul att märka resultatet efter en så här kort tid 

Jag och 2 av mina döttrar (vuxna med egna val) äter just nu äggmjölk frukost lunch, lagat mat till middag och äggmjölk till kvällen. Alltså 3 gånger äggmjölk och 1 gång mat om dagen. Detta funkar för oss jättebra. Alla går ner i vikt i olika takt =)
Många bra tips här!
Jag har såna där envisa kilon som inte vill röra på sig. Ska prova om det går att ändra på det genom att byta ut någon/några måltider till enbart äggmjölk - - i första hand byta ut min maffiga frukost.
För min del måste äggmjölken vara "lagom fet". För mycket smör - då mår jag illa, magen protesterar = toa direkt. Speciellt på mornarna. Kokosfett går inte alls.
Bäst för mig är; 1 ägg+2 gulor+max 40 g smör+5 dl kokhett vatten. Tycker drycken blir godare med den mängden gulor istället för 3 hela ägg.
Äggmjöjk finns alltid i min kyl.
# 37 URSPRUNGSRECEPTET på äggmjölk har jag många gånger funderat över - om det kan finnas "fastlåst", så där som vissa andra trådar ? (och även ursprungs-receptet på FIBERhusk-BRÖDET).
en liten reflektion bara, om du byter ut mål mot äggmjölk och inte kan ha den tillräckligt fet, kolla upp så du inte får för lite fett bara, du får späcka de riktiga måltiderna med fett då!
Varför inte göra en variant på äggmjölk med ca 2 ägg 5 ggr om dagen. Förstärk ev med någon extra gula och ev lite kokosfett. Då ligger man runt 1000 kal/ dag. Blir lite som fettfastan med 5 st 200 kal portioner per dag. Fett/proteinprocenten är ju perfekt med bara ägg. Jag smaksätter med vaniljpulver och tar varmt men ej kokande vatten för bästa konsistens. Skall prva en vecka. Tillhör dem som inte går ner. LCHF i 3 år i dagarna.
bara ägg är inte alls perfekt i balans, 65 % fett bara så fett måste till!

hej
jag tillhör också dem som inte går ner……… går upp istället…. ska prova äggmjölk för att ersätta viss mål ………..
är det kanske så att om man har mycket måttlig övervikt…. 70 kg till 171 cm så är det svårare? kanske man då måste ta till svältmetoder… det bär mig emot…
någon med erfarenhet?