Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 4458 ggr
hellomister
0

Smaksatt vatten?

Jag har en soda streamer hemma.. jag undrar om någon vet hur det ligger till med t.ex. aga päron? eller ja andra smaksättningar till vatten man kan köpa. nu menar jag inte att smaksätta som cola osv utan just bara smaksatt vatten.

fri från sötningsmedel och socker står det och det låter ju bra…

tacksam för svar!

hellomister
0

ingen som vet alltså ? :(

greensis
0

Vi köper några droppar i småflaskor på typ Elgiganten och andra Sodastreamförsäljare.  Det finns citron-lime och äpple-jordgubb. Det är inget sötningsmedel i, men säkert en del kemiska smakämnen, står dock inte på flaskan. Å andra sidan använder man ett par droppar till 1,5 liter så det är inte särskilt hög dos.

Aga-päron som smaksättning har jag aldrig hört talas om, var hittar du det?

Annars kan man använda presad citron, men då är det bättra att smaksätta direkt i glaset istället för i flaskan, det blir fräschare.

Fabricati diem, pvnc!

hellomister
0

http://www.siba.se/Products/Section.aspx?id=1969769

här finns det.. nu menar jag då aga päron aga citron lime och aga persika och inget annat så ingen tror att ja tänker på cider osv :)

dom säljs ltie här o var. ica har med i vissa butiker. verkar så gott!

greensis
0

Ingen aning, prova! Det framgick ju inte mer info när man klickade vidare.

Vi använder MyWater som du har överst på bilden i samma länk, och den beskrivs ju på samma sätt.

Fabricati diem, pvnc!

Karin20
0

Samma som Greensis finns på ICA hos oss och som sagt, man använder jättelite.

//Karin

drakflickan
0

Varför inte ha färska bär, några skivor riktig frukt istället? Ser så fräscht och läckert ut. Och det tar smak riktigt snabbt så man behöver inte vänta på att smaken ska träda fram särskilt länge. Min favorit är färsk ingefära i strimlor o lite lime.

Fricko
0

Ingefära och lime låter urgott! Jag smaksätter mitt vatten med Sweet Leaf liqid Stevia. Det är droppar som jag beställer på nätet. Finns i olika smaker. Favoriten just nu är Apelsin. Men Chocolate Raspberry är inte heller så dum.

greensis
0

#6 Jodå, men då måste man stå och duttla med att skära till och fixa varje gång du vill ta ett glas bubbelvatten. Det är trevligt det också, men inget jag gör till vardags. Vi pratar om att rationalisera och smaksätta direkt i flaskan.

Fabricati diem, pvnc!

drakflickan
0

#8 Nej då, du behöver inte skära varje gång du vill ha ett glas. Lägg lite i flaskan direkt när du bubblat den och vänta en stund. Går bra att ha en kanna i kylen med om du har lock så att bubblorna inte försvinner med en gång. Eller i "bubbelflaskan".

shintaida
0

Jag köper päronessens på siba eller jula. 49:-/flaska. En liten en. Varar länge, för man ska bara ta 5 ml/liter vatten.

GOTT!

Det finns fler smaker, givetvis.

// Shintaida