Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 878 ggr
emiilia
0

Emiilias egna tråd

Tänkte att det var dags för en tråd där jag kunde hålla koll på matintag och vikt. Om någon har tips eller åsikter är det bara slänga fram dem!

emiilia
0

Yesbox, då kör vi igång! Mat idag:

Frukost: Ett kokt ägg

Lunch: En bit oxfilé, fyra skivor fin choritzo och en avokado.

Middag: Två bitar oxfilé, sex skivor choritzo och en klick vitlökssmör.

Kvällsmat: Thé med vispgrädde.

Vikt: 62,6 kg

Vikt kvar att förlora: 7,6 kg

maxiq
0

Rent spontant så skulle du väl kunna få i dig lite mer frukost. Kanske några fler ägg mosade i smör? Frukosten sägs ju sätta förbränningsnivån för dagen. Själv äter jag aldrig mindre än en helstekt älg till frukost! ;-)

Pasi
0

Jag äter i stort sätt aldrig frukost men verkar förbränna mina 4000+ kcal. Skulle jag bränna ännu mer så skulle jag även få äta mer….pengar, pengar var är ni? ;-)

emiilia
0

Oftast äter jag två kokta ägg, men jag tycker att det är så fruktansvärt äckligt så igår pallade jag bara ett. Äggröra och stekta ägg tycker jag smakar ok, men jag är så otroligt lat/morgontrött att jag inte orkar fixa något annat än att koka en jädrans massa ägg på söndag kväll och sedan plocka dem i farten på morgonen.

Funderar dock på att göra ett försök med äggmjölk, men eftersom jag inte är så förtjust i ägg har jag inte riktigt förlikat mig med tanken än… Verkar super med bara dryck på morgonen dock!

Maia
0

Du skulle ku kunna steka ett antal ägg och äta dem kalla med smör på och kanske en bit skinka eller ost på morgonen?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

emiilia
0

#5, bra idé! Vet du hur länge de håller i kylen då de är stekta?

emiilia
0

Dagens mat 18/2

Frukost: -

Lunch: Ungsbakad lax med dijonhollandaise

Middag: "Sallad" med några salladsblad, några tomater, gurka, baaacooon (massor), fetaost, avocado och dressing

Vikt; 62,0 kg

Kvar att gå ned: 7 kg

Borde ätit frukost, men annars helt ok.

Maia
0

#6 Inte lika länge som kokta tror jag, men du kan säkert göra till 2-3 dagar i taget om du förvarar dem luftfritt t.ex. i plastpåse.

Nån annan som testat?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Pasi
0

#6 De håller garanterat i 5-6 dagar iallafall.

#8 Tror hållbarheten på det mesta blir bättre då det förvaras luftigt….utan plast….kanske mest för att ytan blir torrare då.

emiilia
0

#8 och #9: jag testar! lever efter devisen att om det luktar okej är det okej Flört Det har dessutom den härliga bieffekten att man får stålmage som tål det mesta!

emiilia
0

Maten i torsdags tänker jag inte redovisa, för så sorglig läsning önskar jag inte. Blev sjuk och lyckades inbilla mig att jag "förtjänade" McDonalds. Herregud så dumt, skäms.

Igår åt jag thé med vispgrädde till frukost, mandlar till mellis/lunch och två stekta ägg och tre skivor bacon till middag.

Inte så vidare värst bra det heller, men vikten låg på 61,2 kg imorse. Alltså 6,2 kg kvar att gå ner.

emiilia
0

Nu är det dags att ta ett krafttag och försöka krypa neråt med vikten. Därför; lite mål för nästa vecka:

* MÅSTE sluta tugga tuggumin helt frenetsikt. Max 5/dag, så stor minskning (från ca. 25/dag)

*Matlåda alla fem dagarna. Kom igen nu, så himla svårt är det inte.

* Frukost varje dag. Om så bara kaffe med vispgrädde, men helst ägg.

* Bara kött + smör till middag och lunch minst 3 dagar (behöver inte vara samma dagar). Tycker ju att det är supergott så det borde inte vara några problem egentligen.

Japp, nu ska vi se hur det går, ska försöka hålla koll på mig själv här i tråden.

emiilia
0

Dagens mat:

Frukost/lunch: Äggröra på 2 ägg, en skvätt vispgrädde och smör + 4 skivor bacon.

Middag: Räkor, avokado, romsås och aioli.

Snacks: mandlar, ölkorv och grönt thé med vispgrädde.

emiilia
0

Åt bra frukost och lunch igår men fuskade med en liiten bit potatisgratäng igår. Visade sig naturligtvis på vågen imorse: 61,8 stannade skiten på så 6,8 kilo kvar till drömvikten.

emiilia
0

Mat idag 23/2

Frukost: Thé m. vispgrädde

Mellis: Kaffe m. vispgrädde + ngr mandlar

Lunch: Grillat kycklingbröst m. tomater, fetaost och olivolja

Middag: Grillat kycklinglår m. fetaoströra (fetaost och cf)

Dålig variation, men är sjuk och orkar inte hitta på nåt. Och ingen matlåda har jag fixat till imorgon, tänkte handla avokado på väg till jobbet och kanske äta nåt ägg, det borde funka.

ca. 8 tuggumin har slunkit in i käften, så det går inte heller så himla bra.