Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2033 ggr
tesa1
0

Skillnad mellan Atkins -LCHF?

Hej!

Vad är det för skillnad mellan atkins och lchf? De ser rätt lika ut tycker jag.

Jag blir lite förvirrad!!!!Skrattande

Annars har jag hållit på 2 veckor nu och har inte haft problem med magen (som jag alltid haft tidigare) och jag har gått ner 2 kg!!!! QL

nyborjare08
0

Jag tror att man successivt tillför lite mer kolhydrater i Atkins, efter själva inledningsfasen. Sen har jag för mig att Atkins inte fokuserar så mycket på kvaliteten på fettet. Inom LCHF så hålls kolhydratintaget alltid lågt (lite individuellt efter hur mycket man klarar) och fokus är på naturligt, animaliskt, mättat fett.

Jag är ingen Atkinsexpert, men jag har uppfattat att det är de största skillnaderna Glad

[Karro]
0

Surfa runt lite på sidan, finns massor av trådor om just skillnaden mellan LCHF och Atinks, för ja det är skillnad!

tesa1
0

tack ska kolla efter men det finns då många trådar och så mycket information. Svårt att hinna gå igenom på en kort lunchrastObestämd

matsmurfen
0

Jag tror också att man ökar på kolhdyratsintaget på Atkins, efter två veckor?  Sen ökar man till en nivå där man fortfarande går ner i vikt.

Men varför skulle man öka… då åker ju insulinnivån jojjo (igen), med allt vad det för med sig i negativa termer på både kort och lång sikt.