Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 2171 ggr
anna-67
0

kokosfett?

anna-67
0

Hej på er!

Har haft stora problem med sug i helgen. Gorde en sats äggmjölk, med kokosfett i. Till min förvåning märkte jag att suget försvann i några timmar, kände mig tom lite illamående. En bra känsla efter mitt häftiga sug. Finns det någon risk att jag lägger på mig om jag använder mig av kokosfett på detta sätt. Jag köper det billiga som finns i silverpaket på MAXI. Kokosfett innehåller ju inga kolhydrater och borde ju inte orsaka något insulinpåslag, eller? Kan man kanske tom göra ischoklad med 90% choklad till helgen?

TACK för svar!

anna-67
0

Hej på er!

Har haft stora problem med sug i helgen. Gorde en sats äggmjölk, med kokosfett i. Till min förvåning märkte jag att suget försvann i några timmar, kände mig tom lite illamående. En bra känsla efter mitt häftiga sug. Finns det någon risk att jag lägger på mig om jag använder mig av kokosfett på detta sätt. Jag köper det billiga som finns i silverpaket på MAXI. Kokosfett innehåller ju inga kolhydrater och borde ju inte orsaka något insulinpåslag, eller? Kan man kanske tom göra ischoklad med 90% choklad till helgen?

TACK för svar!

anna-67
0

Hej på er!

TACK för svar!

Novisan
0

Är ingen expert (ännuFlört) men som jag förstått det så är fett jättebra att ta till när suget sätter in. Jag har också förstått det som att du inte kommer gå upp i vikt av att ta en sked kokosfett extra för att stilla suget.

Har också förstått det som att det stämmer att du inte får insulinpåslag av kokosfett eftersom det inte innehåller kolhydrater som du skriver.

nyborjare08
0

Koksfett är bara nyttigt! Glad Det är t ex inflammationshämmande, så jag som har astma brukar använda mig av det och jag tycker att astman saaaakta men säkert blir bättre.

Ischoklad är ju både gott och nyttigt! Ju högre kakaohalt i chokladen desto bättre!

Se upp med mängderna bara. För mycket kokosfett KAN ge ordentlig fart på magen… Men det märker du! Flört

dufva
0

Som du märker blir man väldigt mätt av fettet, och ser man bara till att hålla nere kolhydraterna är det svårt att gå upp i vikt med det..

Bäst resultat blir det förstås när man nästan bara äter fett och protein.

Letar det in sig kolhydrater eller mjölkprodukter i menyerna avtar effekten och i värsta fall går man över gränsen och vänder upp igen…