Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3664 ggr
monkan
0

Efterlysning - dryck för utrensning

Någon gång i höst var det någon som la in ett recept på en dryck på vatten, lagerblad och något mer som rensade ut vatten ur kroppen. Försöker finna det igen, men får inget napp. Kommer någon ihåg?

copia
0

: Koka en liter vatten med 3 lagerblad och 5 kryddnejlikor/nejlikor i 5 minuter. Sila bort kryddorna när du häller upp och dricker din liter varm eller kall. Upprepa detta i 21 dagar, alltså 3 veckor. Gör uppehåll i minst 2 månader. Du renar ditt lymfsystem och kan öka sexlusten på köpet. Vrister och armar kan smalna. Besök på toan ökar för den som har lätt för förstoppning. Sockersuget försvinner för många. Du känner dig lättare och renare.

Tugga en nejlika per dag ökar potensen, säger kryddböckerna.

Omkring 15% av vätskorna i kroppen är blod, lymfsystemet utgör 70%. Lymfa (latin, klart vatten) är vätskan mellan cellmellanrummet som förmedlar ämnesutbytet mellan blodet och cellerna. Lymfkörtlarna transporterar och filtrerar lymfan när den cirkulerar runt kroppen på grund av våra muskelrörelser. Lymfan befrias från skadliga ämnen i lymfkörtlarna. Bägge systemen är fundamentala för vår hälsa. Om vätskeflödet blir begränsat påverkar det drastiskt kroppens alla funktioner. Näringstillförseln och utrensningen stoppas. Känner du dig nedstämd men i övrigt ok under kuren, kan det vara separationsångest som gör sig påmind - saknaden av det som rensas ut!!

Här är receptet ,direkt hämtat från Venusevas sajt på tasteline!! Håll tillgodo

[Saiva]
0

Separationsångest över gifter?! INTE jag! Cool Ut med sk***n!

systerj
0

ska man inte äta något annat?

skogsstjrna
0

låter ju som nåt för matson. Förvånad

copia
0

Man äter precis som tidigare, det är ett tillägg! Luktar som korvspad..kan drickas varmt eller kallt. jag har testat det för nåt år sen, och mådde väldigt bra av det..testa !! ja,matson kanske kan ha nytta av det, hoppas ha nläser här då.Annars får vi väl skicka över det till honom.

magma
0

Dricker man alltså 1 liter av vätskan/dag? Jag klistrar in receptet i Matsons tråd, förresten.

skogsstjrna
0

Vad bra! :)

copia
0

Ja, man dricker en liter om dan, när man vill under dagen. Va braatt ni skickade det till matson. Tror banne mej att jag ska ta en omgång oxå, Eva säger att behöver man den inte så märker man och kan sluta..Hon häsade förresten till er, till margreta i synnerhet. Hon är medlem på Tasteline där jag oxå huserar..

Margareta
1

Tack!!! Hälsa tillbaka!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

monkan
0

Copia - tack för svar. Nu ska jag gå och koka min "häxbryggd"

magma
0

#8: Skrev in länken till utrensningskuren i hans tråd "Mina provsvar"

EvaC
0

Persiljevatten har samma verkan !Lägg persiljestjälkar från en stor bukett bladpersilja i en liter kokande vatten. Låt koka 2-3 minuter,låt svalna, ta ur stjälkarna då vattnet har rumstemperatur. Förvara i kylen. Anners kan man om man har utrymme i dieten äta två stjälkar blekselleri om dagen.Kyckling är också vattendrivande men endast den som inte har blivit laddat med saltvatten. Färsk fågel alltså. Övriga grönsaker som har drivande verkan i mindre grad är sallad endiver samt gurka,men dessa driver inte nog för att hjälpa strejkande njurar. Tack för tipset med kryddorna ! Gillar just dessa två så här ska det drickas :) EvaC