billigt och bra
kan inte låta bli att anse att 8 kr för ett 140gr pack bacon med kötthalt 92% och keso 200 gr 4,6 % för 7 kr e bra billigt!!
bacon; Malux
sidfläsk, salt, antioxidationsmedel e301, konserveringsmedel E250
keso: pic Frich
protein; 13,2 kolhydrater ;2 fett 4,6
skummjölk, grädde, salt(0,7%)mjölksyrakulturer.

Det blir 57 kr/kg. Jag köper bara bacon i 1 - 1,5 kg förpackningar. Det blir för mycket förpackningar med småpaketen om man har bacon som daglig frukost.
Var hittar man så stora bacon-förpackningar`?
Willys och City Gross.
mlchfh
.

för mig inga ställen jag tar mig till så… för mig är det fortfarande bättre pris än över 12 kr per förpackning.. ..
tittade på Scans baconpaket på 1kg vid jul, och de såg så himmla äckliga ut att jag inte ens kunde förmå mig att pröva..
Hej
Jag har ca15 mil till tre olika Willys , brukar passa på handla 3 pkt av deras bacon när jag passerar någon av orterna med Willys, då har bacon i tre månader. Har man bara plats i frysen är det perfekt att med dessa storpack.
Jag brukar lätt steka ett storpaket åt gången i ugnen, sedan fryser jag i de stekta bacon i portioner för ca 3 dagar, sedan är det bara att värma när jag steker frukostäggen, 5 min att fixa frukost.

är det Willys egna märke eller?

Jag har sett sådana där resturantbacon i enkilosförpackningar på COOP oxå!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Köper ibland 2kg pack stekfläsk eller bacon på Snabbgross, men packar om dem i ungefär portionspåsar och fryser in. Jag hinner inte äta upp 2kg innan det börjar bli… trött, och min man har klagat på lukten stekoset från ledset stekfläsk.
Fabricati diem, pvnc!
Jag tycker den mesta LCHF maten är billig.
Visst, kilopriset kanske blir högre än om man lever på pasta. Men man får se det så här: vad får man för varje krona? Vad ger mest energi per krona? Vad ger mest näringsämnen per krona?
LCHF mat vinnar oftast om man ser det på det sättet.
Sedan får man väl inte glömma att räkna in att man slipper kostnad utebliva läkarbesök om man har bra hälsa (även t.ex. tandläkarbesök). Många får mer energi och orkar hålla göra mer under dagarna, vilket kanske leder till ökad inkomst om man jobbar. Sedan, hur mycket pengar är förbättrad allmän livskalitet värd? LCHF mat är nog rätt billig, om man ser till vad man får för pengarna.

Ja, man kan ju inte jämföra priset på kött och pasta/bröd…. för man byter ju inte ut pastan/brödet mot kött, utan mot smör, grädde, majo och bea. Köttdelen måste ju ingå i en hälsosam kost oavsett om man har bröd eller fett som energikälla.